SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låt oss kontrollera.

Pubilcerat i media med faktakoll, Jepp
I media med anställda journalister,Jepp
Tryck på papper,Jepp.
Stämmer med fakta, Jepp

Helt klart bevisat en konspiration av kulturmarxistiska batikhäxor och PK-media,

Hur som helst spelar det ändå ingen roll vad ledande Sverigedemokrater gör eller säger så länge de håller fast vid linjen: Vi vill inte ha hit invandrare.

Stämmer inte med vad du skrev.

Dold? Har du missat att i princip alla stora tidningar och annan media tar aktiv ställning mot SD?

Ganska väl stämmer det. Med min tolkning stämmer det helt.

Och mot folkmordet i Rwanda.
Och mot dödsstraff.
Och mot rasism.
Och mot nazism.

Det finns mycket stolligheter att aktivt ta ställning emot. SD är en av dem.

Din tolkning att 49% är "över halva"?

Min tolkning =
49% väljer "direkt" att ogilla SD starkast.
Av de 11% som valt att ogilla M starkast kan jag hitta mer än 2 procent (förmodligen runt 7-8) som också starkt ogillar SDs politik.
Av resterande kan jag nog hitta några procent till som utöver sin värsta antipati också starkt ogillar SDs politik.

Så nånstans kring 54-60% tror jag vi hamnar även om vi räknar snålt på motståndet.

Det verkar väldigt rimligt, och är min tolkning.

Inte bara jag som genomskådar problemen i samhället och som har tröttnat på skitsnacket. I valet var det över 800 000 väljare som genomskådade skitsnacket. Idag ligger prognosen på över 1 miljon väljare och fler kommer att ha genomskådat skitsnacket till kommande val. Samtidigt som 7 klövern inte vet vad dom ska ta sig till för att bryta trenden. Dom står handfallna till SD heråiska ökning de senaste ½ året å Fp är utmanövrerade

Det inte heller bara jag som genomskådar problemen med ditt resonemang och är trött på skitsnacket. Din så kallade undersökning bygger på Aftonbladets läsarpanel, där folk får anmäla sig själva för att svara på frågor när de känner för det. Inte mycket att bygga på för att göra prognoser alltså.

Lite extra läsning:
"Undersökningar är ett mycket bra verktyg att använda för att få en grupps åsikt om allt ifrån köpvanor till partisympatier. Rätt genomförda är de ett viktigt inslag i vår demokrati. Dock krävs kunskaper i grundläggande vetenskaplig metodik för ett korrekt genomförande.

Den senaste tiden har vi noterat undersökningar med ofta väldigt uppseendeväckande resultat. En viktig fråga som både mottagare och beställare bör ställa sig är dock om resultaten är korrekta. Som vd på Novus, respektive forskare i statsvetenskap, är vi oroade över hur denna trend skall sluta. Det är hög tid att fokusera på kvaliteten i de undersökningar som produceras och publiceras närapå dagligen."

"Under hösten jämförde Novus ett antal undersökningsföretags paneler, både självrekryterade och slumpmässiga. Bland annat tittade vi på hur många liknande paneler en och samma deltagare är med i. En upptäckt var att de personer som uppger att de röstade på SD i valet 2010 anger att de ingår i flera olika självrekryterade paneler i en högre utsträckning än andra grupper. SD-väljare är således överrepresenterade i självrekryterade paneler, vilket också visat sig i dessa undersökningars resultat."

http://www.dn.se/debatt/daliga-undersokningar-ger-uppseendevackande-resultat/

Det inte heller bara jag som genomskådar problemen med ditt resonemang och är trött på skitsnacket. Din så kallade undersökning bygger på Aftonbladets läsarpanel, där folk får anmäla sig själva för att svara på frågor när de känner för det. Inte mycket att bygga på för att göra prognoser alltså.

Lite extra läsning:
"Undersökningar är ett mycket bra verktyg att använda för att få en grupps åsikt om allt ifrån köpvanor till partisympatier. Rätt genomförda är de ett viktigt inslag i vår demokrati. Dock krävs kunskaper i grundläggande vetenskaplig metodik för ett korrekt genomförande.

Den senaste tiden har vi noterat undersökningar med ofta väldigt uppseendeväckande resultat. En viktig fråga som både mottagare och beställare bör ställa sig är dock om resultaten är korrekta. Som vd på Novus, respektive forskare i statsvetenskap, är vi oroade över hur denna trend skall sluta. Det är hög tid att fokusera på kvaliteten i de undersökningar som produceras och publiceras närapå dagligen."

"Under hösten jämförde Novus ett antal undersökningsföretags paneler, både självrekryterade och slumpmässiga. Bland annat tittade vi på hur många liknande paneler en och samma deltagare är med i. En upptäckt var att de personer som uppger att de röstade på SD i valet 2010 anger att de ingår i flera olika självrekryterade paneler i en högre utsträckning än andra grupper. SD-väljare är således överrepresenterade i självrekryterade paneler, vilket också visat sig i dessa undersökningars resultat."

http://www.dn.se/debatt/daliga-undersokningar-ger-uppseendevackande-resultat/

Menar du att valresultatet är fusk? Ca 800.000 svenskar kan väl inte ha fuskat sig in på vallokalerna?
Rena nyset :D, hur du än vänder och vrider dig så säger ju samstämmiga undersökningar att SD inte minskar ett dugg.

Så du tycker det spelar in här? Finns det inget allmänintresse när ett riksdagsparti bråkar intern helt öppet? Vad i medias intresse skildras fel?

SD använder ju till och med media helt medvetet nu!

Riksdagspartiet bråkar inte inbördes. Bara ett litet förtydligande.

Min tolkning =
49% väljer "direkt" att ogilla SD starkast.
Av de 11% som valt att ogilla M starkast kan jag hitta mer än 2 procent (förmodligen runt 7-8) som också starkt ogillar SDs politik.
Av resterande kan jag nog hitta några procent till som utöver sin värsta antipati också starkt ogillar SDs politik.

Så nånstans kring 54-60% tror jag vi hamnar även om vi räknar snålt på motståndet.

Det verkar väldigt rimligt, och är min tolkning.
Man kan ju vrida och vända på allting. 87% ogillar SD och 95% FP eftersom man inte röstade på dem ;)

Man kan ju vrida och vända på allting. 87% ogillar SD och 95% FP eftersom man inte röstade på dem ;)

Och efter ett halvår med argumentation med dig i just denna enskilda detalj har du ännu inte förstått. Det är nästan så blir man gråtfärdig. Är du på riktigt inte förmögen att förstå, eller dummar du dig bara återigen?

Exempel ur nämnd källa
Ogillar FP starkast = 0.3%
Ogillar SD starkast = 49.0%
Ogillar M starkast = 11.4%
Ogillar Fi starkast = 11.1%
Ogillar V starkast = 5.7%

Menar du att valresultatet är fusk? Ca 800.000 svenskar kan väl inte ha fuskat sig in på vallokalerna?
Rena nyset :D, hur du än vänder och vrider dig så säger ju samstämmiga undersökningar att SD inte minskar ett dugg.

@Gammelns så kallade prognos kom från en Aftonbladetartikel, det har inget med valet i september att göra.

Ganska väl stämmer det. Med min tolkning stämmer det helt.

Och mot folkmordet i Rwanda.
Och mot dödsstraff.
Och mot rasism.
Och mot nazism.

Det finns mycket stolligheter att aktivt ta ställning emot. SD är en av dem.
Lite mer nyanserat.
Vad orsakade folkmorden i Rwanda.
Varför blir en del rasister
och
Finns det en förklaring till hur ett av världens mest välutbildade folk kunde förfalla till nazism.

Knappast pga av stolligheter. Det finns alltid plausibla förklaringar bakom varje händelse.
Att stolle förklara det hela är för grunt och för intetsägande i min smak.

Det är f ö lite spännande att det är partiet som brukar skrika högst om åsiktsfrihet och att man inte får tala fritt i "det här j-vla PK-landet", som vill utesluta medlemmar för att de inte håller sig till "rätt" åsikter. Rätt är uppenbarligen bara rätt om det kan utläsas i partiprogrammet eller uttalas från partiledningen :up:

Det är f ö lite spännande att det är partiet som brukar skrika högst om åsiktsfrihet och att man inte får tala fritt i "det här j-vla PK-landet", som vill utesluta medlemmar för att de inte håller sig till "rätt" åsikter. Rätt är uppenbarligen bara rätt om det kan utläsas i partiprogrammet eller uttalas från partiledningen :up:

:confused::confused: Det är väl så det är inom politiken, jag ser inget märkligt med det alls.

Partiets ordförande i Stockholm utesluts av partiledningen. Så jo jag tycker att de bråkar inbördes.
Om partiledningen väljer att sparka ut en lokal ordförande som blivit vald i laga ordning så är väl stämman ansvarig för det valet och bör därför esättas med en ny*

* Stämman är den lokala avdelningens medlemmar, vilka alltså bör uteslutas för att man valt en ledning som inte passar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar