Senast tagna bilden del VI

10424519_759102124111977_649250919_n.jpg

Skogspromenad förevigad på sociala medier i vanlig ordning. ;) Ny kamera är på G, man kan ju inte ENDAST ha Instagramfiltrerade bilder på djuret!

Jag upplevde inte att vi stör mer än vad jag gör i skogen var mest kala klippor och så mycket folk som vandrar där stör nog lika mycket. Beror nog på vart man går och i vilken natur/skärgård. Såg inget djurliv överhuvudtaget...

Så du menar att du har 100%ig kontroll på dina hundar HELA tiden?
Det finns anledning till att det faktiskt råder koppeltvång på vissa ställen.

Saxat från Göteborgs kommuns sida om regler för hund.
Här måste du ha hunden kopplad
  • på platser där torghandel pågår
  • på badplatser (se specifika regler för vissa badplatser)
  • på kyrkogårdar
  • i parker och planteringar (1 april-30 september)
  • i skog och mark (1 mars-20 augusti)
  • i Slottsskogen (förutom i den inhägnade hundrastgården)
  • på offentliga platser bredvid och i anslutning till skolor, förskolor, fritidshem och lekplatser

Håll i nått hårt och sitt ner - Fritte har tävlat agility!

Eller ja, K9 Herdility då. En liten snäll agilitybana med några hopphinder, ett par svängar och en krokig tunnel. Efter avslutad bana skulle man ta ut de fyra fåren ur fållan, valla dem i en bana mellan hindren och sen fålla in igen.

Trots att min lilla krokfarbror hoppade fem av hindren åt fel håll (men tog tunneln(!) efter lite övertalning från matte, krypandes på knä) så var jag rätt stolt över honom. Han gick ju trots allt med på att hoppa hinder - i riktning FRÅN fåren - bara för att jag bad om det ;)

(Sen var det ett kennelmästerskap hos en kennel vi inte ens tillhör, så vi var glada att få vara med öht. Tror inte grenen kommer bli nån större hit dock... Kvällens största behållning var nog att se en av Sveriges vallningsgurus låna en agilityhund och gå banan med. Hunden fixade hindren och föraren fixade vallningen så de var det enda nollade ekipaget!)

10369103_10152324312073666_6625763296194882702_n.jpg

10437605_10152324333903666_2489699293231770527_n.jpg

Oj! Hur har jag kunnat missa denna tråd?????

Slänger in en liten bild på Loppan när hon är och badar i ån. Vi har nära till både havet och en badsjö men tyvärr har jag så mycket foglossning att jag inte klarar av att gå längre än hit just nu :( Bättre än ingenting tycker vår lilla fisk. Man får bara se till att hon inte försöker simma ikapp om det kommer förbi ngn roddbåt :o

10359035_10152365681903953_6457127993633273416_o.jpg

Vi har tältat i helgen! Här firas ju ingen midsommar och jag hade inte pengar att åka ned till den stora shibaträffen, så vi tog saken i egna tassas och drog ut på hajk. =)
Tidvattnet var ute så vi kunde promenera nästan hela sträckan på bara havsbotten - hur mycket yta som helst och sådan god sikt att både sura terriern och shiban i höglöp kunde vara lösa hela vägen.
P1020225e7bc8.jpg

P1020226.jpg

P1020249.jpg

P1020312.jpg

P1020295903a2.jpg

P1020353.jpg

Alltså. Så avundsjuk jag blir på er som har hundar som gillar att bada. Det ser så härligt ut, och så fint att fotografera "actionbilder" när vattnet flyger. Här betraktas minsta vattenpöl som något vidrigt man måste hoppa jämfota över, om det inte är hysteriskt varmt efter en rejäl springrunda då ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 797
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
340
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 381
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 398
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar