Selen och dess tillbehör...

Skuggfaxe12

Trådstartare
Nu är jag helt nykläckt inom körningsområdet och har nog faktiskt bara kört en häst en gång i mitt liv. Men nu har jag en shettis som jag under ett par månader har tömkört. Och jag kan bara säga att han är en dröm...Därför har man ju så klart börjat fundera på att skaffa en liten nätt rockard till honom. Men idag har jag bara en bröstsele. Undrar nu vad som behövs mer. Trodde att man alltid behövde baksele och draglinor, men det verkar inte som om alla använder det!?

Någon som vet? :)

Baksele och draglinor är alltid bäst att använda. Skaffa dig en vagn som du kan ha på tävling och så bbörja tävla med din shettis. Det behöv flera som gör det. :)

En vegn med svängel och fästen för baksele. Som man sitter högt och bra i. :)

Jag kan ju rekomendera dig att skaffa dig en roslagsvagn.. Jag tycker att dom är bäst. :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 143
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 402
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 206
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar