SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Alla partiledare, utom Jimmie Åkesson, borde be sina skarpaste hjärnor fundera över frågan: Vad gör vi för fel? Partiledarna för de sju riksdagspartier som är äldre än SD borde alltså plocka ut sitt partis skarpaste hjärnor och friaste tänkare och skicka dem till ett fridfullt ställe. Där skulle de få stanna ända tills de har svaret på frågan vad den egna organisationen gör fel.".............:rofl::rofl::rofl:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20866002.ab
Då blev det så att prognosen stämde att SD skulle vara näst störrsta partiet bland männen nu i maj :laugh:...........å SD bara ångar på NU mot Sveriges näst störrsta parti. VAD GÖR DOM ANDRA FÖR FEL HELA TIDEN. LÄR DOM SIG ALDRIG
Ja så kan man ju gå på om man vill göra det lätt för sig.
Men för den som är det minsta bevandrad i politik och historia så vet man att frågan är mer komplex än så.
Jag skulle tro (och den åsikten är jag inte ensam om) att majoriteten av SD;s väljare inte röstar för SD som parti utan man röstar på SD för att man är missnöjd på de andra partierna.

Ponera då att SD vinner egen majoritet.
Vad händer då?
Dessa grupper upptäcker att SD måste spela med samma kort o samma spelregler som de andra partierna och besvikelsen lär då bli stor.
Därför så kommer sd förmodligen att förlora på att man för vara med i en regering, vare sig ensamma eller tillsammans med några andra.

Vi som land verkar ju vara på väg in i ett betydligt hårdare utrikesklimat.Både politiskt och ekonomiskt. Ska bli spännande att se vilka vägar riksdagen tar i framtiden.
Det som blir spännande är ju att Danmark går till val snart och där är det inte frågan om man ska minska kostnaderna för migration o integration eller inte . Där är frågan HUR MYCKET ska man minska kostnaderna för migration o integration. Partierna bjuder ju över varandra med hur mycket dom kan minska kostnaderna. Så det kommer ju även att smitta av sig här hemma och som vanligt gynnar det SD som får medvind när det blåser över Öresund till oss ;)

Men för den som är det minsta bevandrad i politik och historia så vet man att frågan är mer komplex än så.
Jag skulle tro (och den åsikten är jag inte ensam om) att majoriteten av SD;s väljare inte röstar för SD som parti utan man röstar på SD för att man är missnöjd på de andra partierna.

Vad händer då?
Dessa grupper upptäcker att SD måste spela med samma kort o samma spelregler som de andra partierna och besvikelsen lär då bli stor.
Därför så kommer sd förmodligen att förlora på att man för vara med i en regering, vare sig ensamma eller tillsammans med några andra.
Nja säg inte det. ALLA utom jag trodde SD var fega och inte vågade kasta ut Lövets budget. Jag fick rätt där ;). Så med den lärdomen vet ni att SD inte fegar ur utan genomför det som dom lovar till skillnad från sossestyret som bara ljuger

Nja säg inte det. ALLA utom jag trodde SD var fega och inte vågade kasta ut Lövets budget. Jag fick rätt där ;). Så med den lärdomen vet ni att SD inte fegar ur utan genomför det som dom lovar till skillnad från sossestyret som bara ljuger
SD gjorde vad, säger du?
Jag har för mig att det var en majoritet av riksdagens partier som fällde budgeten. Kan du förklara för mig hur 13% blir en majoritet ;)

SD vill

Stärkt a-kassa så att fler får ut 80 % och förlängd tid för deltidsanställda

Ska det finansierar genom kraftigt höjda månadsavgifter?

Mycket höga krav på importerade djurrelaterade produkter

Hur ska man då lösa det ingågna avtal gällande konkurens som idag gäller

Ett väl utbyggt välfärdssystem av hög kvalitet för alla

Återigen, hur vill man lösa detta ekonomiskt? Skattehöjningar?

Stoppa massinvandringen

Hur vill man göra det?

Kraftig begränsning av invandringen till Sverige

Favorit i repris, hur vill man göra det

till att börja med ;)

SD gjorde vad, säger du?
Jag har för mig att det var en majoritet av riksdagens partier som fällde budgeten. Kan du förklara för mig hur 13% blir en majoritet ;)
Slängde ut Lövets budget:D.
Allt fokus låg ju på SD i flera veckor. Det var ingen som var intresserad av om Alliansen skulle slänga ut Lövets budget. Hela Sverige ville veta hur SD skulle göra, inte sant. Även Lövet ville veta i förväg men han fick vackert vänta trots att han är statsminister. Så alla var intresserade av hur SD skulle göra o alla var intresserade av att följa presskonferansen där SD höll hov och fick gratispublicitet o allt möjligt till klimax skulle infinna sig. Ingen var intresserad av dels Alliansen eller regeringen. Det varSD för hela svenska folket :laugh:

Vad händer då?

Jag tror att du har rätt i detta. Jag hoppas innerligt att vi aldrig kommer dit att SD på något sätt får något att säga till om, men skulle de få det skulle de troligtvis inte bli långvariga med tanke på deras brist på verklighetsanpassad politik.

Allt fokus låg ju på SD i flera veckor. Det var ingen som var intresserad av om Alliansen skulle slänga ut Lövets budget. Hela Sverige ville veta hur SD skulle göra, inte sant. Även Lövet ville veta i förväg men han fick vackert vänta trots att han är statsminister. Så alla var intresserade av hur SD skulle göra o alla var intresserade av att följa presskonferansen där SD höll hov och fick gratispublicitet o allt möjligt till klimax skulle infinna sig. Ingen var intresserad av dels Alliansen eller regeringen. Det varSD för hela svenska folket :laugh:

Fast det är ju fortfarande så att SD inte kunnat agera utan alliansen.

Du har fortfarande inte förklarat HUR SD slängdu Löfvets budget. Jag har för mig att det var en majoritet av riksdagen som röstade ner den, hur lyckas man göra det med de 13% som SD kontrollerade, Eller är mitt intryck det rätta, att SD röstade på alliansen ;)

Jag tror att du har rätt i detta. Jag hoppas innerligt att vi aldrig kommer dit att SD på något sätt får något att säga till om, men skulle de få det skulle de troligtvis inte bli långvariga med tanke på deras brist på verklighetsanpassad politik.
Tja 4år är väl långvarit:angel:

Du har fortfarande inte förklarat HUR SD slängdu Löfvets budget. Jag har för mig att det var en majoritet av riksdagen som röstade ner den, hur lyckas man göra det med de 13% som SD kontrollerade, Eller är mitt intryck det rätta, att SD röstade på alliansen ;)
Hur dom gjorde vet jag inte eftersom jag inte var där. Men troligen tog dom CD-skivan från Magdalena och slängde ut den genom ett fönster så att den singlade ner i vattnet vid typ Norrbro ;)

Hur dom gjorde vet jag inte eftersom jag inte var där. Men troligen tog dom CD-skivan från Magdalena och slängde ut den genom ett fönster så att den singlade ner i vattnet vid typ Norrbro ;)
Nu börjar det eka ihåligt..Du vet ju vad som hände, exakt det jag beskrev, att SD lade sina röster på alliansen istället på sina egna förslag.
Med andra ord så går ju tydligen SD bara andras ärenden när det gäller.

Och då är ju inte politik längre det möjligas konst utan det omöjligas.

Jag är nog böjd att hålla med förre finansministern, när han säger, att för Sveriges del är en stark socialdemokratisk regering är bättre än en svag alliansregering med SD som vågmästare.

Alltså kan man ju bara hoppas att en stark regering utkristalliserar sig vid nästa val.

För oavsett vilket, så lär det ju bli svårt att samarbeta med ett parti som inte vill rösta på sina egna förslag. Hur ska man kunna lita på det vid ett eventuellt samarbete?

Nu börjar det eka ihåligt..Du vet ju vad som hände, exakt det jag beskrev, att SD lade sina röster på alliansen istället på sina egna förslag.
Med andra ord så går ju tydligen SD bara andras ärenden när det gäller.

Och då är ju inte politik längre det möjligas konst utan det omöjligas.

Jag är nog böjd att hålla med förre finansministern, när han säger, att för Sveriges del är en stark socialdemokratisk regering är bättre än en svag alliansregering med SD som vågmästare.

Alltså kan man ju bara hoppas att en stark regering utkristalliserar sig vid nästa val.
men vill regeringen att SD ska rösta på deras förslag eller inte. Vill Alliansen att SD ska rösta på deras förslag eller inte. Om svaret är JA då vill ju SD ha nått tillbaka och då har delar av Alliansen varit villiga att uttala sig på ett främlingsfientligt sätt genom olika förslag som skulle minska kostnaderna för migration o integration. Då var det ju Björklund som gick i bräschen med ganska hårda ord mot migrationen o KD följe glatt upp förslagen. M däremot tog rygg på Björklund och hade något mildare uttalanden. SD var nog ganska nöjda med detta och det kan ju tänkas att man kan samarbeta iom Alliansens uttalanden om att minska kostnaderna för migrationen o integrationen

Då menar du vid nästa val då? ;)
Nej jag menar när blir SD Sveriges störrsta parti bland männen tiden fram till valet. På AF sa man ju att SD skulle bli Sveriges näst störrsta part bland männen och att det prognosen pekade på att det skulle uppfyllas i maj månad. Det sa man i april i år. Å så blev det enligt Lena på AF. Så jag undrar vad sjobergas prognos är för SD att bli Sveriges störrsta parti bland männen från och med nu.

Nej jag menar när blir SD Sveriges störrsta parti bland männen tiden fram till valet. På AF sa man ju att SD skulle bli Sveriges näst störrsta part bland männen och att det prognosen pekade på att det skulle uppfyllas i maj månad. Det sa man i april i år. Å så blev det enligt Lena på AF. Så jag undrar vad sjobergas prognos är för SD att bli Sveriges störrsta parti bland männen från och med nu.
Men en prognos är blott en prognos.
SD som missnöjesparti sitter i en bra sits just nu. Men tre svaga mittenpartier, en socialdemokrati i gungning och en svår och komplicerad framtid för Sverige.
SD medicin är att dels stoppa invandringen, lämna EU, höja utgifterna för pensioner, sjukvård a-kassa införa handelshinder etc etc.
Rena rama grekiskan för mig om du ursäktar
Att lämna EU och samtidigt initiera ett handelskrig är väl inte bästa tänkbara lösning för ett så exportberoende land som Sverige ? ;)

men vill regeringen att SD ska rösta på deras förslag eller inte. Vill Alliansen att SD ska rösta på deras förslag eller inte. Om svaret är JA då vill ju SD ha nått tillbaka och då har delar av Alliansen varit villiga att uttala sig på ett främlingsfientligt sätt genom olika förslag som skulle minska kostnaderna för migration o integration. Då var det ju Björklund som gick i bräschen med ganska hårda ord mot migrationen o KD följe glatt upp förslagen. M däremot tog rygg på Björklund och hade något mildare uttalanden. SD var nog ganska nöjda med detta och det kan ju tänkas att man kan samarbeta iom Alliansens uttalanden om att minska kostnaderna för migrationen o integrationen
Vänta ett tag nu, förekom det förhandlingar mellan SD och alliansen innan omröstningen? Vad erbjöds SD för att man skulle rösta på Alliansen?
Eller var det så sandlådeaktigt att SD bara ville visa att man kunde?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info