SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett parti vars förda politik spelar exakt noll roll, kan inte sägas bestämma. Även om man i en vågmästarroll kan välja mellan 2 förslag från andra.

Snart börjar samtal om migrationspolitiken. Breda samtal helt utan rasister. Gött!

Skulle någon i annat parti än SD visa minsta tendens till rasism, så åker de antingen ut eller får hålla sig långt från denna diskussion. Säker.
Så det är inta bara SD som kör med nollvisionen då ;)

Att man samlar alla partierna exklusive SD kan vara förklarligt.

Problemet är väl att det ger SD ytterligare vatten till sina kvarnar och det kan tyvärr i förlängningen leda till ännu fler mandat i riksdagen.

Jag anser att det varit bättre att ta med dem så att de inte kan hävda att mygel förekommer i frågan.

Demokratiska breda överenskommelser är så långt från mygel man kan komma.
Jag har inte talat om hur det är utan hur det kan komma att framställas.
-vi fick inte vara med att utforma kommande migrationspolitisk, rösta på oss så vi blir så stora att de inte kan hindra oss att vara med...

Det är helt ok att 87% av riksdagen väljer att samarbeta.

Problemet är ju att de 13 då fråntas allt ansvar och kan i stort sett hävda vad de vill .. oemotsagda.

Det beror på vad du menar under ordet rasism.
Att ha rasistiska åsikter är inte olagligt.
att framföra rasistiska åsikter tangerar helt klar lagens råmärken.

Naturligtvis under förutsättning man menar rasism.
dvs att särbehandla, nedvärdera, kränka en annan människa/grupp för dess genetiskta ursprung .
Då faller det bla under lagen om hets mot folkgrupp.

Igår var det välfärden och nu kommer nästa kalldusch för Lövet. Nu verkar SD få bestämma igen. Denna gång gäller det skolan

Nu var inte det frågan jag svarade på riktigt. Men jag sätter stor tilltro till att vi har politiker som kommer att fortsätta göra Sverige till ett unikt föredöme på området att inte låta främlingsfientligheten vara med att förstöra ett lands politiska klimat.
ja jag är säker på att du är säker. Men varför skulle riksdagen och dess partier agera annorlunda än andra parlament i Europa? Överallt har det visat sig att när ett nytt parti kommer in i parlamentet så påverkar det hela parlamentet. Och påverkan blir starkare ju större det nya partiet blir.
När miljöpartiet började sin verksamhet så betraktades det med ett löjets skimmer.
När man kom in i riksdagen började alla partier prata om miljö och försöka anpassa sig.

Nu har vi ett protektionistiskt , främlingsfientligt parti som bla tagit 10% av M;s röster vid det senaste valet. Vad får dig att tro att inte de etablerade partierna vidtar mått o steg för försöka ta tillbaka röster?

Jag för min del , skulle bli mycket förvånad om inte anpassningar görs för att dels, som i vissa kommuner direkt samarbeta med och dels försöka ta tillbaka vissa frågor från SD.

Lövet är ju livrädd för nyval eftersom han dyker huvudstupad rak ner i väljarbarometrarna efter valet

Du vet att statministern heter Löfven, va? Såvida ni inte är nära vänner och Lövet är hans privata smeknamn, så är det väldigt märkligt att inte kalla nån vid sitt riktiga namn.

ja jag är säker på att du är säker. Men varför skulle riksdagen och dess partier agera annorlunda än andra parlament i Europa? Överallt har det visat sig att när ett nytt parti kommer in i parlamentet så påverkar det hela parlamentet. Och påverkan blir starkare ju större det nya partiet blir.
När miljöpartiet började sin verksamhet så betraktades det med ett löjets skimmer.
När man kom in i riksdagen började alla partier prata om miljö och försöka anpassa sig.

Nu har vi ett protektionistiskt , främlingsfientligt parti som bla tagit 10% av M;s röster vid det senaste valet. Vad får dig att tro att inte de etablerade partierna vidtar mått o steg för försöka ta tillbaka röster?

Jag för min del , skulle bli mycket förvånad om inte anpassningar görs för att dels, som i vissa kommuner direkt samarbeta med och dels försöka ta tillbaka vissa frågor från SD.

Att försöka "ta tillbaka" röster handlar inte om att anpassa sig till idiotin. Det handlar om att stå upp för vad man tror på.

Självklart måste man nå ut bättre med sina budskap och bli skarpare; men inte mer främlingsfientliga och mer accepterande mot rasismen. Snarare tvärtom, och bli än tydligare med vilka värden man står för. De som verkligen tror att Sverige är till enbart för etniska svenskar, ogillar främlingar, vill skicka människor på flykt tillbaka till krig och förtryck och vill tillbaka till 1800/1900-talet kommer man inte att nå. Det är bara en delmängd av de röster SD fick.

Det är liksom skillnad på prioritering av miljöfrågor och den bruna politik vi fått in i riksdagen nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka