Senast tagna bilden.. III

Sv: Senast tagna bilden.. III

Yes, hon växer så det knakar :love:

Men det finns i generna, det är massiva och rejäla hundar :)

Grattis till de fina poängen!
Vilket fin uttryck din hund har! :laugh:

*kl*

nyaste på Sookie (den lilla svarta) :love:
på ons kommer hon hem :laugh: :bump:

Våran kille är så liten och klen ..
träffade kullbrorsan för ett par veckor sedan och det var en EXTREM skillnad.
Ca 1cm högre och säkert dubbelt så bred, överallt.
Helt sjukt, men insåg även då att våran pojke är otroligt snygg :love:

Hur gammal och stor är han nu?

Hillevi ligger väl kring 46 cm och någonstans kring 23 kg, det var ett tag sedan jag vägde men hon har växt en hel del. Blir 6 mån om 1 vecka.
Men hennes mamma ligger på 30 kg, likaså hennes moster. Båda kusinerna här hemma ligger på 25 kg (Tik, men lägre än Hille) och 35 kg (Fullvuxen hane). Så jag förväntar mig en vuxenvikt på mellan 25-30 kg på henne..

Dizel är snart 15 månader.
Växer ca 23kg och är nog runt 50-60cm, har inte mätt honom ..
32148511.jpg

Bild från tidig vinter men han är nog ganska liknande nu, kanske växt några cm men fortfarande lika "klen".

Vad är han för blandning? Något stort måste det ju vara där i, för några 60+ cm ska det ju verkligen inte vara hos Amstaff. Min största räknas som MYCKET stor enligt standarden, med sina 53 cm... Men han ser ju tack och lov bra ut ändå, eftersom han väger 35 kg och då har bra proportioner.

Min allra minsta tik väger 23 kg nu som hyfsat färdig (3 år), till sina 45 cm. Och hon är av den mycket nätta typen, inte alls som valpen exempelvis.

Det är Amstaff/APBT.
Mötte en amstaff på morgonpromenad igår, renrasig och han var ett par cm mindre än min men lika grov som brorsan hans...

*KL*

Grim tar verkligen fram sin allra mest goofy sida när han leker med bästa kompisen. :angel:

11032831.jpg

11032838.jpg

"Du, jag har en hemlis att berätta för dig" viskar Rambo i Grims öra.
11032840.jpg

"Men vad säger du?!"
11032841.jpg

Knäpp, knäppare, Grim..
11032860.jpg

11032861.jpg

APBT är ännu mindre än Amstaffen, på både höjd och bredd. Så han är säkerligen mycket mer blandad än så.

Den största Amstaffen som mig veterligen finns här i Sverige är min hanes pappa, med sina 57 cm och 40 kg. Han är enorm, och för stor. Sen finns det en hel del som är i min hanes size, men en mankhöjd på över ca 50 cm är inte önskvärt på hanarna och det avlas inte särskilt mycket för att få fram höjd. Min lilla hane är ca 48 cm, men dom flesta (icke raskunniga, icke uppfödare etc) gissar på kring 55-60 cm - bara för att han är så enormt kraftig.

Prova att se om du kan få mäta din hund med en mätsticka i någon djuraffär eller så, dom flesta människorna får fram ett antal centimeter fel vid "hemmamätning".

Nya busbilder på mina två grabbar :) <3
dsc_0005_140582140.jpg

dsc_0006_140583312.jpg

Åsså gled vi lite sådär snyggt nerför sängen :P
dsc_0008_140584494.jpg

KL

Husses Simba gick kanon på vallträningen i dag. Snacka om att husse lyste upp när tränaren sa att han kommer kunna gå hur långt som helst:). Sött att se vilket tryck han har på fåren bara genom att flytta sig några cm för att sen när det är pause stå och pussa om dom små lammen, han har verkligen djurkänslan:love: Alltid kul att se när det går framåt och glädjas med andra.

66934_1301681384.jpg

96290_1301680259.jpg

14421_1301680466.jpg

En annan unghund som heter Jeff va också på privatlektion:
44186_1301680880.jpg

Senast ändrad av en moderator:

SÅ praktiskt med klippras i pollensäsongen ( dusch ofta för sonens skull ) och kul för han är visserligen pudelmix med cocker i sig men han kan verkligen se ut som en pudel i fullpäls och nu som en...retriever av ngt slag? Vi sparar till terrierfrisyr med mustasch. Kommer nog bli en hockeyfrilla till lång man sedan men sålänge tar vi detta :D

ute.jpg

skgg.jpg

Målet är att likna den här pudeln, en otrolig förvandling!

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkctz13Ey5wvWY3jQQIs23pWMta3bHSqPC-EoMs1Ex1PKZif9EjQ

Senast ändrad:

Kanske ser någon mina bilder? annars brukar det vara att ingen lägger märke till de..
img_1627993d.jpg

img_1667b639.jpg

img_16867ba8.jpg

Lilla Troja, 4½ månad träffade får för andra gången i sitt liv i onsdags:
IMG_3213.jpg

IMG_3225.jpg

JoeJoe, bara ett år och redan pondus för fem:love:
IMG_3599.jpg

Och dagen till ära ett besök av hans halvbror!
IMG_3464.jpg

Och fina Triss
IMG_3336.jpg

Det är ett hårt liv att vara vallhund:angel:
IMG_3540.jpg

*KL*

Oj, nu var det länge sen jag tittade i den här tråden, så jag slänger bara in lite bilder här på slutet :P
Jag och salukidamerna var iväg och busade med Roxer och hennes hundar.

dsc_3213-copy.jpg

dsc_3240-copy.jpg

dsc_3255-copy.jpg

dsc_3283-copy.jpg

dsc_3285-copy.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 275
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
754
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 118
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar