SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å nu så ska SD sätta käppar i hjulen på kommunisternas hjärtefråga ang vinster i välfärden vilket i sin tur ger Lövet en massa trassel med kommunisterna. Så det kan bli riktigt kul när det är SD som bestämmer vilket förslag som ska vinna:laugh:
SD? de rantar väl efter alliansen och håller med :) Då är de på en vinnande sida, för kör de fram sina egna förslag så händer ju inte så mycket....

Det är inte det trista sättet att betrakta problemet, det är det på sikt enda realistiska.

Nej, nej, nej. Det är helt fel sätt att betrakta problemet oavsett sikt. Det är inte våra behov som ska lösas. Det är inte därför vi har flyktinginvandring. Tänker man så är man inte riktigt med i matchen. Men det ska tillskrivas att det är ganska många som inte är med i matchen idag, så du tillhör en hyfsat stor grupp av medborgare som står som fån och inte fattar ett skit.

Nej, nej, nej. Det är helt fel sätt att betrakta problemet oavsett sikt. Det är inte våra behov som ska lösas. Det är inte därför vi har flyktinginvandring. Tänker man så är man inte riktigt med i matchen. Men det ska tillskrivas att det är ganska många som inte är med i matchen idag, så du tillhör en hyfsat stor grupp av medborgare som står som fån och inte fattar ett skit.
Sorry mon ami, löser vi inte våra egna problem så har vi inte resurser att hjälpa andra med deras.
Det är varje livräddningsbåts chefs plikt att alltid hålla sitt skepp "shipshape" så att säga ;) för sjunker den, vem kan man då hjälpa?
Så fån som inte fattar det är det ju bara att beklaga eller hur?
Och de fån som sitter i den livräddningsbåten kan ju sjunga: -Närmare Gud, till dig

Senast ändrad:
Nja. Moderaterna röstar ju t.o.m mot sina egna förslag i sin iver att visa att dom minsann inte stödjer de förslag de själva lägger fram :D
Gör de? är det inte enskilda moderater som gör det? inte hela partiet. Visar ju på en levande diskussion i partiet, i andra skulle det ju medföra risk att bli utslängd ;)

Tycker det ser bra ut jag . Fler och fler inser vansinnet i migrations/tiggarpolitiken, de äldre som får se sin tryggade ålderdom försvinna inte minst.
Det är fruktansvärt att se många ur generationen innan mig, kvinnor framför allt, få leva som fattigpensionärer. Där blir det inga paraplydrinkar vid poolen.

Fler äldre väljer SD
Samtidigt som S förlorar bland de äldre väljarna ökar samma grupp hos SD - framför allt hos dem över 65 år där partiet ökar med fyra procentenheter jämfört med den tidigare mätperioden.

Nästan lika mycket som Socialdemokraternas tapp i samma grupp.

– En huvudriktning, särskilt bland pensionärer, ser ut att vara Sverigedemokraterna som har ganska stora uppgångar. SD är klart starkast bland de äldsta väljarna. Det är inte ett ungdomsparti längre, säger Peter Santesson som menar att tendensen att SD-väljare kommit från de borgerliga partierna ser ut att vända.

I Demoskopmätningen för maj gick alliansen om de rödgröna. (Källa expressen)

Sorry mon ami, löser vi inte våra egna problem så har vi inte resurser att hjälpa andra med deras.
Det är varje livräddningsbåts chefs plikt att alltid hålla sitt skepp "shipshape" så att säga ;) för sjunker den, vem kan man då hjälpa?
Så fån som inte fattar det är det ju bara att beklaga eller hur?
Och de fån som sitter i den livräddningsbåten kan ju sjunga: -Närmare Gud, till dig

Det är väldigt långt från att utgå från att vi ska gå med ekonomisk vinst och att livbåten sjunker. Milsvid skillnad mellan.

Det är som att sitta på lyxhotell och säga att "nej, vi kan inte släppa in dig för att rädda ditt liv", då kanske inte den ryska kaviaren räcker till helgen. Du måste ha med dig minst 3 kilo rysk kaviar för att vi ska rädda ditt liv.

Fel utgångspunkter helt enkelt.

Gör de? är det inte enskilda moderater som gör det? inte hela partiet. Visar ju på en levande diskussion i partiet, i andra skulle det ju medföra risk att bli utslängd ;)

Röstade inte M just ner ett SD förslag som bygger på Ms eget förslag ?
Verkar inte riktigt vettigt i mina ögon.

STOCKHOLM Under tisdagen vägrade Moderaterna ge ett stöd åt ett utskottsinitiativ från Sverigedemokraterna – trots att förslaget bygger på Moderaternas egen politik. – Jag har utformat förslagen utifrån Moderaternas nya politik, vi tog deras egen Powerpoint-presentation och utgick från den, säger Marcus Wiechel (SD) till Nyheter Idag.

Idag valde Moderaterna att rösta emot ett såkallat utskottsinitiativ i socialförsäkringsutskottet som lagts fram av Sverigedemokraterna. Detta trots att Sverigedemokraterna i princip hade kopierat Moderaternas egna förslag som bland annat finns att läsa på deras egen hemsida.

– Jag har utformat förslagen utifrån Moderaternas nya politik, vi tog deras egen Powerpoint-presentation och utgick från den, säger Marcus Wiechel (SD) till Nyheter Idag.

http://nyheteridag.se/moderaterna-rostade-emot-sin-egen-nya-migrationspolitik-punkt-efter-punkt/

Javisst, genom att välja vem man vill dela säng med. Men det är ju inte på egna meriter och egna lösningar, man rantar ju bara efter än den ene än den andra :)

Oavsett vilket förslag SD framför, oavsett om det är en fotostatkopia av något annat partis linje så kommer förslaget att falla, bara på grund av att det är SD som för fram det ;) . Rädslan för att bli kallad rassenasse och brunskjorta gör att 7-klövern automatiskt kommer att rösta nej, det glädjer mig ofantligt faktiskt för det gör det så mycket lättare att öka i varje undersökning, oavsett vem som mäter. :D

Det är väldigt långt från att utgå från att vi ska gå med ekonomisk vinst och att livbåten sjunker. Milsvid skillnad mellan.

Det är som att sitta på lyxhotell och säga att "nej, vi kan inte släppa in dig för att rädda ditt liv", då kanske inte den ryska kaviaren räcker till helgen. Du måste ha med dig minst 3 kilo rysk kaviar för att vi ska rädda ditt liv.

Fel utgångspunkter helt enkelt.
Som vanligt så överdriver du.
Skulle tro att andelen av svenskarna som smakat rysk kaviar ligger väl på ungefär samma nivå som andelen FP anhängare.
Du har ju konsekvent undvikit frågor gällande bostäder och arbeten, några av de mest essentiella delarna då en människa ska integreras i samhället.
Du faller tillbaka till det gamla folkpartikonceptet, försöker sjunga en visa istället för att se verkligheten ;)

Oavsett vilket förslag SD framför, oavsett om det är en fotostatkopia av något annat partis linje så kommer förslaget att falla, bara på grund av att det är SD som för fram det ;) . Rädslan för att bli kallad rassenasse och brunskjorta gör att 7-klövern automatiskt kommer att rösta nej, det glädjer mig ofantligt faktiskt för det gör det så mycket lättare att öka i varje undersökning, oavsett vem som mäter. :D
Att flera partier nu kryper närmare SD är ju ett fenomen jag beskrivit flera gånger tidigare.
Just nu är SD ett relativt starkt ytterkantspart.
Det drar hela riksdagen närmare sig då de andra partierna försöker finna vägar att ta tillbaka/behålla röstandelar.
Vid tidigare tillfällen har det varit kommunister eller miljöpartister som agerat magnet. Vänta en tid så dyker säkert upp någon ny aktör.

Röstade inte M just ner ett SD förslag som bygger på Ms eget förslag ?
Verkar inte riktigt vettigt i mina ögon.

STOCKHOLM Under tisdagen vägrade Moderaterna ge ett stöd åt ett utskottsinitiativ från Sverigedemokraterna – trots att förslaget bygger på Moderaternas egen politik. – Jag har utformat förslagen utifrån Moderaternas nya politik, vi tog deras egen Powerpoint-presentation och utgick från den, säger Marcus Wiechel (SD) till Nyheter Idag.

Idag valde Moderaterna att rösta emot ett såkallat utskottsinitiativ i socialförsäkringsutskottet som lagts fram av Sverigedemokraterna. Detta trots att Sverigedemokraterna i princip hade kopierat Moderaternas egna förslag som bland annat finns att läsa på deras egen hemsida.

– Jag har utformat förslagen utifrån Moderaternas nya politik, vi tog deras egen Powerpoint-presentation och utgick från den, säger Marcus Wiechel (SD) till Nyheter Idag.

http://nyheteridag.se/moderaterna-rostade-emot-sin-egen-nya-migrationspolitik-punkt-efter-punkt/
Vänta nu, nu är jag förvirrad. Var det så att SD valde att anamma ett M förslag istället för att ta fram ett eget och m röstade ner ett SD förslag som SD tagit från M?
Eller enklare SD lade ett förslag som M inte valde att rösta på? ;)

Vänta nu, nu är jag förvirrad. Var det så att SD valde att anamma ett M förslag istället för att ta fram ett eget och m röstade ner ett SD förslag som SD tagit från M?
Eller enklare SD lade ett förslag som M inte valde att rösta på? ;)

SD hade ju redan ett förslag framme med i princip samma innehåll som Ms man skrev helt enkelt om samma förslag men
använde Ms förslag som en blåkopia istället ;) (rätt listigt faktiskt, hehe) men M röstade mot.

Inte så dumt alls, men det är konstigt att det inte föll i god jord om det bara är innehållet man ser till :angel:. Men det kanske inte direkt
är just innehållet som bedöms ....
Det visar ju bara att SD är en maktfaktor som man dels är rädd för och som man vet att man måste ha med sig i omröstningarna annars vinner regeringen

Det visar ju bara att SD är en maktfaktor som man dels är rädd för och som man vet att man måste ha med sig i omröstningarna annars vinner regeringen
Problemet är ju att man inte kan stödja sina egna förslag om SD stödjer dom ;) . DÖ gör ju att man inte vågar för det kan ju fälla regeringen, och Alliansen är för fega för att ta makten med SDs stöd. PK-pressen skulle gå i taket och genast skrika nazister. Tragisk situation.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV