Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

fälttävlansnörd skrev:
Hästen som hoppar över de lilla huset, är det från Stångberga?
Jag tar mig friheten att svara eftersom det är jag som rider och ja, det är från Stångberga. :)

Japp...det är Lena...hon skickade bilden till mig.

martha skrev:
jag tycker bara att det är jäkligt konstigt att man inom sporten blir så elaka mot varandra...som om vi på trav skulle sitta o slänga skit på varandra om det gått bra eller dåligt....men det verkar vara ett mer utbrett beteende på ridsidan, helt ärligt, att man inte kan glädjas åt andras framgångar mer än dom som står en närmast själv....

Fast nu får du hejda dig!

Detta finns innom ALLA idrotter,ridsport, trav, fotboll som segling

Har själv varit inne och läst på travforum där man ganska hejdlöst slänger skit omkring sig ang vissa kuskar. :angel:

Det är tråkigt att folk i hästvärlden är elaka mot varandra överhuvudtaget.

Och det värsta är väl att gå ut som trådskaparen - att hoppa på folk - i ett gebit man inte kan ett smack om ?

Lika onödígt är det väl om ridmänniskor hoppar på trav-folket eller galopp-folket och leker experter på något de inte kan.

vilket forum då???

..och är det då inte staketkuskar som yttrar sig tro??

"Ni" slänger ju skit om era egna som ni tävlar emot/tillsammans med

Senast ändrad:

men du kan ärligt inte påstå att fotbollspelare på elitnivå pratar skit om varandra på ett öppet forum på internet. Det existerar inte och kommer troligen inte existera.

Det är tråkigt att Fälttävlansryttare gör så mot varandra, framförallt därför att det ger sporten ett så oseriöst intryck utåt. Jag tycker det är lika illa när travkuskar gör det, men trav är inte "min" sport, och den kopplas heller inte ihop med ridsporten i allmänhet.
Ridsporten I Sverige idag har jättedåligt rykte. Tex ville huvudsponsorn på Stora Wäsbys fälttävlan inte kopplas ihop med ridsporten, därför blev det ingen ** stjärning klass som först hade tänkts.

Man har ett ansvar när man är "elit", att ge sporten ett bra rykte utåt, något som alla måste tänka på, men framförallt eliten. Det gör man inte gneom att sitta och smutskasta varandra på ett forum.

Ridsporten har ju redan en del fördomar att kämpa mot, det är väl den enda sporten i världen där man som elitidrottare festar på tävlingsplatsen och ser det som naturligt, och där det dessutom förekommer överviktiga aktiva i övre elitskiktet i princip alla grenar.

Nu vet jag inte vilka som egentligen slänger skit på varandra eller varför, men om ni ska kunna ge sporten en ngt sånär seriös framtoning är det här inte rätt väg att gå..

martha skrev:
vilket forum då???

..och är det då inte staketkuskar som yttrar sig tro??

"Ni" slänger ju skit om era egna som ni tävlar emot/tillsammans med

Det är ju bara att läsa vad de säger om varandra i tidningarna :smirk:

VA!!!! Vilka tidningar då???
Jag har då aldrig varken hört eller sett en kusk snacka skit om nån annan kusk/tränare...möjligtvis Ludde som har ett hett temperament och kan få ur sig saker i stridens hetta.....jag skulle vilja veta vilka forum du varit på och vilka tidningar du läst....

Shudde skrev:
men du kan ärligt inte påstå att fotbollspelare på elitnivå pratar skit om varandra på ett öppet forum på internet. Det existerar inte och kommer troligen inte existera.

Det är tråkigt att Fälttävlansryttare gör så mot varandra, framförallt därför att det ger sporten ett så oseriöst intryck utåt. Jag tycker det är lika illa när travkuskar gör det, men trav är inte "min" sport, och den kopplas heller inte ihop med ridsporten i allmänhet.
Ridsporten I Sverige idag har jättedåligt rykte. Tex ville huvudsponsorn på Stora Wäsbys fälttävlan inte kopplas ihop med ridsporten, därför blev det ingen ** stjärning klass som först hade tänkts.

Man har ett ansvar när man är "elit", att ge sporten ett bra rykte utåt, något som alla måste tänka på, men framförallt eliten. Det gör man inte gneom att sitta och smutskasta varandra på ett forum.

Ridsporten har ju redan en del fördomar att kämpa mot, det är väl den enda sporten i världen där man som elitidrottare festar på tävlingsplatsen och ser det som naturligt, och där det dessutom förekommer överviktiga aktiva i övre elitskiktet i princip alla grenar.

Nu vet jag inte vilka som egentligen slänger skit på varandra eller varför, men om ni ska kunna ge sporten en ngt sånär seriös framtoning är det här inte rätt väg att gå..

Är detta riktat till mig??

Jag bara hävdar att skitsnack finns innom alla grenar inte bara ridsporten.

Och tja jag vet inte om det pratas så speciellt mkt skit här direkt. Det enda som sades får väl de som gjorde det svara för och det var ju knappast bakom ryggen på någon heller.

Det som hade med Täbys tävling att göra är inte förenat med skitsnack utan en protest mot den sittande styrelsen i svenska ridsports förbundet

Senast ändrad:

Jag menar bla skitsnacket om Ludde och bla det som skrivs på de officiella forumen på travsidor.

men VEM skriver det då?? Stig H och Olle Goop??..eller staketkuskar som aldrig ens har tagit i en häst?

martha skrev:
men VEM skriver det då?? Stig H och Olle Goop??..eller staketkuskar som aldrig ens har tagit i en häst?

Jag tror ju att det finns lika mkt där som i ridsport.

Men oavsett vam som pratar så är det ju ingen skillnad om det görs av folk här på buke eller av "eliten"

Precis lika mkt som det gör på arbetsplatser etc

Livet är så

saken är nog den att du har faktiskt fel...ALLA som jag har haft kontakt med som gått från rid till trav säger detsamma......HELT olika folk som håller på med hästar och travfolket är generellt mycket mer trevliga o hjälpsamma....generellt...visst finns det knepigt folk i vår sport också, men ni har nog mycket mer sånt i er sport....

jag skulle t ex aldrig kunna snacka skit om nån som det bevisligen gå bra för...det är "ni" experter på.....det verkar vara med hävdan i ridsporten, om det inte går bra för mig så skall det inte göra det för dig heller....om det går bra för mig så ska du inte tro att det kommer går bra för dig med...typ...

sen återkommer jag till VEM som stod för skitsnacket i forumen o tidningarna...ingen aktiv tränare iallafall....det slår jag faktiskt vad om ...utan just staketkuskar som inget begriper....

martha skrev:
saken är nog den att du har faktiskt fel...ALLA som jag har haft kontakt med som gått från rid till trav säger detsamma......HELT olika folk som håller på med hästar och travfolket är generellt mycket mer trevliga o hjälpsamma....generellt...visst finns det knepigt folk i vår sport också, men ni har nog mycket mer sånt i er sport....

jag skulle t ex aldrig kunna snacka skit om nån som det bevisligen gå bra för...det är "ni" experter på.....det verkar vara med hävdan i ridsporten, om det inte går bra för mig så skall det inte göra det för dig heller....om det går bra för mig så ska du inte tro att det kommer går bra för dig med...typ...

sen återkommer jag till VEM som stod för skitsnacket i forumen o tidningarna...ingen aktiv tränare iallafall....det slår jag faktiskt vad om ...utan just staketkuskar som inget begriper....

Fast fenomenet finns ju alltid, jag tycker tex att det pratas betydligt minder innom fälttävlan än vad det gör både bland dressyr och hoppning.

Det var en av orsakerna som gjorde att jag satsade på just fälttävlan, sammanhållningen.

Men det är alltid likadant man tror att det är bättre på det ena än det andra tills man är inne i det fullt ut.

Jag bytte klubb för att det var för mkt skitsnack (dock inte mot mig personligen) och det visade sig att det är samma skrot och korn i den andra klubben. Nu tävlar jag för en annan klubb igen men det är endast för att kunna få träna för den tränaren jag vill.

Jag personligen skulle glädjas enormt om det svenska laget tog medalj nu på EM, inte skulle jag sitta hemma och vara sur för att de kanske gör en bra tävling :crazy:

jag vill minnas att i denna tåden så gav en del av er på ia_ , dels för att hon inte red själv och dels för att ni påstod att hästen inte ens skulle komma runt med henne på ryggen...schysst :crazy: ....sånt FINNS inte i vår värld...

Knapp lån:

Den här tråden har ju helt klart spårat ut, och handlar inte ett dugg om ämnet längre. I stället för bättre vetande sitter ni här och spyr ut galla på varandra *jisses*

Sådant finns visst i "er" värld. Skyll inte ifrån er.

Att vissa här har personliga dispyter med varandra har inte med sporten att göra.

Sen undrar jag vad skillnaden mellan en staketkusk och Gammelns uttalande i den här tråden är? Gammeln vet inget om ft mer än möjligtvis det som ia har berättat för honom. :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Instämmer, det har gått väl långt från ämnet. Vill inte låsa tråden men gör det snart iallfall

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka