Jag förringar inte någons kunskap eller erfarenhet, men blir lite uppgiven att inte kunna utöka till fler ston. Och jag tänker att det finns fler än jag som undrar angående detta? Det är väl bra med diskussion?
För mig gäller detta; har mark och stall för att kunna hålla upp till ca 10 ston i avel. Inga parkeringsmöjligheter för att driva station tyvärr
Ligger dessutom på fel sida så måste köra genom hela Göteborg i rusningstrafik, inte kul! Varit med om två bilolyckor som jag med nöd (läs hårda inbromsningar) kunnat undvika på väg dit.. Det hjälper ju inte hålla avstånd när folk slänger sig in framför
Jag har börjat tycka det är otäckt och ovärt att åka med små föl.. hade hellre betalat mer och sluppit köra. Nu har det dessutom varit två olyckor med hästsläp där det varit dödligt för hästen, i gbgtrakten förra året
Stationen har varit jättebra, har kunnat lämna ett sto över natten om det blivit logistikproblem etc. så inget ont om dem.
Så behöver införskaffa en buss eller ett släp till för att utöka till fyra ston.
Tänker att vi ev får lämna ett-två ston på en station hela perioden om jag ska ha 4, för att slippa köra så mycket. Tar ca 40 min enkel väg så hinner inte hämta och lämna heller.
Är det ingen som har fler än fyra som inte seminerar själv
Hur gör ni rent logistiskt? Lämnar ni 6-8 ston på station hela säsongen?
Det var intressant att höra att man inte behöver ta in andra ston om man ansöker för station. Men antar att man får kolla lite om det finns villig veterinär som åker ut för så lite
Det bästa hade ju varit om man bodde granne med seminstation