Intressanta reflektioner.
http://www.politism.se/mohammed-ali/det-luktar-nazism-om-sd/
Det luktar nazism om SD
Det är bara en vecka sedan jag skrev om Sverigedemokraterna och
det passiva bemötandet när det kommer till deras rasistiska uttalanden. Och efter att
ha läst SD-politikern Christoffer Dulnys anonyma kommentarer blev jag påmind om SD:s nazistiska historia.
Man kan lätt konstatera att den nazistiska retoriken lever kvar bakom stängda dörrar: Araber har våldsammare gener, menar Christoffer Dulny. Invandrare är absolut värst på att ljuga, manipulera, på ”fulsälj” och att hetsa, påstår han.
Byt ut araber och invandrare mot judar och du får klassisk nazistpropaganda.
Det finns mycket att vara missnöjd med när det kommer till Sverige. Men kom ihåg en sak, du väljare som är missnöjd, vill du verkligen rösta på ett parti som inte ens kan skaka av sin nazistiska historia? Vill du rösta på en politiker som bakom stängda dörrar i all sin feghet sprider rasbiologiskt skitsnack, som vill hänga ut folk med personnummer och adress?
Som jag skrev förra veckan fortsätter SD:s fasad att krackelera. Genom sprickorna läcker deras riktiga åsikter och tankar ut.
Så kom ihåg: Ni röstar inte bara in ett främlingsfientligt och ”invandringskritiskt” missnöjesparti. Ni röstar även fram normaliserandet av nazistisk retorik, politik och propaganda.
Om stödet för SD fortsätter att växa är det bara en tidsfråga innan kommentarerna slutar att pstas anonymt och de ”vågar” stå för sin människosyn öppet.
Det är min största rädsla.