Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

LenaH skrev:
Jag tycker egentligen inte att Gammelns tråd/frågor är obefogade men han har ett väldigt insinuant sätt att framföra sina åsikter på och selekterar väldigt hårt vilka svar han väljer att bemöta. Då blir det tyvärr den här typen av diskussioner där många har en tendens att dra alla "travmänniskor" över en kam därför att det är näst intill omöjligt att diskutera med någon som bara svarar på lösryckta citat.

Ännu lägre ett att ägna sig åt smutskastning av en specifik ryttare, vilket flera ft gjort här inne, fy fan vad dåligt, snacka om sammanhållning inom sporten...

Varför, jo

Det var ju som du kan se riktat till dom (ex Gammeln) som höll på tjatade om att det var 30% fel i klassen i Torns. Man blir lite kräkig :smirk: efter x antal inlägg om samma sak. Traven har ju faktiskt lika stor felprocent, så varför tjafsa om det tyckte jag ;). Felen uppstår ju på olika sätt i olika grenar.

Jag förstår samtidigt vad Gammeln menar i grund och botten och jag tror många håller med om det ,bara det är rimliga proportioner.
Man kan inte bara dra alla över en kam, eller ??

ankans skrev:
Ännu lägre ett att ägna sig åt smutskastning av en specifik ryttare, vilket flera ft gjort här inne, fy fan vad dåligt, snacka om sammanhållning inom sporten...
Jag gillade inte heller det men jag anser till skillnad från dig inte att det handlar om brist på sammanhållning inom sporten utan om människor som av någon anledning har personliga motsättningar som de borde hålla utanför trådarna.

Jag vet inte om jag tycker att man är någon signifikant representant för fälttävlan när man bara fuskar lite i sporten, jag känner mig inte som någon specifik representant för fälttävlan när jag numera endast rider på debutantnivå. Ett stort intresse har jag dock! :)

Gammeln skrev:
Hästar är ju flockdjur :D

Därför att detta är en väldigt kännsligt ämne som egentligen inte borde ha varit så känsligt. Jag tror att en hel del inom ridsporten vill "gömma undan" sina misslyckanden medans vi inom travet, iaf jag, tar till sig misslyckanden och istället försöker göra något av detta till nästa gång.

Jag har aldrig hört en ridmänniska säga efter en misslyckad tävling: Hästen var allmännt dålig idag eller jag gjorde bort mig inte alls hästen fel eller det här var för svårt för hästen. Det har hela tiden varit svävande kommentarer och man vill bara komma undan.

ojojoj här uttalar sig experten som alltid är ibland "ryttarfolk" :smirk:

Jag säger bara titta på inslaget från Ribban och LYSSNA på Magnus Gällerdal.

OCH jag har ALDRIG någonsin hör någon ryttare i FÄLTTÄVLAN som skyllt ifrån sig på hästen. Aldrig!! Utan de säger alltid att det är ryttarens fel.

Svävande ursäkter har jag iaf aldrig hört :smirk:

ankans skrev:

Där finns det kanske bakomvarande saker som är orsak till det :smirk:

Och inte direkt förenligt med sporten som så.

....ÄR det inte sant att 30% felade ut sig i tävlingen, eller vad tjatar ni om....om 6 st galopperade i ett lopp så lär det ju vara så, och sen då?? går det för dig när du får skriva så eller???

Då kan jag fråga vad du menade med detta??
Blä vad äckligt att skriva så

LenaH skrev:
Jag gillade inte heller det men jag anser till skillnad från dig inte att det handlar om brist på sammanhållning inom sporten utan om människor som av någon anledning har personliga motsättningar som de borde hålla utanför trådarna.

Jag vet inte om jag tycker att man är någon signifikant representant för fälttävlan när man bara fuskar lite i sporten, jag känner mig inte som någon specifik representant för fälttävlan när jag numera endast rider på debutantnivå. Ett stort intresse har jag dock! :)

Du har säkert rätt, men de som ägnat sig åt smutskastning i denna tråd är de som på buke utgör en stor del av fältävlansfolket, (dessutom tävlande på hög nivå, mao borde vara förebilder,) för oss icke insatta blir det lätt lika med hela sporten.

Jag kan ju berätta att jag har haft en konflikt med en människa här på forumet, men skulle ALDRIG få för mig att ta den diskussionen på ett öppet forum och ägna mig åt smutskastning... Lågt och väldigt barnsligt, tycker jag....

olgaklara skrev:
Där finns det kanske bakomvarande saker som är orsak till det :smirk:

Och inte direkt förenligt med sporten som så.

Se det kan jag oxå räkna ut, är inte helt blåst och varit med och sett många konflikter mellan parterna, men vidhåller att det är lågt... mycket lågt.....

ankans skrev:
Du har säkert rätt, men de som ägnat sig åt smutskastning i denna tråd är de som på buke utgör en stor del av fältävlansfolket, (dessutom tävlande på hög nivå, mao borde vara förebilder,) för oss icke insatta blir det lätt lika med hela sporten.

Jag kan ju berätta att jag har haft en konflikt med en människa här på forumet, men skulle ALDRIG få för mig att ta den diskussionen på ett öppet forum och ägna mig åt smutskastning... Lågt och väldigt barnsligt, tycker jag....

Som jag skrev ovan till dig! Det finns bakomvarande orsaker.

Olgaklara som dock inte smutskastat någon, hoppas jag :crazy:

Jo jag vet det! var med i turerna av deras senaste konflikt... så jag vet...

Måste säger fortfarande att det är lågt, barnsligt, omoget, och djäkligt elak... Tycker man ska försöka tänka sig för, men det är inte min sak att uppfostra, det får deras mammor göra.. Kok stryk är kanske receptet :devil:

ankans skrev:
Nu är lite rättvisa på sin plats och då kan vi ju konstatera att den stackars drabbade utsatte den ena av de "angripande" för lögner och smutskastning på ett öppet forum i månader. Så jag tycker inte att det är så mycket att förfasa sig över även om jag håller med om att det kunde lämnats utanför tråden.

*Knapplån*
Detta är ju helt sanslöst.

Gammeln...varför väljer du bara ut vissa inlägg som du svarar på? Jag skulle gärna vilja veta om du tycker min häst var dåligt iordningsställd. Men det lär jag aldrig få något svar på eftersom han inte var det.

Vi har problem med vattenhinder och det erkänner jag villigt. Dock tränar jag mycket vatten. Alla tränar väl det de har problem med?

Jag har heller aldrig hört någon som skyller ifrån sig på hästen. Det växte man ifrån när man var 12 år.

Sen KAN MAN INTE dra jämförelser med travet!

LenaH skrev:
Nu är lite rättvisa på sin plats och då kan vi ju konstatera att den stackars drabbade utsatte den ena av de "angripande" för lögner och smutskastning på ett öppet forum i månader. Så jag tycker inte att det är så mycket att förfasa sig över även om jag håller med om att det kunde lämnats utanför tråden.

Säger ena sidan, och andra sidan hävda motsatsen.. och ärligt vi andra skiter väl i vilket..... det kan de väl lösa på annat sätt...

ankans skrev:
Säger ena sidan, och andra sidan hävda motsatsen.. och ärligt vi andra skiter väl i vilket..... det kan de väl lösa på annat sätt...
"Andra sidan" existerar inte längre... :rofl:
Och om du nu skiter i det så låt det passera! :)

Fast det är ju inte så spännande när det bara är du och jag, våra åsikter går oftast inte isär speciellt mycket! ;)

Jag antar att det är mig och fio du syftar på.

Där vet du inte hela bakgrunden även om du läst här på forumet.

Du vet inte hur det är ute på tävlingar tex.

evasarius skrev:
går det för dig när du får skriva så eller???

Men herregud vad är du för slags mänska :eek:.

evasarius skrev:
....ÄR det inte sant att 30% felade ut sig i tävlingen, eller vad tjatar ni om....om 6 st galopperade i ett lopp så lär det ju vara så, och sen då?? går det för dig när du får skriva så eller???

ja det verkade som att du hade en exeptionell njutning när du skrev inlägget.....så bara en liknelse :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka