Seperationer och missbruk

Han är ett satans jävla rövhål, en idiot, alkoholis och missbrukare låter det tveklöst som. Du tjänar INGENTING på att lägga energi på honom. Ta dig samman och låt honom inte ta över ditt liv när han dessutom har dumpat dig vad jag fattat det som. Du underhåller bara ditt eget beroende av honom genom att fortsätta tänka på honom så aktivt dom du verkar göra, skriva om honom etc. Han verkar vara en första klassens loser, och jag tror onekligen att du förtjänar mer. Skit i puckot och skapa dig din egna lyckliga framtid - bara du kan göra det.

Just för det var det vi "bråkade" om, och jag fick höra att jag var överkänslig, annorlunda, olik, att ex hade accpeterat det etc. Jag behöver höra att det finns någon sanning i det jag upplevde för att hitta någon slags verklighetsförankring igen.
Det DU såg var missbruk. Din egen verklighetsbeskrivning behöver inte bekräftelse från någon annan för att bli giltig. Det är din upplevelse och den är sann för dig oavsett vad andra anser om den.

När det gått en tid kommer du kunna stå "bredvid" och se/känna att detta inte var ett sunt förhållande.

Detta tar TID men sedan kommer du se detta klarare och mer "nyktert" perspektiv! Mitt råd är att lita på dig själv, låt det ta tid, försök att hitta på annat som många redan föreslagit så "läker" du sakta och kan tillslut se hur destruktivt detta förhållande var för dig.

Därifrån går du vidare med starkare självkänsla, med en stor erfarenhet rikare att inte involvera dig i ännu en RÖVHATT utan vänder då på klacken och går åt annat håll!! :devil:

Trust me in this! :heart

Jag vet att det kan betyda mycket med ettiketten. Har också bråkat mycket med en person om huruvida det var missbruk eller inte personen höll på med. Jag ansåg att det var missbruk och hen att det var bruk. Jag anser att om det drabbar någon annan på något sätt så är det missbruk. Låter helt klart som ditt ex är missbrukare.
Bra riktlinje!

Han är ett satans jävla rövhål, en idiot, alkoholis och missbrukare låter det tveklöst som. Du tjänar INGENTING på att lägga energi på honom. Ta dig samman och låt honom inte ta över ditt liv när han dessutom har dumpat dig vad jag fattat det som. Du underhåller bara ditt eget beroende av honom genom att fortsätta tänka på honom så aktivt dom du verkar göra, skriva om honom etc. Han verkar vara en första klassens loser, och jag tror onekligen att du förtjänar mer. Skit i puckot och skapa dig din egna lyckliga framtid - bara du kan göra det.

Tack, det går verkligen upp och ner med tankarna. Och hatar att jag hamnat i ett "beroende" av honom.

När det gått en tid kommer du kunna stå "bredvid" och se/känna att detta inte var ett sunt förhållande.

Detta tar TID men sedan kommer du se detta klarare och mer "nyktert" perspektiv! Mitt råd är att lita på dig själv, låt det ta tid, försök att hitta på annat som många redan föreslagit så "läker" du sakta och kan tillslut se hur destruktivt detta förhållande var för dig.

Därifrån går du vidare med starkare självkänsla, med en stor erfarenhet rikare att inte involvera dig i ännu en RÖVHATT utan vänder då på klacken och går åt annat håll!! :devil:

Ja ibland, oftare och oftare kommer glimtar där jag ser det från sidan. Men sen kommer jag "in i det" igen och blir ledsen och besviken. Hade mitt KK över igår och imorse när vi drack kaffe på balkongen i solen satt jag bara och kollade på båtarna utanför och tänkte på förra sommaren med mitt ex när vi var galna i varandra och åkte båt etc. Men som sagt, tankarna/känslorna kommer och går. Måste väl sluta få panik när de dyker upp och bara låta det komma och gå.

Tack ALLA som svarat i tråden. Betyder mycket mer än ni tror. Går in och läser flera gånger och påminner mig själv om det ni säger <3. Svårt när jag inte har någon nära mig som upplevt något liknande på riktigt. Mycket värre är väl att detta är det första seriösa förhållandet jag haft och där vi dessutom bodde ihop. Tack alla!

Efter att jag gjort slut med mitt ex fick jag påminna mig om att det enda som betyder ngt är det jag kände. Dvs det spelar ingen roll att han pratar skit om mig och förvrider allt till sina vänner. Jag kan inte lägga energi på det.
På samma sätt spelar det ingen roll om det var missbruk etc. DU trivdes inte där och gick vidare. Det enda som betyder ngt är att du ville vidare. Det är det enda som spelar någon roll.

Ja, det är verkligen ett beroende. Du har säkert varit kär i honom "på riktigt" en gång i tiden, men nu verkar det snarare som att det utvecklats till besatthet, liksom "kär i kärleken". Jag kanske låter hård, men känner också att det kanske är det du behöver. Du är nog kvar mycket i hur det var förra sommaren där t.ex, och yada yada. Nej, ta dig samman, ignorerar honom, dejta/ligg runt och ha kul för tusan! Du har hela sommaren framför dig och ändlösa möjligheter till roliga och BRA romanser. Och när du kan se lite mer nykter på hela situationen så kommer du också inse vilken loser han var och hur glad du är att du slapp puckot i tid.

Ja, det är verkligen ett beroende. Du har säkert varit kär i honom "på riktigt" en gång i tiden, men nu verkar det snarare som att det utvecklats till besatthet, liksom "kär i kärleken". Jag kanske låter hård, men känner också att det kanske är det du behöver. Du är nog kvar mycket i hur det var förra sommaren där t.ex, och yada yada. Nej, ta dig samman, ignorerar honom, dejta/ligg runt och ha kul för tusan! Du har hela sommaren framför dig och ändlösa möjligheter till roliga och BRA romanser. Och när du kan se lite mer nykter på hela situationen så kommer du också inse vilken loser han var och hur glad du är att du slapp puckot i tid.

Ja det ligger något i du säger. En vän sa det, att jag nog är lite kär i kärleken och att det inte handlar så mycket om honom egentligen. Hoppas att det vänder nu!
Apropå att ha kul så kom en dude fram och raggade på mig på gatan, och flera när jag var ute med mina vänner igår....hade nästan glömt att andra kunde vara intresserade av mig. En känsla jag glömt. Känner faktiskt lite hopp fast det fortfarande svider att tänka på honom eller slungas tillbaka till minnen. Eller, snarare väldigt rädd att trilla ner i det där svarta hålet igen.
Men nu kommer jag ändå på mig oftare med att "inte ha tänkt på honom på ett tag".

Tack! :) <3

Måste fråga: Ni som varit med om liknande grejer. Började ni också tvivla på er själva? Att ni har fel och överdrivit? Jag känner så ibland och får skuldkänslor.

Måste fråga: Ni som varit med om liknande grejer. Började ni också tvivla på er själva? Att ni har fel och överdrivit? Jag känner så ibland och får skuldkänslor.
Tror de flesta tänker tanken nån gång - oavsett hur relationen varit. Kanske skulel det funkat om jag gjort x elelr y. Kanske skulle det blivit bra om vi bara z. Eller om vi skaffat barn kanske det blivit jättefint.

Men nej. Det ska vara bra utan extra allt. Extra ansträngning. Extra åtgärder.
Det ska bara vara bra.

Ja. Och nej, men jag hade en fysiskt och psyskiskt misshandlande ex så det är kanske inte riktigt samma sak. Men jag har aldrig tvivlat på var skulden ligger men visst har jag tänkt att jag överdrivit eller någonstans velat det själv.

Ja. Och nej, men jag hade en fysiskt och psyskiskt misshandlande ex så det är kanske inte riktigt samma sak. Men jag har aldrig tvivlat på var skulden ligger men visst har jag tänkt att jag överdrivit eller någonstans velat det själv.

Fattar. "Problemet" här har väl varit lögner, flirtat med andra tjejer, missbruk och att han totalt skitit i mig många ggr. T ex när jag gjort ett jobbigt ingrepp hos läkaren o låg hemma och väntade på att han skulle komma hem var han hellre o söp med sina polare och sov borta fast jag sa att jag verkligen behövde honom.Massa sånt skit. Han lyckades iaf avsluta allt skit med att jag skulle få dåligt samvete för att jag lyfte ämnet destruktiva relationer i en Fb-grupp. Blir arg på mig själv för att detta fortfarande bubblar upp hos mig.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 588
Senast: cirkus
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 354
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka