Senast tagna bilden.. III

Sv: Senast tagna bilden.. III

KL.

I dag blev det valpgos hos min väninna som föder upp Schäfer till bruks och tjänst. 5 månader har de hunnit bli och riktigt fina:)

Valpgos_hos_mirre.jpg

Valpgos.jpg

Vem vem vem vem vem!!?? :bump::D

Tack ^^

jag verkligen alskar den har traden, sa harlig variation pa hundarna, och sa manga FINA hundar... Fastan jag inte skriver sa himla mkt sa kikar jag ofta in o njuter av folks bilder...

Jag såg det med när jag la upp bilden, men det va den enda utan min karl på. Den svarta valpen va inte smal men drar nog in en god doft eller står böjd med sidan åt mig. Den va lite smäckrare än de andra två grövre valparna men inte mager och är den uppfödaren ska behålla. Har nån till på den men där är karlen med.
Valpgos.jpg

valpgos.jpg

Och favoriten. Tur att schäfer inte är min ras så jag slipper valpabstinensen:D
valp.jpg

Läckra färger :love:

De är så fina de grå när de har lite brunt i, Nikkis schäfer Nero är väldigt vacker och dessa små grå påminner lite om honom när han var liten :love:

Det är klart att du ska ha en schäfer Hjalti ;);)

Inte är den "oj så mager", vid 5mån borde de väll även schäfrar kunna vara lite rangliga dessutom.

En ny bild av dålig kvalité på Uno, är nog tur att inte kroppen syns så bra...
261717_10150235645086156_589361155_7996950_7314002_n.jpg

KL

Då jag glömde fota och bara filmade lite olika moment i dag så blir det en filmsnutt när Pingla ska koncentrera sig på att ligga kvar med hennes älsklingsbelöning framför nosen:D. Men den som väntar på nåt gott fr ju också sin belöning. Jisses denna hunden som jag knappt fick kontakt med när jag tog över henne, nu kan vi kommunicera och hon ber om att få lära sig i stället för tvärtom:)

http://www.youtube.com/watch?v=FmOjuI1AwFE

Det går inte att se något alls på de andra bilderna men jag tycker det är otäckt när man ser revbenen så tydligt. Den gråa valpen har en riktigt skön stil! :D

Ainon: Vad fånig du är. Jag tror inte för ett ögonblick att du kan räkna 4 revben under en schäferpäls på din hund. Trots att den inte står i någon utsträckt ställning. Kan du det så är det kanske dags för en funderare.

Aliide: Men alltså, man ska inte kunna se revbenen så tydligt. "Kännas men inte synas" brukar det heta. Att det finns en del vuxna hundar i toppkondition som är smalare är en sak. Men det här är en valp, en liten plutt. Vad ska den växa av?

Ingen aning men den andra hunden drar inte igång på det. Fast Ganti drar inte igång om vi möter glassbilen ute, utan det är bara på tv-reklamen.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 821
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 112
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar