Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

fio. skrev:
Ja men dom får ju inte rutinen på nerverna av att tävla om 50 spänn

Men du...har man en häst som tävlar om 100 000 i förstapris så lär den ju ha gjort ett antal starter innan :angel: OCH fått rutinen där....det kan väl inte vara så svårt att förstå?

När våra ostartade hästar debuterar kanske det är 12000 i första pris...och det är ju inte nåt att få stora skälvan för precis....sen ligger dom i den förstaprissumman tills dom ung har tjänat 40-50 000...OM man nu har en väldigt bra unghäst och tävlar om 100 i första så är det absolut inte första starten den hästen gör....

Ursprungligen postat av martha
Ni är som allmänt bara otrevliga, har du inte märkt det? Ni ger er på t ex ia_ för att det inte gick bra nu, men när det går bra då är ni tysta eller spydiga.....skäggig har jag inte blivit än och fantiserar gör jag inte ofta

:confused: Hästen har ju bara startat EN tävling :confused: Jag har bara gett mig på henne av en enda anledning och det vara att hon påstod att just DEN banan var lätt (tillägg alltså denna banan vi talar om i denna tråden där hon eller hennes häst inte var med)men hon red där inte själv överhuvudtaget och allting är jävligt lätt när man själv inte har stövlarna på!! Jag trodde det var just sådant snack som du retade dig på?
Men det beror väl på VEM som säger det då antar jag *spysmiley*

Senast ändrad av en moderator:

nej , det jag reagerade på var att du gick på och sa att hon inte klarade att hoppa banan själv och spydigt menar att det var väl därför hästen klarade sig....

spelar väl ingen roll hur många tävlingar den gjort, jag tycker inte man säger så iallafall...tycker du att man skall göra det?

"Det är ju onödigt, sen hänger ju narcissa på dig som ett annat bihang i vart enda ord du säger.. "

Tack för den du.....

Det är inte så konstigt att man reagerar när man vet vem de syftar på och att sådant här alltid kommer upp när jag har ridit.

fio. skrev:
fast nu vet jag inte om du vet vad du talar om för det var ju förbundet själva som skapade det dåliga ryktet gentemot sina egna elitryttare och det var ju därför den sponsorn hoppade av den ** klassen på Täby

Ridsporten I Sverige idag har jättedåligt rykte. Tex ville huvudsponsorn på Stora Wäsbys fälttävlan inte kopplas ihop med ridsporten, därför blev det ingen ** stjärning klass som först hade tänkts

Jag har inte påstått (se ovan) att det är elitryttarna som skapat den konflikten. Just när det gäller den sponsorn och det fallet är jag nog mer insatt än vad du är. Det jag påstår är att Svensk Ridsport har ett förbannat dåligt rykte, och det ryktet blir inte bättre av att det sitter folk på ett av sveriges största hästforum och uttalar sig negativt om varandra på det sättet som det görs här idag, SPECIELLT inte när det rör sig om ryttare på hög nivå. Nu säger jag inte vem eller vilka som gjort det för det tror jag alla har bra koll på.

Vad beträffar det andra så har du säkert rätt, där vet du betydligt mer än mig. Jag tycker bara det är tråkigt att det drabbar Ridsporten, för det gör det. Och det drabbar oss alla, vare sig man håller på med tävling på internationell nivå eller på lokal nivå.

Du om någon borde väl ha intresse i att ryktet förbättras (och det förutsätter och tror jag absolut att du har också) , för det är ju såna som du som kanske ligger snäppet under landslaget som skulle tjäna på om ridsporten genererade mer pengar och sponsorer, eller har jag fel?

Senast ändrad:

martha skrev:
Ni är som allmänt bara otrevliga, har du inte märkt det? Ni ger er på t ex ia_ för att det inte gick bra nu, men när det går bra då är ni tysta eller spydiga.....skäggig har jag inte blivit än och fantiserar gör jag inte ofta :rofl:

Vi ger oss på ia_?

Vad gör då inte Gammeln mot tex mig?
Eller mot alla andra som han beskyller för att inte ha iordningsställda hästar.

Och självklart har jag inte fått något svar från honom om han anser att min häst var för dåligt förberedd när jag varit på just den banan och tränat tre gånger i våras. Men han kan väl inte inse att han inget vet... :smirk:

men vad gammeln säger skall väl inte ia_ ha ut för?? ...eller??
Om min karl säger nåt korkat så är det ju inte JAG som sagt det...??

"Jag förstår inte varför man inte kan träna på olika hinder?"

Vi förstår att du inte förstår. Det finns massor av olika typhinder och det är oftast på dessa problemen infinner sig. Det är ytterst sällan en häst stannar ut sig på en vanlig oxer ute i terrängen. Och händer det är det oftast för att ryttaren är osäker.

Senast ändrad av en moderator:

Nej..det var inte så jag menade.

Ni hugger på mig och Fio men ingen bryr sig om Gammelns hopkok av lögner.

martha skrev:
nej , det jag reagerade på var att du gick på och sa att hon inte klarade att hoppa banan själv och spydigt menar att det var väl därför hästen klarade sig....

spelar väl ingen roll hur många tävlingar den gjort, jag tycker inte man säger så iallafall...tycker du att man skall göra det?

Nä det sa jag fortfarande inte, jag syftade på dressyren och det tror jag inte att hon hade gjort eftersom hon inte har någon rutin. Sedan sa jag att det skulle bli roligt att se henne rida på öveds för den banan är ännu enklare än Torns.

Men jag ställde en fråga i det där som du fortfarande undviker att svara på, hur kommer det sig att du inte reagerar på det uttalandet då? Är det OK att säga att något är såå enkelt och säga till andra att träna mer när man själv inte ens var med :smirk:

Klart inte ryktet blir bättre men så är det överallt , insändare i Ridsport , andra tidningar osv folk som aldrig kommer komma överens. Förbundet verkar inte vara ett dugg intersserade av att det kommer in sponsor pengar överhuvudtaget, dom ryttarna som har fixat det har gjort det trots ridsportens dåliga rykte och genom kontakter där sponsorn har varit mer intresserad av att sponsra personen i fråga mer än sporten dom utövar. RIDsporten i sig kommer inte få några sponsorer utan det blir ryttarna i den mån förbundet tillåter det eftersom det skall skrivas särskilda kontrakt om vad och hur och allt annat som sätter käppar i hjulen för ryttarna.

*knapplån*
Jag börjar undra lite vad det är ni är oense om egentligen?
Alla är väl rörande överens om att det är bra att träna och vara förberedd och jag tror inte att vare sig martha eller ankans motsätter sig att hästar ibland inte agerar "according to plan"?

Ibland gör man "allt" rätt - åker och tränar på aktuell bana, förbereder sig genom att tävla banhoppning och dressyr och ändå kan det hända saker på den stora dagen som gör att det inte går som förväntat. Många av oss kan väl också bli besvikna när det inte går som man hoppats men de allra flesta inser att det bara är att bita ihop och ta nya tag.
För vissa går det aldrig som förväntat men vadådå, nån ska ju komma sist också och vissa är glada att få vara med! :)

Att som Gammeln hävda att om man stannar ut sig så är inte hästen "iordningställd" - ja det kan man ju tycka men ibland blir omständigheterna för svåra hur väl man än har tränat.
Det är väl inte så mycket att hänga upp sig på?

Och att starta en tråd som heter "Sett och hört på en ft" säger väl allt? Se och Hör, Gamarnas Värld, Skrämt i vecket - you name it! Lösryckt skvaller och sladder på tävling som tar många timmar och genererar en del ryttare (och läktardito) som inte har annat för sig än att sitta och snacka skit är vad den här tråden handlar om.

Det är bara Gammeln som tar sånt sladder på allvar.

fio. skrev:
Klart inte ryktet blir bättre men så är det överallt , insändare i Ridsport , andra tidningar osv folk som aldrig kommer komma överens. Förbundet verkar inte vara ett dugg intersserade av att det kommer in sponsor pengar överhuvudtaget, dom ryttarna som har fixat det har gjort det trots ridsportens dåliga rykte och genom kontakter där sponsorn har varit mer intresserad av att sponsra personen i fråga mer än sporten dom utövar. RIDsporten i sig kommer inte få några sponsorer utan det blir ryttarna i den mån förbundet tillåter det eftersom det skall skrivas särskilda kontrakt om vad och hur och allt annat som sätter käppar i hjulen för ryttarna.
Fast vad gäller förbundsordföranden - han är ju vald. Det går inte att sitta och säga att "alla" vill bli av med honom, ingen annan fick några röster.
Sen att jag inte är något fan - men - majoriteten är det uppenbarligen.

LenaH skrev:
Fast vad gäller förbundsordföranden - han är ju vald. Det går inte att sitta och säga att "alla" vill bli av med honom, ingen annan fick några röster.
Sen att jag inte är något fan - men - majoriteten är det uppenbarligen.

Fast jag har inte sagt något om honom , jag gillar honom ändå faktiskt tro det eller ej, utan reglerna var ju sådana innan han kom till makten.

martha skrev:
men vad gammeln säger skall väl inte ia_ ha ut för?? ...eller??
Om min karl säger nåt korkat så är det ju inte JAG som sagt det...??

Men snälla :crazy:

LenaH skrev:
*knapplån*
Jag börjar undra lite vad det är ni är oense om egentligen?
Alla är väl rörande överens om att det är bra att träna och vara förberedd och jag tror inte att vare sig martha eller ankans motsätter sig att hästar ibland inte agerar "according to plan"?

Ibland gör man "allt" rätt - åker och tränar på aktuell bana, förbereder sig genom att tävla banhoppning och dressyr och ändå kan det hända saker på den stora dagen som gör att det inte går som förväntat. Många av oss kan väl också bli besvikna när det inte går som man hoppats men de allra flesta inser att det bara är att bita ihop och ta nya tag.
För vissa går det aldrig som förväntat men vadådå, nån ska ju komma sist också och vissa är glada att få vara med! :)

Att som Gammeln hävda att om man stannar ut sig så är inte hästen "iordningställd" - ja det kan man ju tycka men ibland blir omständigheterna för svåra hur väl man än har tränat.
Det är väl inte så mycket att hänga upp sig på?

Och att starta en tråd som heter "Sett och hört på en ft" säger väl allt? Se och Hör, Gamarnas Värld, Skrämt i vecket - you name it! Lösryckt skvaller och sladder på tävling som tar många timmar och genererar en del ryttare (och läktardito) som inte har annat för sig än att sitta och snacka skit är vad den här tråden handlar om.

Det är bara Gammeln som tar sånt sladder på allvar.

Lena Lena du är min idol men du vad säger du Gammeln eller Björn :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka