Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

Är detta riktat till mig??

Nej, jag komemr som sagt inte ihåg vilka "elit"ryttare som satt och skrev skit om andra, men vem soom än gjorde det gör inte bra pr för sporten. Att jag svarade på ditt inlägg var för att du skrev att det förekommer lika mkt inom alla sporter, vilket faktiskt inte stämmer.

Jag bara hävdar att skitsnack finns innom alla grenar inte bara ridsporten.

men inte på offentligt forum, där faktiskt i princip alla läser. Om inte de berörda läser här så gör ngn som känner dem det. Du kan inte komma att påstå att en medelmåttig allsvensk spelare i fotboll skulle sätta sig, efter att ha gått ut med sitt eget namn, och skriva att Zlatan eller Henke var skitdålig i den och den matchen.

Det som hade med Täbys tävling att göra är inte förenat med skitsnack utan en protest mot den sittande styrelsen i svenska ridsports förbundet

Jag sa inte heller att det har med skitsnack att göra. Det har med svensk ridsports rykte att göra. Det är fruktansvärt dåligt, och att göra bra pr för sporten är något alla måste försöka med. Speciellt de sk. elitryttarna.

"men inte på offentligt forum, där faktiskt i princip alla läser. Om inte de berörda läser här så gör ngn som känner dem det. Du kan inte komma att påstå att en medelmåttig allsvensk spelare i fotboll skulle sätta sig, efter att ha gått ut med sitt eget namn, och skriva att Zlatan eller Henke var skitdålig i den och den matchen."

Jo då...så mkt experter som det finns i fotboll finns nog ingen annanstans.....

Absolut, du har helt rätt. Men att en ELITSPELARE i fotboll, går ut med namn på en av Sveriges största fotbollsajter och skriver saker om andra elitspelare, DET förekommer inte. Sen finns det hur mycket läktarexperter eller "en gång lovande" gubbar som har åsikter.

Men här sitter ryttare som tävlar internationellt på hög nivå själva och skriver, då hamnar det de säger i en helt annan dager än om en vanlig "läktarexpert" skulle skriva det.

Tja, men inte sitter andra spelare och skriver ner dem? Det är ju snarare soffexperterna som gör det.

Fö tycker jag också att det har barkat iväg väl långt i den här tråden, visserligen är även detta ett intressant ämne men det kanske borde skapas en egen tråd om varför vi är så missunnsamma mot varandra? Eller iaf uppfattas som det.

Shudde skrev:
men du kan ärligt inte påstå att fotbollspelare på elitnivå pratar skit om varandra på ett öppet forum på internet. Det existerar inte och kommer troligen inte existera.

Det är tråkigt att Fälttävlansryttare gör så mot varandra, framförallt därför att det ger sporten ett så oseriöst intryck utåt. Jag tycker det är lika illa när travkuskar gör det, men trav är inte "min" sport, och den kopplas heller inte ihop med ridsporten i allmänhet.
Ridsporten I Sverige idag har jättedåligt rykte. Tex ville huvudsponsorn på Stora Wäsbys fälttävlan inte kopplas ihop med ridsporten, därför blev det ingen ** stjärning klass som först hade tänkts.

Man har ett ansvar när man är "elit", att ge sporten ett bra rykte utåt, något som alla måste tänka på, men framförallt eliten. Det gör man inte gneom att sitta och smutskasta varandra på ett forum.

Ridsporten har ju redan en del fördomar att kämpa mot, det är väl den enda sporten i världen där man som elitidrottare festar på tävlingsplatsen och ser det som naturligt, och där det dessutom förekommer överviktiga aktiva i övre elitskiktet i princip alla grenar.

Nu vet jag inte vilka som egentligen slänger skit på varandra eller varför, men om ni ska kunna ge sporten en ngt sånär seriös framtoning är det här inte rätt väg att gå..
:bow: :bow: :bow:
När blev du så här klok?? ;)

Ungefär i samma veva som jag började uppsöka en riktig frisör ;) Grattis till placeringen i Stångberga förresten!

Senast ändrad:

Att säga att det inte finns låter lite förmätet, för det gör det, och värre därtill.

Shudde skrev:
Ungefär i samma veva som jag började uppsöka en riktig frisör ;) Grattis till placeringen i Stångberga förresten!
Förstår inte vad du menar - har väntat på att du ska ringa?? :confused: :D

Tack! :)

martha skrev:
men fio.....
tror du verkligen att vi kan sitta hemma och köra tävlingstempo utan att låta hästarna få rutin på banorna innan? tävlingsrutin skall väl alla tävlande hästar få...ni är inte dom enda som behöver det på hästarna.....en häst är en häst och man får väl ge en häst den behöver för att kunna klara sig i sin egen gren....vilket det är en cirkushäst eller en fthäst eller travare....
det verkar som om just ni har det absolut svåraste problemen, men så är det faktiskt inte...alla hästar måste tränas in....skillnaden är väl att vi oftast FÅR rutinen på våra innan dom skall starta/kvala.....men vi har våra problem och ni har era, fast trots allt så är det hästar vi håller på med och dom är ju lika vilket dom är ft hästar eller travare....

Jaha hur får man tävlingsrutin innan man ens har startat en enda tävling då?? Förklara gärna det för det fattar då inte jag :confused:

martha skrev:
varför är ridfolk så otrevliga jämt är en fråga jag vill ställa, inte nog med att "man" är travnörd (nedsättande) men att man ger sig på sina egna också????????

Sina egna , det vet jag inte riktigt du! Här håller iallafall ft-folket sams och har samma åsikt, dom som inte har det är travfolket och en och annan ja jag vet inte vad... :confused:

Hur många från andra grenar ser du gå in och veta bäst på travsidan? Men travnördarna har alltid en tendens att göra så och det är just det som gör dom till nördar. Du har ju varit inne på hoppning oxå och vetat bättre än dom som tävlar varje helg :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

jisses vilken diskution...själv e ja hoppryttare men har det senaste halvåret varit allt mer i fälttävlanskretsarna...o en sak måste ja säga...att om det är några som är måna om sina hästar så e d ju just fälttävlans ryttarna...d kollas grundligt inför varje tävling, o vilket underhåll mellan tävlingarna då!! aldrig varit med om dess like...så att komma o säga att det är att utsätta sina hästar för en massa e rent bullshit...det är ju fantastiskt fina o modiga hästar som väljs in i den grenen...Ta reda på lite mer faktiskt fakta innan ni som okunniga vad gäller just fälttävlan ger er in i en sån här "tråd"...Kunde verkligen inte låta bli att säga något...hållt mej länge nu ;)

cirkus skrev:
Har du inte ?

Antingen har du kottar i öronen eller så umgås du med "fel" personer.

.

Att han umgås med fel personer är väl knappast något nytt :devil:

Ojojoj....nu har vi retat upp Lena.....Bäst att ta det lugnt ett tag.... ;-)

Mrs L skrev:
jisses vilken diskution...själv e ja hoppryttare men har det senaste halvåret varit allt mer i fälttävlanskretsarna...o en sak måste ja säga...att om det är några som är måna om sina hästar så e d ju just fälttävlans ryttarna...d kollas grundligt inför varje tävling, o vilket underhåll mellan tävlingarna då!! aldrig varit med om dess like...så att komma o säga att det är att utsätta sina hästar för en massa e rent bullshit...det är ju fantastiskt fina o modiga hästar som väljs in i den grenen...Ta reda på lite mer faktiskt fakta innan ni som okunniga vad gäller just fälttävlan ger er in i en sån här "tråd"...Kunde verkligen inte låta bli att säga något...hållt mej länge nu ;)
Att det är många som uttalar sig utan att ha så mycket kunskap kan jag hålla med om men ingen har väl sagt att fälttävlansryttarna inte tar hand om sina hästar på bästa sätt?
Däremot finns det ju rötägg som inte har på en tävlingsbana att göra men som sagt förut - det finns det i alla sporter.

Narcissa__Malfoy skrev:
Ojojoj....nu har vi retat upp Lena.....Bäst att ta det lugnt ett tag.... ;-)
Jag är inte uppretad men jag gillar dig för mycket för att vilja se dig avstängd igen. ;)

Jag ska försöka låta bli. Det är Fio som har dåligt inflytande....hehe....

Jag förstår inte varför du fortsätter att dra upp det här hela tiden, varför jag skrev som jag skrev har ingenting med personens tidigare lögner att göra överhuvudtaget utan att personen ligger bakom Gammelns uttalanden som alltid kommer fram när Narcissa har tävlat och inte kommit runt banan.
Samma person säger oxå att den banan är hur lätt som helst och kan inte förstå att folk inte kommer runt, personen själv hade problem där förra året enligt vad hon själv säger och själv hade hon inte lyckats klara av att kvala sin egen häst eftersom knappt en av landets bästa ryttare klarade av det och eftersom den då skall vara så himla "iordningsställd" och förberedd kan man ju fråga sig varför den inte var det då??? Och varför Gammeln själv som kastar skit åt alla andra inte kastar skit åt sig själv och sin "egen" adept.

Det hade jag skrivit oavsett om det var hon eller ej och det har inget med att göra vad hon har gjort tidigare även om du måste rota i det hela tiden :confused:

Jag förstår precis varför hästen hade en skitdressyr men dessa personer som ligger bakom den hästen kan inte förstå att andra kan ha skitmoment och det är det som retar mig mest för det är väldigt oödmjukt om något.

Sedan har konstigt nog ingen överhuvudtaget reagerat på att det var över 30% bortfall i ett Värlscupskval och där var det minsann inga staketryttare som red.

martha skrev:
jag tycker bara att det är jäkligt konstigt att man inom sporten blir så elaka mot varandra...som om vi på trav skulle sitta o slänga skit på varandra om det gått bra eller dåligt....men det verkar vara ett mer utbrett beteende på ridsidan, helt ärligt, att man inte kan glädjas åt andras framgångar mer än dom som står en närmast själv....

Nä det har vi ju märkt i denna tråden om inte annat :smirk:

men det vet ju inte alla andra fio...

Om jag skulle skriva att martha inte klarar av att tävla sin häst på ett ironiskt sätt(precis som någon trott mig) så finns det ju många som läser det... Det är ju onödigt, sen hänger ju narcissa på dig som ett annat bihang i vart enda ord du säger.. ärligt så är det samma sak som du säger att ia och gammeln gör..

Du kan kanske läsa mellan raderna att det är ias ord, men det kan ju inte vi andra....

Det handlar inte om ställningstagande för eller emot, utan om att det i mina ögon ser väldigt fult ut

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka