Jag har inte sjalv varit i Turkiet de sista par aren, men andra delar av Mellan Ostern (langt fran framstormande Isis) ar inte lika lampliga som turistmal langre da sakerheten for turister ar betydligt samre an det brukade vara. Kanske Turkiet ar annorlunda, men det ar val vart att kollas upp.
Dubai var en liten fiskeby fram till 1970 talet da fiske byn revs och det moderna Dubai byggdes upp, till och med marknads platser och "gamla" staden ar sedan den tiden. Dubai har inga gamla kulturella 'features'. Dubai ar ungefar lika spannande som ett stort modernt shopping center.
Arabiska gulfen kan bli super kall ... normal temperaturen (med en kylig bris fran havet) ar runt 15 - 20*C i January och February, men det kan sa klart vara bade varmare och kallare. Jag har varit med om bada.
Bahrain har samma vader som Dubai och har mycket mer "historia" och lokala kulturella saker. Bahrain ar en jatte trevlig o om man vill besoka den delen av varlden, aven Abu Dabu har mycket mer att erbjuda an Dubai om man gillar kultur och historia.
Gillar man att shoppa, ligga pa stranden och ata pa trevliga stallen kan dock Dubai vara stallet att aka till. Sjalv ar jag uttrakad efter en helg.