Det verkar dock som att vänstern nu blivit utrensad av Löfvén.Ex vänsterns ungdomsparti där det verkar sitta väldigt långt inne innan man agerar.
Hel och hållen.
För egen del så bryr jag mig i inte om vänstern.
Den bara tramsar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar dock som att vänstern nu blivit utrensad av Löfvén.Ex vänsterns ungdomsparti där det verkar sitta väldigt långt inne innan man agerar.
Alltså jag har träffat så oerhört många muslimer och de påminner inte ens om det där i filmerna.
Om man pressar dem så erkänner de att de aldrig skulle kunna stena någon för egen del.
Och ja, jag har sett en Muslimsk Imam bli präktigt pressad av Stolta Svenskar och sekulariserade Muslimer.
Jag tror inte att jag känner någon från just Yemen..... det är generellt viss skillnad i uppträdeskod mellan en muslim från Yemen och en muslim från Bosnien.
Självklart.
Det finns tydliga grupperingar i den här religiösa gruppen men man ska vara medveten om att gruppen vi gärna kallar extremister och fundamentalister ofta är några grader under muslimer som ser sig som självmordsbombare och jihadister.
Man kan vara både liberal och konservativ som muslim och det är generellt viss skillnad i uppträdeskod mellan en muslim från Yemen och en muslim från Bosnien.
Vi har en ganska stor konservativ grupp muslimer i Sverige och det är väl den som utgör ett "problem".
Vi har en hel del sekteristiska kristna församlingar som utgör "problem" för både människor i och kring dem. Betydligt fler, eftersom de är en del av en längre historia.
Det räcker väl med att hålla sig inom Turkiet, en person från en liten by i nordöstra Turkiet har naturligtvis helt andra erfarenheter än en från Istanbul exempelvisJag tror inte att jag känner någon från just Yemen.
Balkan, Turkiet och ett antal Afrikanska länder vad jag kan komma på nu.
Har du någon uppfattning om vilken volym "en hel del" innebär och om du sätter denna "en hel del" i proportion till Islamismen - är det ett problem vi märker av i just Sverige?
Är det många människor runt om i världen som flyr från kristendomens terror och förtryck?
Just nu finns det bland industriländerna en utbredd enighet i att Islamismen i betydligt större utsträckning än ex kristendomen är ett hot mot demokrati, mänskliga rättigheter, jämställdhet och allt annat trevligt.
Sist men inte minst, ett problem betydelse minskar inte, det försvinner heller inte för att man jämför med ett annat. Oavsett om det handlar om historia eller nutid.
Jo och jag har ju som du ser sett en hel del kontraster även om just Yemen nog inte finns med.QUOTE="Inte_Ung, post: 16613614, member: 87"]Jag tror inte att jag känner någon från just Yemen.
Balkan, Turkiet och ett antal Afrikanska länder vad jag kan komma på nu
Det var bara ett exempel på kontraster
Men jag verkar ha fått minnesförlust.Jo och jag har ju som du ser sett en hel del kontraster även om just Yemen nog inte finns med.
Iran och Irak har jag ju glömt.
Islamismen är en liten, liten del av islam. Precis som sekterna är en liten del av kristendomen. De flesta som flyr undan förtryck, gör det därför att de har en mycket mer sekulär inställning än landet de flyr ifrån.
Fast näe? I ett utav klippen sades det ju att mellan 15-25% av muslimerna i världen är s.k "problem" och vi pratade då - vad sa hon - var det 300 miljoner människor?
Det kallar iaf inte jag en liten, liten del.
ja det blir som sagt problem om man använder klipp som grund för sina antaganden och anseenden i fråga om ens egen kunskap. oavsett vad det råkar handla om. Det är nog ett problem rent allmänt oavsett vad det handlar om, i fråga om hur människor funkar och hur de grundar sina övertygelser runt.
ok, men då kanske du kan skaka fram andra i ditt anseende mer relevanta siffror då?
tror du missade poängen tyvärr.