Seriöst????

K

Kicki_J

Hur seriös som uppfödare är man om man säljer en dobbermanvalp till människor som ska ge bort den i 60-års present till en dam som aldrig haft hund tidigare???? Hunden, nu 18 månader, är nu ute på prov för omplacering. Fungerar inte det ska den avlivas. Jag blir så arg och ledsen över sånt här.
 
Sv: Seriöst????

Visste uppfödaren att köparen hade som planer att ge bort den i present? De kanske har gjort upp det på något sätt. Men jag kan hålla med om att det låter skumt. Tyvärr är det långt ifrån alla som föder upp dobermann som är "seriösa".
 
Sv: Seriöst????

Ja när det nu är så här snett är väl avlivning ett bra alternativ om omplacering inte fungerar. Hur många misslyckade omplaceringar slall en hund behöva gå igenom?
PL
 
Sv: Seriöst????

Hoppsan... Jag missuppfattade visst det hela när jag läste första gången... Jag trodde inte att den redan hade getts bort i 60-års present & NU var omplacerad. Sorry, my bad! Du har så rätt PL.
 
Senast ändrad:
Sv: Seriöst????

Jag uppfattade det inte riktigt så, utan så här: nu är hunden 18 mån o ägaren, mottagareren av "presenten" har naturligtvis misslyckats o nu skall hunden omplaceras.
Detta var säkert inte den ursprungliga tanken med det vansinniga presentvalet.
PL
 
Sv: Seriöst????

Jag uppfattade det inte riktigt så, utan så här: nu är hunden 18 mån o ägaren, mottagareren av "presenten" har naturligtvis misslyckats o nu skall hunden omplaceras.
Detta var säkert inte den ursprungliga tanken med det vansinniga presentvalet.
PL

Precis... därav min redigering av det förra inlägget :angel:
 
Sv: Seriöst????

KL;
Familjen som haft hunden "på prov" tycker inte att det fungerar, har väl inte tid och ork för en nervig dobber. Så nu blir det antagligen avlivning...:cry:
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 481
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 801
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp