Seriösa dagmattar/hussar hur hittar man dem?

Mayalv

Trådstartare
Vi har lite löst funderat på det här med dagmatte/husse. Till hösten har vi kommit fram till att det nog kan bli lite tråkigt för vår lilla tjej att alltid följa med mig till jobbet.

Testade att sätta ut en annons för att kolla lite vad det kan finnas för alternativ och blev aningens orolig av de svar jag fick, ska inte gå in på detaljer men svaren var inte speciellt seriösa. Det finns säkert jättebra dagmattar och hussar men är väldigt säker på att jag inte varit i kontakt med någon av dem.

Så till er som har bra dagpassning, vart hittade ni dem och vad rekomenderar ni att man tänker på?

Min tanke är ju att det skall vara positivt och att hon ska ha roligt, inte att jag ska behöva vara nervös och orolig för hur hon har det. Nu är det väl ingen panik då hon faktiskt kan vara på jobbet men de blir mkt dötid för henne och de är ju inte så roligt 5 dagar i veckan så 1-2 dagar i veckan kanske skulle vara kul för henne att vara hos ngn som är hemma.

Sv: Seriösa dagmattar/hussar hur hittar man dem?

Förstår ert problem delvis, men vill ändå påpeka att det kan vara väldigt nyttigt för en liten hund att ha tråkigt. Min hund ligger på jobbet 10-19 tre dagar i veckan och 10-15 två dagar i veckan, och där får hon GÄRNA ha tråkigt. Livet är inte hopp och lek jämt enligt mig, och det verkar hunden ha greppat bra.

Glädjeämnen finns det ju ändå, dvs vara med matte, hälsa på kollegorna, äta frukost, gå lunchprommis....

Jag som bor i en studentstad har funderat på att annonsera på studentboendena och vid föreläsningssalarna häromkring. Många har ju bara några föreläsningar i veckan och jag kan tänka mig att det finns många studenter som har hund hos föräldrarna och som saknar sin hund och gärna är dagmatte/husse.

Absolut, jag håller med dig. Det var jag som inte var så tydlig. Jag jobbar nämligen inte på samma ställe hela tiden så de blir lite olika ställen, samt att jag delvis jobbar som hundmassageterapeut och då får hon ju inte ens vara i samma rum som mig.

Dock har min förra hund klarat det utmärkt, jag tänkte mest att det kunde vara roligt för henne att vara hos ngn som kan ägna henne lite mer tid 1-2 dagar i veckan och resterande 3-4 vara med mig och ha lite tråkigt :D

Senast ändrad:

Ja just, de kunde faktiskt vara ett smart ställe :)

Jag har alltid annonserat. På vovve.net och lokaltidningen. Visst är det många skolungdomar som uppenbarligen inte lärt sig läsa än och hör av sig för att passa "ibland på kvällarna" när jag annonserat efter dagpassning. Men man får sålla lite och här och var dyker det upp guldkorn.

tyvärr är det lika svårt att hitta en trevlig hund att hjälpa till med.
bor i gbg, pluggar och vill ha sällskap både hemma och på promenader samt kunna gå kurser med hunden, men det är jättesvårt att hitta ordentliga hundägare

Ja om du vill gå kurser med hunden förstår jag att det är svårt att hitta något.

Jag är lite inne på samma sak, med studentpassning. Jag bor 50 meter från ett stort område med studentbostäder så det skulle passa bra. Jag behöver bara nattpassning (även om vovve kansek skulle gilla dagmatte även på fm när matte sover) eftersom jag jobbar natt så egentligen skulle säkert någon familj/pensionär i det egna huset kunna passa hunden men jag är lite nojig för att stöta mig med grannarna om någon vill som jag inte tycker passar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 894
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 708
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka