Semper vs Nestlé

Sv: Semper vs Nestlé

A fick sempers ersättning på BB, men hon blev nästan helt förstoppad av den och fick rejält magknip.
Så vi gick över till NAN och det har fungerat utmärkt hela tiden.

Gröt och välling har vi lite olika. Försöker hålla mig till semper av de etiska skäl som nämnts tidigare.
Men vi handlar oftast i mindre affärer och de har sällan så stort utbud. Så just nu har vi sempers välling och nestlés gröt.

Mat- och fruktpuréer gör vi själva, utom katrinplommon. Vi har provat burkmat några gånger, både sempers och nestlés, men A har ratat varenda sort hittills.
 
Sv: Semper vs Nestlé

Jag köper inte så himla mycket.

Vällingen köper jag i Sempers.

De första smakisarna är så lätta att göra själv, så det fixar jag själv med mixern.

Ibland köpte jag färdigburkar när jag skulle lämna Elis till barnvakt.

Det som är bra med färdigmaten är ju att man kan vara säker på att de innehåller all näring bebisarna/barnen behöver. Alvin äter BETYDLIGT mindre burkmat än vad Elis gjorde när han var i samma ålder. Tror bara jag har köpt en tre-fyra stycken hittills.

Elis älskade alla sortes färdigmat, så jag gjurde ingen skillnad på om det var Nestlé eller Semper. Slutade köpa färdigmat när han var ett knappt år, han har alltid varit lätt att utfodra med vår mat.

Men Alvin tror jag det blir ännu lättare, nu vet jag ju hur jag kan göra, det visste jag inte med Elis. Eller jag var mer osäker då, och tog det däkra före det osäkra.
 
Sv: Semper vs Nestlé

Jag gör egen mat för det mesta, ibland köper jag katrinplommonpuré för det är smidigare.
Men annars gör jag storkok.
 
Sv: Semper vs Nestlé

Jo jag gör egen barnmat. eller barnmat å barnmat...
Hon äter samma som oss, fast utan salt å starka kryddor,
Men när det inte finns någon mat lagad när det är matdax så får hon burkmat. samma sak när vi käkar typ pizza.
Nova äter allt hemlagat i stort sett. Mammas mat e bäst=)
Hon är inte jätteförtjust i burkmat, speciellt inte nu när hon har börjat äta så mycket av våran mat.
Men en del går ner=)

Kör även med hipps burkmat. den funkar nog nästan bäst av burkarna för tillfället...
 
Sv: Semper vs Nestlé

När ni köper i affären, vilket väljer ni och varför?

Har hört massor om det ena och det andra---

Vi fick NAN (dvs Nestlé) till våra barn på patienthotellet och det fortsatte vi med när vi kom hem!

När det gällde gröt och efterrätter så mixade jag bland det som funkade bäst hos barnen.

De åt i stort sätt bara burkmat och då var det Hipp som de gillade bäst.

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Semper vs Nestlé

Sempers BabySemp köper vi till liten, jag kan ju inte amma så några andra alt. finns inte då NAN gör henne dålig i magen.
 
Sv: Semper vs Nestlé

NAN var det som var bäst i början (för magen) sen valde vi Semper för det är svenskt =miljövänligare.... det andra är från tyskland (?) och enl barnmorskorna inget man ska främja :rofl: följde rådet från BVC att bojkotta Nestlé när vi började med välling....
 
Sv: Semper vs Nestlé

Nestlé, för maken provsmakade o tyckte att semper var blä medan Nestlé var mums, matigare och smakligare. Barnen verkade hålla med,för hälsade vi på hos någon med semper så gick det inte att få i ungarna - men det är väl en vanesak...
 
Sv: Semper vs Nestlé

Nu menade jag välling, maten gjorde vi själva - snällare mot plånboken o garanterad insyn i vad som serveras.
 
Sv: Semper vs Nestlé

Gröt köper jag Nestlés då sonen av någon anledning inte tål Sempers, han blir röd runt munnen av sempers och innan fick han utslag också. Burkmat köper jag bägge sorter, tror det blir mest Nestlés då jag köper mest fruktpurér på burk och tycker deras är godare. Vanlig burkmat äter han bara när han inte kan äta vår mat eller att vi äter på andra tider än honom. Köpte välling till honom för första gången häromdagen (han tyckte det var blä) och köpte då Nestlés då jag var rädd att det skulle vara samma sak som gröten.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 080
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 742
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 011
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp