Selhjälp!

Sv: Selhjälp!

Det tycker jag inte att du ska.
Jämför med att ta körkort. Man lär sig grunderna, får kortet och fortsätter att förkovra sig.
Eller en annan parallell. Man ska lära sig simma. :) Vilket är då viktigast? Att man flyter och rör sig framåt, eller att man tar dom där stooora, tjusiga, regelbundna simtagen läraren står och predikar?

Dom flesta av oss kuskar har nog använt en enkel 2-handsfattning i början. Åtminstone gjorde jag det. Sedan lär man sig varefter. Huvudsaken att man lär sig dom viktiga grunderna innan man börjar praktisera körning. Som att inte rappa med tömmarna...

LIA

Läs Kyras bok om dressyr, kan du allt där? Nej, inte jag heller :) Men det är en bra bok!

Jag har nu börjat fingra lite på enhandsfattningen tex.

Jag tror Snigelfarmor menade att när man LÄSER om någonting så kan det innan det omsätts i praktiken verka så komplicerat och svårt.

Nog kan vi alla spela fotboll men gå in och läs reglerna så förstår du vad jag menar!:angel:

Självklart ska du köra din pålle/pålla och jag är övertygad om att det kommer gå galant!
Ta det steg för steg bara och läs TEXTEN efter du har tagit ett steg igen.
Då kommer det nog bli mer lättbegripligt och inte så komplicerat.

Själv ska jag erkänna att jag kör aldrig på mysturer i skogen med pisk.:eek: :angel:
Jag har den med men jag kör inte omkring på slingorna med ryggraden i rät vinkel..näsan till vänster och höger sko korsad åt norr..:p ;)

Jag tror Snigelfarmor menade att när man LÄSER om någonting så kan det innan det omsätts i praktiken verka så komplicerat och svårt.

Nog kan vi alla spela fotboll men gå in och läs reglerna så förstår du vad jag menar!:angel:
:o Givetvis är det så hon menar. :crazy: Ibland är jag idiottrög känns det som.

Självklart ska du köra din pålle/pålla och jag är övertygad om att det kommer gå galant!
Ta det steg för steg bara och läs TEXTEN efter du har tagit ett steg igen.
Då kommer det nog bli mer lättbegripligt och inte så komplicerat.
JO om det blir så blir det ett steg i taget och hur som helst så kommer det aldrig leda till mer än mysiga skogsturer.

Själv ska jag erkänna att jag kör aldrig på mysturer i skogen med pisk.:eek: :angel:
Jag har den med men jag kör inte omkring på slingorna med ryggraden i rät vinkel..näsan till vänster och höger sko korsad åt norr..:p ;)
:eek: Du drar ju skam över hela körsverige när du säger så. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 534
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 645
Senast: ako
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 514
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka