Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Invandringen har vi väl inga bekymmer med. Den går ju med klar samhällsvinst. Det är väl asylprocessen och de som kommer in den vägen som kostar stora summor...
1. ekonomiskt så går all inkommande migration med ett svagt minus.Du får nog förtydliga vad du menar med samhällsvinst. Om du menar ekonomisk så nej.
invandrarna, dvs de som kommer hit till ett jobb, en utbildning eller återvänder från en kortare eller längre tids arbete och boende utomlands
För några år sedan var den gruppen den största gruppen. Vet dock inte hur det ligger till idag.Ja med den definitionen håller jag med dig, aldrig hört den tidigare dock.
Idag så sa dom i kvällens Rapport att Migrationsverket inte längre kan uppfylla lagen om att ge dom svenskundervisning. Det får istället nån annan göra dvs frivilligorganisationerInvandringen har vi väl inga bekymmer med. Den går ju med klar samhällsvinst. Det är väl asylprocessen och de som kommer in den vägen som kostar stora summor...
När jag ska gå till läkaren så vill jag prata med denne på svenska. Det kan ju för tusan inte vara mitt ansvar att kunna arabiska eller persiska bara för att jag behöver sjukvård som jag har betalat in skatt till i typ hela mitt livFör några år sedan var den gruppen den största gruppen. Vet dock inte hur det ligger till idag.
Om vi kunde lära oss att ta vara på utbildningen hos "asylgruppen" skulle även en betydande del av denna snabbare integrera sig och bli en närande del, istället för en tärande.
Problemet är dock att så många kommer med bristfälliga kunskaper i engelska och har svårt att tillgodogöra sig utbildning.
Låga eller inga akademiska meriter, ingen studievana...
Du får ursäkta men jag höll på att trilla av pinn för många år sedan,och tack vare en läkare med arabiska som modersmål och lite franska o engelska så klarade jag livhanken. Så jag ger blanka den i om min doktor talar ren svenska, huvudsaken han vet vad han görNär jag ska gå till läkaren så vill jag prata med denne på svenska. Det kan ju för tusan inte vara mitt ansvar att kunna arabiska eller persiska bara för att jag behöver sjukvård som jag har betalat in skatt till i typ hela mitt liv
Om vi kunde lära oss att ta vara på utbildningen hos "asylgruppen" skulle även en betydande del av denna snabbare integrera sig och bli en närande del, istället för en tärande.
Problemet är dock att så många kommer med bristfälliga kunskaper i engelska och har svårt att tillgodogöra sig utbildning.
Låga eller inga akademiska meriter, ingen studievana...
Tja jag vet inte det, Hjälpte ett svenskt företag som behövde hjälp att komma in i Nordvietnam.Det är främst marknadskrafterna som styr. Om det finns en stor efterfrågan på t.ex mekaniker så är det lätt att få ett jobb som mekaniker. Att "ta vara på" utbildningen fungerar i den utsträckningen som kompetensen efterfrågas på arbetsmarknaden. Det går då att jobba mer med att göra det enklare att validera utländska utbildningar men det kommer inte att förändra situationen något radikalt. Även om vi antar alla asyl- & anhöriginvandrare som är högutbildade fick sin utbildning validerad och fick jobb från dag ett så hade sysselsättningsgraden hos gruppen som helhet varit för låg för att vara samhällsekonomiskt lönsam. Sen så är ju givetvis inte ekonomiska aspekter allt man bör ta hänsyn till.
Å jag är 93 . Föresten ska inte Yougov släppa sin barometer nu. Maj månad är ju snart slutTja jag vet inte det, Hjälpte ett svenskt företag som behövde hjälp att komma in i Nordvietnam.
Det billigaste sättet visade sig vara att plocka in en syrian som hade akademisk utbildning i den passande branschen, talade dålig svenska men en alldeles ypperlig franska + hade vissa kontakter med gamla ryska kontakter som öppnade de dörrar som behövdes.
Min uppdragsgivare var först mycket tveksam men vi lurade i honom att det var jag som var den verkliga motorn i projektet.Och ingenjören var min hjälpreda... När sanningen gick upp för honom så var i stort sett allt klart enligt hans önskemål och då köpte han det.
Det gäller att se svårigheterna men att fokusera på möjligheterna.
PS till råga på allt så var ingenjören närmare 70 bast
Att blunda inför problemen med migration är nästan lika illa som att blunda inför möjligheterna med migration.Å jag är 93 . Föresten ska inte Yougov släppa sin barometer nu. Maj månad är ju snart slut
by the way jag är 56, 1956Att blunda inför problemen med migration är nästan lika illa som att blunda inför möjligheterna med migration.
Du tittar med det ena ögat, men blundar med det andra. Öppna båda så ser du mer objektivt på hela problematiken oavsett ålder
Att blunda inför problemen med migration är nästan lika illa som att blunda inför möjligheterna med migration.
Du tittar med det ena ögat, men blundar med det andra. Öppna båda så ser du mer objektivt på hela problematiken oavsett ålder
Menar du så här . Men du gör ju likadant, eller hurDu tittar med det ena ögat, men blundar med det andra.
Det är inte det trista sättet att betrakta problemet, det är det på sikt enda realistiska.Nej, det trista är att ta ett egoperspektiv på flyktinginvandring överhuvudtaget. Det är inte vi som primärt behöver hjälp.
Men det är snart slut på detta för nu ska EU besluta om kvoter vilket i sin tur betyder att det kommer färre hit som i sintur ger minskade kostnader för Sverige för asylenNej, det trista är att ta ett egoperspektiv på flyktinginvandring överhuvudtaget. Det är inte vi som primärt behöver hjälp.
Njae jag blinkar lite retfullt, öppnar sedan båda ögonen så härMenar du så här . Men du gör ju likadant, eller hur
Å nu så ska SD sätta käppar i hjulen på kommunisternas hjärtefråga ang vinster i välfärden vilket i sin tur ger Lövet en massa trassel med kommunisterna. Så det kan bli riktigt kul när det är SD som bestämmer vilket förslag som ska vinnaNjae jag blinkar lite retfullt, öppnar sedan båda ögonen så här