SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast han skriver ju specifikt - citat- "– Många ungdomar har svårt att acceptera att jag är aktiv Sverigedemokrat. Främst på vänsterkanten." -slut citat-

Var hittar du att han blir utsatt för rasism av SD-anhängare?
Jag läser det som att många ungdomar inom SD särskilt de på vänsterkanten.
Men det kanske var fel?
Jag såg det nog någon annan stans.

.. Men som ensam förespråkare för ett utträde ur EU (också en punkt där jag håller med SD) ...
Ett utträde ur EU skulle vara så katastrofalt för svensk ekonomi att det skulle innebära att du fick behålla ännu mindre av det som du anser som ditt än vad litet invandring kostar dig.
Resultatet skulle bli att alla fick mindre - du med.

Jag läser det som att många ungdomar inom SD särskilt de på vänsterkanten.
Men det kanske var fel?
Jag såg det nog någon annan stans.

Nja, han skriver ju specifikt att han inte mött någon form av rasism från partiet utan att den rasism han blivit utsatt för såsom mörkhyad företrädare för SD kommer utifrån och då främst från vänsteranhängare.

Nja, han skriver ju specifikt att han inte mött någon form av rasism från partiet utan att den rasism han blivit utsatt för såsom mörkhyad företrädare för SD kommer utifrån och då främst från vänsteranhängare.
Okej.
Det är ju bra i sådana fall.

Dock pratar partiet SD om "Etnisk lojalitet" vilket i alla fall skrämmer mig.
Det låter ju allvarligt främlingsfientligt.

QUOTE="rubytoo, post: 16612920, member: 2180"]

Den filmsnutten har jag sett florerar i sociala medier och noterat att den verkar väcka generell förskräckelse. Flertal uttrycker att de tar avstånd från sådan extremism/fundamentalism men att det inte är ett problem i Sverige och att filmen bara är ett sätt att smutskasta islam.

Uppenbarligen är det många som har missat att den här typen av islamsk manifestation i allra högsta grad representeras även i Sverige.
Hur kan man missa det?

När det gäller diskussioner om islam och vilka uttryck som anses tillhöra extremism/fundamentalism så brukar jag hänvisa till det korta - men för diskussionen mycket intressanta - klippet från Islamska fredskonferensen som hölls i Norge för drygt ett år sedan.
Där förtydligar föreläsaren Fahad Qureshi att anklagelser om extremism och fundamentalism kanske inte alltid är en korrekt tolkning.

Alla är onda som anser att man skall ha ett fungerande samhälle med fasta strukturer och reglerad invandring.

Rasist onda.

De som bombar med åsikter och att de som röstat på SD dödar och är onda kanske borde lägga lite tanketid på varför människor flyr- finns det månne ondare människor på plats?? och varför förs det krig istället för att bygga upp och ta hand om det land man bor i ? vad finna för skuld där?
Och våra grannländer- mördare i princip hela bunten......

Blir så trött på just det resonemanget- alla andra då som inte kan ta sig hit och som har det riktigt skitdåligt? varför ska inte de få bo här? alla gatubarn, hemlösa prosituerade, svårt handikappade osv osv......

Jag önskar självklart att SD inte skulle vara rasistiskt.
För då så skulle deras ide om att minska på invandringen kunna punkteras av vanlig hederlig matematik.
De bygger nämligen sina påståenden på ett antal matematiska fel.

QUOTE="Inte_Ung, post: 16612726, member: 87"]Det här är mera intressant.
http://www.expressen.se/gt/sd-politikern-om-hatet-efter-valfilmen/
En SD-politiker som utsätts för rasism av SD anhängare.

Det skall bli spännande att se vad det blir av det.

"Mer intressant"...

Det finns inget parti som slår så hårt med rensningslien som SD.
Det vore önskvärt att övriga partier var lika alerta.
De kan ju börja att luska ut vilka av deras spelare som hotar med både våldtäkter, förbannelser och annat obehagligt mot SD-medarbetares person och familjer.
Expressen kan säkert hjälpa partierna att komma i kontakt med ett nätverk som effektivt kan pricka identiteterna.

De som bombar med åsikter och att de som röstat på SD dödar och är onda kanske borde lägga lite tanketid på varför människor flyr- finns det månne ondare människor på plats?? och varför förs det krig istället för att bygga upp och ta hand om det land man bor i ? vad finna för skuld där?
Och våra grannländer- mördare i princip hela bunten......

Blir så trött på just det resonemanget- alla andra då som inte kan ta sig hit och som har det riktigt skitdåligt? varför ska inte de få bo här? alla gatubarn, hemlösa prosituerade, svårt handikappade osv osv......
Det är ett annat problem.
Man kan inte strunta i problemen som man har precis framför ögonen bara för att det finns flera och kanske värre problem på annat håll.
Man måste reda upp alla problem.

De som knackar på vår dörr kan dock inte vänta tills att det är klart.

Det görs massor för att påverka andra EU länder till att både ta emot flyktingar och att behandla dem bättre.

Som partiledare för ett Eukritiskt parti som i tid och otid berättar hur hemskt Eu är är det anmärkningsvärt att man väljer att spendera stora summor på spel, fria genom just EU.

Jimpa kunde ju lekt med Dalahästar om han verkligen ville värna det svenska.

nej jag tänker inte förkasta en religion utövad av väldigt många för att några idioter finns. Jag generalisar inte så. Förutom att jag konstaterar att det återigen är män som är knasiga. Så om folk på ritkigt var rädda borde de rösta på F! eftersom patriarkala strukturer föder våldsbenägna män. Men då måste man ju tänka jättelångt och läsa på..

Det finns inget parti som slår så hårt med rensningslien som SD.

Moderaterna rensade hårt i början på sina år i regeringen.
Detta påminner om det.
I framgången så rensas det.

Denna stora rensning gör att jag funderar på vad som egentligen är på gång.
En kupp kanske?
Mot de rasister som röstat på SD.

Uppenbarligen är det många som har missat att den här typen av islamsk manifestation i allra högsta grad representeras även i Sverige.
Hur kan man missa det?
Alltså jag har träffat så oerhört många muslimer och de påminner inte ens om det där i filmerna.
Om man pressar dem så erkänner de att de aldrig skulle kunna stena någon för egen del.

Och ja, jag har sett en Muslimsk Imam bli präktigt pressad av Stolta Svenskar och sekulariserade Muslimer.

Kan du inte försöka att lätta lite på spydigheten i fortsättningen? Du hade t.ex kunnat skriva något i stil med "ja områden med högre mångfald tenderar att ha lägre social tillit men lösningen borde inte vara mindre mångfald utan att söka lösningar genom X och Y"

Du menar ungefär som:
Den artikeln presenterar resultatet från en studie som visar att människor i samhällen med stor etnisk diversitet drar sig undan mer och litar mindre på andra, ja. Sedan förklarar de detta med brist på gemensam identitet och känsla av samhörighet och förklarar varför det kan se ut så och hur det kan överkommas. Alltså något helt annat än ditt mycket förenklade påstående att "mångfald minskar social tillit". Ingenstans i artikeln sägs att mer etnisk homogenitet skulle vara en lösning. En av artikelns huvudsakliga poänger är tvärtom att olikheter grupper emellan är socialt konstruerade och att mångfald har en lång rad positiva effekter och är gynnsamt för hela samhället.
? :idea:
Svar nej, det räcker med en gång, därefter föredrar jag spydighet för min egen psykiska hälsas skull.

Du vrider och vänder på allt, blandar fakta med tolkningar, förklaringsmodeller och dina egna politiska åsikter vilket resulterar i detta.

Du har i alla fall humor. :D

Du har i alla fall humor. :D

Jag har bara försvarat mina två påståenden som du ville se källor på. Ett av dem har du gått med på efter först ha påstått att mina källor inte stödde påståendet. Det senaste du skrev om det andra påståendet var ett halmdockesvar om att ökad psykisk ohälsa inte är samma sak som ökad risk för psykos, vilket jag håller med om, men det var inte det jag skrev heller. Sedan så har du skrivit om en massa saker som inte är kopplade till mina påståenden, det är då du börjar blanda ihop olika diskussioner.

Jag har bara försvarat mina två påståenden som du ville se källor på. Ett av dem har du gått med på efter först ha påstått att mina källor inte stödde påståendet. Det senaste du skrev om det andra påståendet var ett halmdockesvar om att ökad psykisk ohälsa inte är samma sak som ökad risk för psykos, vilket jag håller med om, men det var inte det jag skrev heller. Sedan så har du skrivit om en massa saker som inte är kopplade till mina påståenden, det är då du börjar blanda ihop olika diskussioner.

så det du vill med dina inlägg är att försöka förklara för folk som inte förstår det du förstår, att SD är bra för det svenska samhället och för sverige som land, pga att SD vill bespara folk från psykisk ohälsa som de riskerar få om sverige fortsätter att vara ett mångfaldsland i fråga om nationaliteter? Alternativt att de som i nuläget ev drabbats av sån psykisk ohälsa osv, kommer må bättre i framtiden om SD får styra?

De allra flesta muslimer är självklart fredliga och tar avstånd ifrån extremism.
Det är inte dom som menas.
Här är en kvinna som förklarar det för en annan kvinna.

Kan nog sorteras under kategorin "svar på tal".

https://m.facebook.com/story.php?gstory_fbid=10204326980673843&id=1209145283&_rdr

Vilket innebär att islam i sig inte är något problem, utan en minoritet extremister. Men ändå påstår eller påstod Åkesson att "islamismen" är ett stort hot. Det går inte riktigt ihop.

QUOTE="Inte_Ung, post: 16613128, member: 87"]Moderaterna rensade hårt i början på sina år i regeringen.
Detta påminner om det.
I framgången så rensas det.

Ja M hade rejäla problem och tog tag i det. Det rök ju inte bara ruttna typer utan även reko men med åsikter som inte matchade de "Nya".
De jag tänker på nu är politiker som uppträder på ett lika obehagligt sätt som SDs utsparkade men som får hållas eller får ett nyp i örat.
Ex vänsterns ungdomsparti där det verkar sitta väldigt långt inne innan man agerar.

Fler kan göra mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 026
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka