Semester till Grekland!

W

Warmia

Till sommaren ska våran familj på sin första utlands semester, Rhodos.
Våran dotter som nästan har hunnit bli 3år när resan sker, ska också med.
Nu är man jättenervös hur en sådan resa ska gå med barn och allt....
Något man ska tänka på? Hur gick det på flyget för era barn?

Sv: Semester till Grekland!

Det blir inga problem :) Jag har till och med åkt helt ensam till Cypern när dottern var 2 och sonen 6. Alla pensionärer som åkte samtidigt undrade vad jag gjort av min man :D Visst kan det vara lite besvärligt på planet, speciellt vid start och landning då barnen måste sitta still i stolarna, men det gäller att själv ta det lugnt och inte stressa upp sig. Ta med lite skojiga saker till dottern och försökt aktivera henne så gott det går så ska det nog gå bra ska du se.

En tre åring är en simpel match! :D Då har de ju egen stol så man slipper ha dem i knät, sen en liten väska med kritor/färgpennor och målarblock, några pixieböcker eller andra böcker som barnet gillar att läsa. En "ritbräda" som man kan rita och sudda på har varit toppen till våra ungar, den har väldigt mycket dels på flygning men även sen när man tex är på en resturang och väntar på maten.
Lite små leksaker som man leka med på flyget, pussel om barnet tycker att det är kul. Dottern älskar pussel medans sonen tycker att det är hur trist som helst. :D

Sen är det ingen lång flygning till Grekland, det händer saker på flyget nästan hela tiden, det är dricka servering, film på tvn, matservering osv osv

Tuggummi och nässpray är bra till start och landning, och kanske något att dricka, vi brukar köpa en vattenflaska efter incheckningen, det är även bra att ha när man kommer fram och det är varmt.
Gå på toa det sista ni gör innan ni går ombord på planet, det är rätt skönt att slippa knöla med toaletterna precis efter starten.

Vi har flygit med våra ungar från att de var runt 8 mån, och nu sist var de 3 och 6 år, då flög vi till Rhodos i september.

*kl*
Hoppar på och lånar din tråd om de är ok?
Vi ska oxå på semester, till Mauritius i två veckor, md våra två barn på 1 och 3 år. Jag är jätte nervös då jag aldrig vart på semester överhuvudet taget (som hästägare så har ju inte de haft prio ett direkt:grin:). Så jag behöver alla tips som finns!!!!!
Min dotter som nu snart blir 3 kissar i pottan hemma och möjligtvis i toaltten om man har n såndär barnring på. Mn hur ska jag göra när vi är borta? Ska vi ta med våran toaring eller? Vi kommer bo på ett stort hotell och tvivlar på att vi kommer vilja åka och handla de första vi gör.. Men anntar att vi kommer bli så illa tvungna då lillkillen på 1 år använder blöor och de känns som vi måste läpa med heskt myck blöer annars...

Varit utomlands med dottern 2 ggr då hon var 11 mån och knappt 2 år (ingen egen flygstol). Har fungerat jättebra! Haft med leksaker och böcker. Gett henne alvedon och nässpray 1 timma innan start och hon har inte haft något ont av öronen vid start eller landning trots en dunderförkylning första resan. Hon har sovit endel av flygresan båda gngerna.

Kommer åka igen i höst då hon är 3 år, då tar vi med böcker, ritpapper och pussel till resan. Då brukar hon hålla sig sysselsatt.

Bara tips ang blöjor. Vi har packat dem i vagnen, tar ju inget extra plats och kostar inget extra då. Har dottern svårt att kissa utan ringen så ta med den! Hellre det än att ni ska få bakslag och använda blöjor igen. Annat vi haft nytta av har varit vattenkokare (till välling), solskyddsdräkt och myggnät till vagnen (mkt getingar vid poolen på vissa resmål). Första resan hade vi även med lite barnmat.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 846
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 214
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar