Senast tagna bilden IX

Testar kameran på ISO 10000. Mina tidigare kameror har inte gett användbara bilder då... Känns fint att kunna fotografera mitt i natten! (och sedan förstör jag bilden genom att ladda upp den via dumt program och sedan upp på instagram... Ska sluta med det när jag börjar fota mer seriöst.)
26068274_381591698955603_4326036316325150720_n.jpg

Testar kameran på ISO 10000. Mina tidigare kameror har inte gett användbara bilder då... Känns fint att kunna fotografera mitt i natten! (och sedan förstör jag bilden genom att ladda upp den via dumt program och sedan upp på instagram... Ska sluta med det när jag börjar fota mer seriöst.)

Vad är det för kamera du köpt? :)

Har precis köpt min första systemkamera och försöker lära mig, idag var det sol!

xlRD1it.jpg

YzJqdTZ.jpg

fg8ZFcO.jpg

uKqqOEe.jpg

Vad roligt! Minns när jag köpte min första för några år sedan. Vilken frihetshetskänsla! :D

Är så mycket roligare att fota då, även om jag fortfarande försöker lära mig och är ganska värdelös. :angel:

Vad roligt! Minns när jag köpte min första för några år sedan. Vilken frihetshetskänsla! :D

Är så mycket roligare att fota då, även om jag fortfarande försöker lära mig och är ganska värdelös. :angel:

Ohja! Jag har försökt läsa lite om hur en kamera fungerar typ varje kväll men jag vet inte om jag blir något klokare, haha. Den där helbruna vovven blir mest en brun klump på de flesta foton... Men det är så skönt att slippa mobilkameran! Speciellt när mobilen dör av minusgrader :p

Ohja! Jag har försökt läsa lite om hur en kamera fungerar typ varje kväll men jag vet inte om jag blir något klokare, haha. Den där helbruna vovven blir mest en brun klump på de flesta foton... Men det är så skönt att slippa mobilkameran! Speciellt när mobilen dör av minusgrader :p
Lästips: https://www.fotosidan.se/cldoc/fototeknik/fototeknik-1-kamerans-funktion.htm
Det var efter att ha läst den artikeln som jag började förstå ett och annat och kunde börja fotografera lite mer ordentligt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 558
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg