Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

martha skrev:
jag skulle t ex aldrig kunna snacka skit om nån som det bevisligen gå bra för...det är "ni" experter på.....det verkar vara med hävdan i ridsporten, om det inte går bra för mig så skall det inte göra det för dig heller....om det går bra för mig så ska du inte tro att det kommer går bra för dig med...typ...

Vem snackar skit om vem i ft sporten???? Vem går det bevisligen bra för?? Och vem tävlar emot varandra?? Prata ur skägget människa för det där har du bara tagit ur luften någonstans.

martha skrev:
jag vill minnas att i denna tåden så gav en del av er på ia_ , dels för att hon inte red själv och dels för att ni påstod att hästen inte ens skulle komma runt med henne på ryggen...schysst :crazy: ....sånt FINNS inte i vår värld...

Nä nä nä så sa jag INTE. Jag sa att det är ju lätt att sitta och säga att banan är enkel när man SJÄLV inte rider och sedan sitta och klaga på andra att en del hästar inte klarar sitt moment på ett godkänt sätt när ens egen häst knappt klarade av det med en av landets bästa ryttare på ryggen, då frågade jag varför hon inte red själv om det var så enkelt och att hon troligtvis inte hade klarat av att kvala hästen själv eftersom det var på gränsen till att den inte ens gjorde det med en av dom bästa, det var ett antagande som troligtvis stämmer ja.
Jag sa ingenting om att hästen inte skulle komma runt med henne på ryggen :confused:
Jag sa bara att hon förmodligen inte skulle klarat procenten i dressyren själv.
Sedan sa jag att det skall bli kul att se henne rida på Öveds då och det skall det bli , med det menade jag inget negativt som du och alla andra gamar här givetvis kastade er över :smirk:

Jag gillar hennes häst tycker den är jättefin men den kan oxå göra ett pissmoment som alla andras hästar kan och varför det accepteras är då mkt märkligt :confused:

Mrs L skrev:
jisses vilken diskution...själv e ja hoppryttare men har det senaste halvåret varit allt mer i fälttävlanskretsarna...o en sak måste ja säga...att om det är några som är måna om sina hästar så e d ju just fälttävlans ryttarna...d kollas grundligt inför varje tävling, o vilket underhåll mellan tävlingarna då!! aldrig varit med om dess like...

Inför och emellan tävlingarna ;) Du det är rätt mkt fjoll från vissa personer med hästarna PÅ själva tävlingen oxå :angel: :D

Shudde skrev:
Nej, jag komemr som sagt inte ihåg vilka "elit"ryttare som satt och skrev skit om andra, men vem soom än gjorde det gör inte bra pr för sporten.

Nä det är det verkligen inte men jag kan ju säga som så att det som tidningarna skrev stämde inte så mkt överens med vad som var i verkligheten, det var inte sååå hemskt i verkligheten som tidingarna ville ha det till även om kanske 4-5 ryttare inte talar med varandra idag

Jag sa inte heller att det har med skitsnack att göra. Det har med svensk ridsports rykte att göra. Det är fruktansvärt dåligt, och att göra bra pr för sporten är något alla måste försöka med. Speciellt de sk. elitryttarna.

fast nu vet jag inte om du vet vad du talar om för det var ju förbundet själva som skapade det dåliga ryktet gentemot sina egna elitryttare och det var ju därför den sponsorn hoppade av den ** klassen på Täby

fio. skrev:
Inför och emellan tävlingarna ;) Du det är rätt mkt fjoll från vissa personer med hästarna PÅ själva tävlingen oxå :angel: :D
Jag tar det där som ett påhopp! :eek:
Tuliiiiip!!!!!!

ankans skrev:
men det vet ju inte alla andra fio...

Om jag skulle skriva att martha inte klarar av att tävla sin häst på ett ironiskt sätt(precis som någon trott mig) så finns det ju många som läser det... Det är ju onödigt, sen hänger ju narcissa på dig som ett annat bihang i vart enda ord du säger.. ärligt så är det samma sak som du säger att ia och gammeln gör..

Du kan kanske läsa mellan raderna att det är ias ord, men det kan ju inte vi andra....

Det handlar inte om ställningstagande för eller emot, utan om att det i mina ögon ser väldigt fult ut

Men jag bryr väl mig inte om att alla andra tror att det jag säger gör jag för att hon och jag har en tidigare historia?? Skall inte jag få ha en annan åsikt än henne i hela mitt liv då eller??

Skillnaden mellan henne och Martha är att jag har inte sett Martha sitta och skriva att "hur kunde den där hästen galoppera eller göra fel på travsidan"?? ( men dock på andra sidor) :angel: Och jag läste inte mellan raderna vad Ia sa för det gjorde hon själv i denna tråden om du ens kunde bemödat dig med att läsa det.

Senast ändrad av en moderator:

mizz skrev:
Att säga att det inte finns låter lite förmätet, för det gör det, och värre därtill.

Jag har hållt på med trav i 30 år, och har aldrig varit med om missunnsamhet som finns i som hos ridfolk...faktiskt inte...och vi här på trav är aldrig osams och missunnar varandra framgångar

fio. skrev:
Vem snackar skit om vem i ft sporten???? Vem går det bevisligen bra för?? Och vem tävlar emot varandra?? Prata ur skägget människa för det där har du bara tagit ur luften någonstans.

Ni är som allmänt bara otrevliga, har du inte märkt det? Ni ger er på t ex ia_ för att det inte gick bra nu, men när det går bra då är ni tysta eller spydiga.....skäggig har jag inte blivit än och fantiserar gör jag inte ofta :rofl:

joho då martha, min shettis ska vinna över din i nästa års bygdetrav hos dig! :p ;)

Skämt åsido, håller med och tar ett steg till, kan det bero på att travsporten har så många män kanske? Kvinnor verkar ha en benägenhet att vara missunsamma mot varandra, vissa då :angel:

fio. skrev:
Jaha hur får man tävlingsrutin innan man ens har startat en enda tävling då?? Förklara gärna det för det fattar då inte jag :confused:

Man kör provlopp inom travet, hur ni gör har jag ingen aning om...tror på gudskelov kanske :angel: :p

fio. skrev:
Sina egna , det vet jag inte riktigt du! Här håller iallafall ft-folket sams och har samma åsikt, dom som inte har det är travfolket och en och annan ja jag vet inte vad... :confused:

Hur många från andra grenar ser du gå in och veta bäst på travsidan? Men travnördarna har alltid en tendens att göra så och det är just det som gör dom till nördar. Du har ju varit inne på hoppning oxå och vetat bättre än dom som tävlar varje helg :smirk:

Problemet med er verkar vara att ni inte fattar att hästar är hästar, det är det som gör skillnad på att en del är hästfolk o klarar der mesta bara det gäller en häst....mot andra som tror att en hopphäst är en annan art :angel:

martha skrev:
Ni är som allmänt bara otrevliga, har du inte märkt det? Ni ger er på t ex ia_ för att det inte gick bra nu, men när det går bra då är ni tysta eller spydiga.....skäggig har jag inte blivit än och fantiserar gör jag inte ofta :rofl:

:confused: Hästen har ju bara startat EN tävling :confused: Jag har bara gett mig på henne av en enda anledning och det vara att hon påstod att just DEN banan var lätt men hon red där inte själv överhuvudtaget och allting är jävligt lätt när man själv inte har stövlarna på!! Jag trodde det var just sådant snack som du retade dig på :angel:
Men det beror väl på VEM som säger det då antar jag :smirk: *spysmiley*

martha skrev:
Man kör provlopp inom travet, hur ni gör har jag ingen aning om...tror på gudskelov kanske :angel: :p

Sen när blev provlopp en riktig tävling :confused: Det är som våra CR och det kallar iallafall inte jag för en tävling det är prova på men långt ifrån en riktig tävling, men det beror nog på att trav är trav och alltid likadant som jag skrev längre upp.

fio. skrev:
Sen när blev provlopp en riktig tävling :confused: Det är som våra CR och det kallar iallafall inte jag för en tävling det är prova på men långt ifrån en riktig tävling, men det beror nog på att trav är trav och alltid likadant som jag skrev längre upp.

provlopp är övningslopp...man kan köra t ex 5 olika provlopp samma dag , med olika tempon för hästar i olika utbildningsskeden...provlopp är samma som lopp fast det fionns inga pengar inblandade...vet du verkligen vad det är...eller gissar du bara?

martha skrev:
Problemet med er verkar vara att ni inte fattar att hästar är hästar, det är det som gör skillnad på att en del är hästfolk o klarar der mesta bara det gäller en häst....mot andra som tror att en hopphäst är en annan art :angel:

Ja vad är du då :confused:

martha skrev:
provlopp är övningslopp...man kan köra t ex 5 olika provlopp samma dag , med olika tempon för hästar i olika utbildningsskeden...provlopp är samma som lopp fast det fionns inga pengar inblandade...vet du verkligen vad det är...eller gissar du bara?

Ja men det är ÖVNING det är ingen tävling släng in 100tusen där i första pris då så kan du ju lista ut med **** att det kommer in andra saker i bilden.

Men som jag har sagt TUSEN GÅNGER era banor ser ju likadana ut j-ä-m-t , dom ändras ju knappast för att ni kör fortare , eller ??och vi möter NYA HINDER varje språng, vilka ord i den meningen är det du ju inte förstår :confused:

Senast ändrad av en moderator:

martha skrev:
Vaddå, umgås han med en fälttävlansryttare som inte passar in i din mall??

Nä han umgås inte med någon ft-ryttare överhuvudtaget, hade han gjort det hade han haft lite bättre koll på saker och ting, jag tänkte mer på "nördarna".

fio. skrev:
Ja vad är du då :confused:

Jag är hästmänniska.....för jag inser att en häst är en häst vilken gren den än håller sig i....ALLA hästar behöver rutin...det är inte bara ft hästar förunnat...sen skall dom ha talang OCH en talangfull ryttare....

Jag kan nog påstå att jag alltid kan plocka ut det som finns att plocka hos en häst....INGEN häst har blivit bättre när den lämnat min träning...förutom unghästarna jag sålt då...och jag plockar inte med våld heller utan jag får dom att vilja springa...

skillnaden är att ni ridfolk bangar på direkt och säger att folk(jag) inget fattar....ni skulle bara veta vad jag fattar :angel: , en vacker dag kanske t om du står med en talanglös häst....hur kaxig är du då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka