Sega människor med beslutsångest, fler än jag som har såna i bekantskapskretsen?

Jag är en sån där seg jävel. I veckan köpte jag en grästrimmer, fast jag varit på jakt efter en sedan i våras. Det var rea så jag slog till fast jag just då bara behövde kopplingar till PEM slangen. Vill ha en kolgrill också. Men onödigt och köpa till fullt pris. Eller ska jag ha en med kombinerad rök till? En pizzaugn vore ju inte heller helt fel. Å andra sidan, hur ofta skulle den användas?

Ja ni fattar. Jag tänker för mycket. Det är nog det som är det största problemet. Hatar att handla om jag inte vet exakt vad jag ska ha. Därför köper jag alltid samma fast köper alltid minst en ny grej medvetet. Just för att den ör ny, sen spelar det ingen roll vad det är men just för att komma bort från det vanliga. Men viss saker måste vara samma tex bröd. Alla borde veta att jag bara äter falu knäcke om det gäller hårt bröd.

Jag är väldigt snabb när jag handlar mat, så där märker man inte, just för att jag vet vad jag ska ha.

Jag planerar mycket. Skriver scheman som jag sen följer. Då går det väldigt fort och man effektiviserar dagen. Sen blir det sällan exakt så som det var tänkt. Alltid är det något som kommer upp och nya beslut som ska fattas. Som arbetsgivare är jag väldigt ovan men märker att om hag inte tänker för många steg in i framtiden så blir det bättre resultat ändå. Det handlar nog mycket om vana också.

Ju fler valmöjligheter ju längre tid tar det att fatta beslut. Speciellt avgörande beslut. Beslut som kommer att påverka resten av ens liv vill man helst välja rätt. Små grejer borde vara lätta. Det kan de vara också eller inte.
Det får bli en stor kolgrill utan rök. Så vad skönt ett beslut mindre att fatta :D!

Exakt, och speciellt som den behövs per omgående också (altanbygge). :banghead:

Samma kille på Jula, "men behöver du sååå många paket montageskruv av olika sorter" när jag kompletterade och fyllde på sortimentet här hemma, fan, jag har 6,5 mil enkel resa dit och att då i snålhetens namn inte fylla upp det som på tid och längd ändå går åt är bara dumsnålt. :banghead: Han skulle varit med när jag köpte ett obrutet paket spikplåtar av största sorten (100 per paket) då hade han fått spader. Behöver jag mindre storlekar så delar jag dom med bänksaxen. :up:

Jag har ibland fått kommentarer om inköp av diverse men det finns alltid en tanke och finns budgeterade medel för det och jag VET att det jag köper antingen går åt direkt eller inom en framtid, att vela hit och dit och sen stå där med halvfärdigt projekt pga. saknade delar är bara efterblivet.

Det är många som fått ett "agera för helvete" från mig när dom velar. :p
Sådana personer har en tendens att vilja "låna" saker?
Har en som starkt ifrågasatte inköpet av en ställning. Sååå onödigt att ha hemma.
Densamme vill ofta låna den, och mitt svar tillbaka blir alltid att så ofta denne behöver ställning, verkar det som ett eget inköp behövs. :)
Har slutat låna ut saker till personer jag inte själv har ett utbyte av.

Många sätter = mellan långsam och noggrann. Den tycker jag inte är så självklar.

När vi nu bestämde oss för att skaffa hemlarm så hade jag läst på om de olika bolagen på marknaderna, jämfört kostnader, läst på vad alla olika slags skydd innebär och vad som finns/kan erbjudas och bokat möte med säljare. När han kom tyckte han jag skulle bli säljare hos dem eftersom jag var så påläst. Min sambo var kvar på "det skulle nog vara skönt med larm, det får vi fundera på".
Men då är det ju inte för att du fattar snabba beslut utan för att du påbörjat din process tidigare än din sambo/man. Ni befann er inte i samma del av processen.

Sitter fortfarande och funderar över min bok. Har nu kommit så långt att den ligger i varukorgen. Började skriva in kortnummer och avbröt sedan. Egentligen helt onödig, men vill samtidigt ha. Jo, budget medger det, meeeen. :meh:

Sådana personer har en tendens att vilja "låna" saker?
Nej det har jag aldrig märkt, såna har jag aldrig träffat på,,,,,,,,, (Fan vad jag ljuger dåligt.) :angel: :D
Gärna långtidslån som även sträcker sig över 2-3 semesterveckor när dom är bortresta och har lånegodset inlåst så man själv inte kommer åt det utan att bryta sig in. :banghead:
Standardsvaret här har blivit "du får göra som mig" och sen kommer frågan "ja hur gjorde du?" och svaret "köpte egen för att slita på, eller också finns det att hyra" och det är INTE poppis. ;) Jag har blivit av med en drös notoriska lånare som inget kan erbjuda tillbaks. :up:

Sitter fortfarande och funderar över min bok. Har nu kommit så långt att den ligger i varukorgen. Började skriva in kortnummer och avbröt sedan. Egentligen helt onödig, men vill samtidigt ha. Jo, budget medger det, meeeen. :meh:
Agera för h*lvete!

cartoon-angry-army-drill-sergeant-shouting-19836396.jpg

:p

Jag sitter inte och velar på ett beslut till absurdum, att fatta ett beslut är för mig lika viktigt som att fatta ett korrekt beslut. Jag fattar beslut när jag är redo, det kan gå snabbt och det kan gå långsamt. Det beror helt på. Att fatta beslut snabbt innebär dock inte att jag fattar impulsiva beslut, oftast handlar det om att jag på förhand redan hade all information som behövdes för att fatta ett beslut.

Men jag är inte intresserad av att få hur mycket information som helst. Jag vill ha relevant information och inget annat. Att börja förklara ett brödrecept med att du fick det under din resa i Indien 1996 och jag håller på att koka inombords av irritation.

Jag brukar inte heller låna saker av folk bara för att jag inte kan fatta beslut impulsivt. Har jag valt att inte köpa något är det för att jag inte behövde det. Behöver jag något en enda gång finns det företag som hyr ut saker.

Haha.
Tråden påminner mig om ett par tidigare bekanta som båda är väldigt långa och väldigt långsamma. De kunde gå flera timmar och fundera på om de skulle gå och äta eller inte gå och äta. Och om de ska äta nåt, vad skulle de äta.... Under tiden har vi andra greppat varsin korv på närmste moj.

Vi brukade kalla dem fyra meter tveksamhet :)

Är jag din kompis ?
Jag är precis så för att jag inte kan planera.
Vet inte hur jag mår från en dag till en annan ,så jag har slutat bestämma saker och tar kompisträffar spontant när jag har energi.
Jag har svårt när vissa vill bestämma Dag och tid långt i förväg.
Blir stressad, har en kompis som är en planerare , hon kan på måndagen skriva ja tar tåget tjugo över sex på fredag, fast tågen går va tionde minut ungefär.
Och skickar frågetecken när man inte svarar på sms.
Brukar inte träffa henne så ofta längre.
Fast då har du ju en bra anledning.
Jag träffar inte heller vänner så ofta längre som slukar energi istället för att ge.
Jag ska inte behöva sova före och efter för att orka liksom.
Det är inte samma som att inte planera alls

Men då är det ju inte för att du fattar snabba beslut utan för att du påbörjat din process tidigare än din sambo/man. Ni befann er inte i samma del av processen.

Jag börjar ju tänka direkt när vi köpte hus och kom rätt snabbt fram till fördelar och nackdelar. Han verkar börja tänka 1 vecka senare och då inte så långt.
Likadant på jobb, när vi pratar om ett projekt tänker jag på steg 1,2,3 och 4 direkt. Många verkar börja tänka på steg 1 en månad senare. Steg 2 har de inte ens reflekterat över.

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 434
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
971
Senast: cassiopeja
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 417
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens