men du kan ärligt inte påstå att fotbollspelare på elitnivå pratar skit om varandra på ett öppet forum på internet. Det existerar inte och kommer troligen inte existera.
Det är tråkigt att Fälttävlansryttare gör så mot varandra, framförallt därför att det ger sporten ett så oseriöst intryck utåt. Jag tycker det är lika illa när travkuskar gör det, men trav är inte "min" sport, och den kopplas heller inte ihop med ridsporten i allmänhet.
Ridsporten I Sverige idag har jättedåligt rykte. Tex ville huvudsponsorn på Stora Wäsbys fälttävlan inte kopplas ihop med ridsporten, därför blev det ingen ** stjärning klass som först hade tänkts.
Man har ett ansvar när man är "elit", att ge sporten ett bra rykte utåt, något som alla måste tänka på, men framförallt eliten. Det gör man inte gneom att sitta och smutskasta varandra på ett forum.
Ridsporten har ju redan en del fördomar att kämpa mot, det är väl den enda sporten i världen där man som elitidrottare festar på tävlingsplatsen och ser det som naturligt, och där det dessutom förekommer överviktiga aktiva i övre elitskiktet i princip alla grenar.
Nu vet jag inte vilka som egentligen slänger skit på varandra eller varför, men om ni ska kunna ge sporten en ngt sånär seriös framtoning är det här inte rätt väg att gå..