SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle det vara kränkande att använda epitet sprungna ur partiets egna principprogram? Ok, jag får nöja mig med att kalla de rassar, då. Resten handlar mer om ledande individer som är sprungna ur nazismen.

Fast du har ju inte lyckats beslå SD med ett enda citat från sitt partiprogram som stödjer din tes. Det är ju märkligt.

Varför skulle det vara kränkande att använda epitet sprungna ur partiets egna principprogram? Ok, jag får nöja mig med att kalla de rassar, då. Resten handlar mer om ledande individer som är sprungna ur nazismen.
Återigen du lyckades ju inte ställa i bevis dina anklagelser förra gången. så det är ju lika dåligt underbyggt nu!

Du verifierar ju bara den gamla sanningen;- lita aldrig på en försäljare som sprider lögner om sina konkurrenter.

Berätta istället varför du anser att just ditt parti är så bra och varför så få anser det idag ;)

Du menar precis det som SD gör så framgångsrikt? De pratar ju hela tiden om gammelpartierna och hur dåliga de är.
Jag vet inte hur du bildar dig en uppfattning om dagens politiska karta.
Men de andra partierna har ju konsekvent gett bort bollen till SD.
Viket resulterar i att så många säger sig stöda det partiet idag.
Folk väljer SD för att de andra partierna inte erbjuder dem den respekt de vill ha för sin oro

En företrädare säger att vi kan ta emot hur mycket folk som helst, en annan säger att det inte är en kostnad.
Men folk ser ju med sina egna ögon att vi har en hög arbetslöshet, att vi har bostadsbrist att sjukvården socialtjänsten har stora problem med ekonomin.
Så då vänder man sig till det parti som ligger närmast sanningen i dessa frågorna.

Jag vet inte hur du bildar dig en uppfattning om dagens politiska karta.
Men de andra partierna har ju konsekvent gett bort bollen till SD.
Viket resulterar i att så många säger sig stöda det partiet idag.
Folk väljer SD för att de andra partierna inte erbjuder dem den respekt de vill ha för sin oro

En företrädare säger att vi kan ta emot hur mycket folk som helst, en annan säger att det inte är en kostnad.
Men folk ser ju med sina egna ögon att vi har en hög arbetslöshet, att vi har bostadsbrist att sjukvården socialtjänsten har stora problem med ekonomin.
Så då vänder man sig till det parti som ligger närmast sanningen i dessa frågorna.

Du kommenterar något annat än mitt inlägg.

Menar du att SD inte pratar skit om de andra partierna? Om MP tex? Om V?

Du kommenterar något annat än mitt inlägg.

Menar du att SD inte pratar skit om de andra partierna? Om MP tex? Om V?

Inte mer än om du definierar "prata skit om" som saker tagna ur luften. Om t.ex MP stoppade Förbifart Stockholm till det facila priset av 180miljoner för att uppnå inte ett skit och SD kritiserar det är det väl rätt väl underbyggt, eller hur?
Frigolits kolbit är ju rätt väl känd i Sverige också. Hur gick det med det?

Inte mer än om du definierar "prata skit om" som saker tagna ur luften. Om t.ex MP stoppade Förbifart Stockholm till det facila priset av 180miljoner för att uppnå inte ett skit och SD kritiserar det är det väl rätt väl underbyggt, eller hur?
Frigolits kolbit är ju rätt väl känd i Sverige också. Hur gick det med det?

Det är politik och jag har inga problem med det. Sjävklart fördömer man andra partier

Lbb verkade dock tycka att talesättet att man inte skall lita på försäljare som pratar skit om konkurrenter även gäller inom politiken. Det tyckte jag var smålustigt.

Det är politik och jag har inga problem med det. Sjävklart fördömer man andra partier

Lbb verkade dock tycka att talesättet att man inte skall lita på försäljare som pratar skit om konkurrenter även gäller inom politiken. Det tyckte jag var smålustigt.

Må det. Men sant.

Det är en uppenbar skillnad på att framföra kritik och att ha olika åsikter till att just prata skit. Att ex anklaga ett parti för rasism och sedan inte kunna verifiera sina påståenden är att snacka skit, att anklaga ett parti för stolligheter när partiet just tagit beslut som kostar miljarder i bortkastade pengar äe ngt annat...

Rätt kul apropå MP :D Lena Mellin i dagens AB.

I Miljöpartiets Sverige ska det satsas på varje elevs möjligheter att klara skolan. Däremot talar partiet, i motsats till Löfven, inte om elevens egna satsning.
Socialdemokraterna och Miljöpartiet har olika världsbilder. S är sprunget ur arbetarklassen som kämpade för grundläggande rättigheter som rösträtt och bättre arbetsvillkor.
”Gör din plikt, kräv din rätt” är ett motto som senast sattes på hedersplats av dåvarande S-ledaren Mona Sahlin.Nu har den plockats fram igen av Löfven.

I MP, vars rötter finns i freds-, kvinno- och miljörörelsen, är det ingen särskilt gångbar paroll.
Men nu har Stefan Löfven markerat. Maskrosorna i Miljöpartiet ska veta att är slutflummat. Kavla upp ärmarna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20879336.ab

Det är i alla fall skönt att Vänsterpartiets ledare har tagit sitt förnuft till fånga och börjar leva som han lär.
Lite synd om hans barn dock, dom får ju byta sina privatskolor mot kommunala dito och har kanske svårt att lära sig 14+ nya språk i sina klasser. Men i alla fall ett steg i rätt riktning :D

Att ex anklaga ett parti för rasism och sedan inte kunna verifiera sina påståenden är att snacka skit, att anklaga ett parti för stolligheter när partiet just tagit beslut som kostar miljarder i bortkastade pengar äe ngt annat...

Det är belagt och verifierat. Med hänvisningar till det aktuella partiets principprogram, tydligast i avsnittet "Om människan". En tolkning som jag delar med många som faktiskt läst principprogrammet. Och sedan finns det andra som inte delar den.

Att du inte delar den tolkningen, betyder inte att det saknas belägg. Du delar säkert inte heller moderatorernas beslut att återkommande stänga av dig från forumet, och det betyder inte heller att de saknar skäl för att göra det.

Det är belagt och verifierat. Med hänvisningar till det aktuella partiets principprogram, tydligast i avsnittet "Om människan". En tolkning som jag delar med många som faktiskt läst principprogrammet. Och sedan finns det andra som inte delar den.

Att du inte delar den tolkningen, betyder inte att det saknas belägg. Du delar säkert inte heller moderatorernas beslut att återkommande stänga av dig från forumet, och det betyder inte heller att de saknar skäl för att göra det.
Jovisst, av dig och en del opinionsbildare. Det viktiga är ju vad du säger här "-En tolkning som jag delar"
En nykter analys av SD som parti visar att partiet är protektionistiskt, främlingsfientligt och till stora delar konservativt. Att partiet drar stora växlar på folks rädsla för just det främmande.
Men de flesta nyktra analytiker hävdar inte att partiet är fascistiskt, eftersom fascism betyder en viss sak. Samma sak gäller rasism och nazism.
Man konstaterar även att det finns de som "Gödslar" med dessa begrepp, till synes ovetande om ordens verkliga betydelse. Vilket du är ett lysande exempel på ;)

Det är i alla fall skönt att Vänsterpartiets ledare har tagit sitt förnuft till fånga och börjar leva som han lär.
Lite synd om hans barn dock, dom får ju byta sina privatskolor mot kommunala dito och har kanske svårt att lära sig 14+ nya språk i sina klasser. Men i alla fall ett steg i rätt riktning :D

Det vet du väl, att ju ädlare åsikter en politiker har ju hårdare hävdar han samtidigt tesen: -Du ska göra som jag säger, inte som jag gör! ;)
PS, inte för jag vill vara elak, men solen skiner

Jovisst, av dig och en del opinionsbildare. Det viktiga är ju vad du säger här "-En tolkning som jag delar"
En nykter analys av SD som parti visar att partiet är protektionistiskt, främlingsfientligt och till stora delar konservativt. Att partiet drar stora växlar på folks rädsla för just det främmande.
Men de flesta nyktra analytiker hävdar inte att partiet är fascistiskt, eftersom fascism betyder en viss sak. Samma sak gäller rasism och nazism.
Man konstaterar även att det finns de som "Gödslar" med dessa begrepp, till synes ovetande om ordens verkliga betydelse. Vilket du är ett lysande exempel på ;)

Jag delar analysen när det gäller fascism och nazism som inte finns att tolka ut i parti- eller principprogram. Däremot är rasismen tydlig och där har jag angett exakt källa där det rasistiska textmaterialet finns. Sedan finns det strömningar av både fascism och nazism i SD som är 10-falt starkare än i något annat parti, men det är inget som går att hitta i officiella politik och programförklaringar.

Det är ju till exempel inte helt ovanligt att företrädare för partiet hittas på fina festbilder med både lösmustasch, ryck i högerarmen, svarta kors på vit och röd bakgrund och bruna uniformer. Eller spridande av direkt rasistiska nidbilder av muslimer. Jag har fortfarande inte sett rapporteras någonstans om någon från S, MP, FP, M, C, KD som haft såna bilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar