Semester i Sthlm

Madick

Trådstartare
I slutet av nästa vecka har jag planerat att vara i Sthlm själv med två barn. Grönan tänkte jag, men det gick i stöpet när mitt tilltänkta vuxensällskap åker utomlands just då. Attans.

Snälla, kom med tips om andra roliga, kanske lite ovanliga, saker vi kan göra. Barnen är 4 och 6 år, vi har bil.

Sv: Semester i Sthlm

JA! Hur kan jag ha glömt bort det! Super, det är en dag. Fredagen har vi bara halva så det löser sig säkert.

Junibacken kanske? Leksaksmuséet? Lite söder om Södertälje finns även lådbilslandet som tydligen ska vara väldigt uppskattat av barn.

Tack!

Junibacken har vi varit på flera ggr och det känns lite utjatat tyvärr.

Leksaksmuseet skulle ju vara kul när vi ändå ska åka buss in till stan. Det ska jag lägga till i anteckningarna.

Hagelby i Tumba är trevligt, där finns 4H-gard, mysigt fik och en massa plats att röra sig pa.

Det är så trevligt med alla hjälpsamma Bukisar, puss på er allihop!

Nu har jag sånt flyt att en släkting gärna följer med till Grönan, vilket gör att jag omplanerat lite, lagt till en dag.

Det blir:

onsdag: Tom Titts
torsdag: Grönan
fredag: Nickelodeondagen på Medborgarplatsen (lagom innan tåget hem).

Det tror jag nog vi sa hålla oss sysselsatta med!

Nu har du redan planerat, men jag vill tipsa om Tekniska museét. Det är riktigt kul för barn med lite upptäckarglädje. I stil med Tom Tits.

Hågelby är superfint när vädret är bra. Fin liten park att strosa i och kul lekmöjligheter för barnen.

Jag såg reklam om Tekniska, nån ny utställning som verkade väldigt intressant. Det jag tvekade över var om 4 åringen skulle uppskatta det riktigt? Tom Tits är ett "säkert kort" liksom :D

Ska spara Tekniska till nästa trip till storstaden!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 885
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV