SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tolkning =
49% väljer "direkt" att ogilla SD starkast.
Av de 11% som valt att ogilla M starkast kan jag hitta mer än 2 procent (förmodligen runt 7-8) som också starkt ogillar SDs politik.
Av resterande kan jag nog hitta några procent till som utöver sin värsta antipati också starkt ogillar SDs politik.

Så nånstans kring 54-60% tror jag vi hamnar även om vi räknar snålt på motståndet.

Det verkar väldigt rimligt, och är min tolkning.

Jaha du tänker så. Tycker dock att det finns bra mycket mer relevanta sätt att mäta hur många som "starkt ogillar allt SD står för". Det finns faktiskt äldre mätningar som har använt sig en ogillar-gillarskala. Att starkt ogilla allt som SD bör rimligen ses som det högsta ogillandet på den skalan. "Andelen svenskar som gav sverigedemokraterna absoluta bottenuppskattningen -5 var hela 67 procent 2005 och 62 procent 2006. Resultatet beror inte på att sverigedemokraterna är okända...". Ogillandet var nedgående redan då SD låg på en procent eller strax under i opinionsmätningarna. Den tolkningen jag gör och som känns rimlig är att andelen idag ligger på under 50%.

Min tolkning =
49% väljer "direkt" att ogilla SD starkast.
Av de 11% som valt att ogilla M starkast kan jag hitta mer än 2 procent (förmodligen runt 7-8) som också starkt ogillar SDs politik.
Av resterande kan jag nog hitta några procent till som utöver sin värsta antipati också starkt ogillar SDs politik.

Så nånstans kring 54-60% tror jag vi hamnar även om vi räknar snålt på motståndet.

Det verkar väldigt rimligt, och är min tolkning.

Men nu är du återigen på g med dina "påhitterier" ...
Om det är 49 som säger att SD är det värsta man kan rösta på så är det bara 49 % oavsett !
om 11 % säger att M är det värsta man kan rösta på spelar det ingen roll om du sen frågar "och efter det ?" för frågan var vilket parti skulle du ALDRIG rösta på ... Och svaret blev 49% på SD inte mer och inte mindre.. DÅ ! Nu vet vi inte och tydligen så finns ju nåt "norskt företag" som tror att SD ökat med 10 000 i veckan sen valet ... Så då måste de ju komma nånstanns ifrån =)

DÅ ! Nu vet vi inte och tydligen så finns ju nåt "norskt företag" som tror att SD ökat med 10 000 i veckan sen valet ... Så då måste de ju komma nånstanns ifrån =)

Det var Sentio, de som låg närmast valresultatet i sin prognos inför valet.
Oavsett så är samtliga opinionsinstitut samstämmiga i att SD ökar. :D

William Hahne är ordförande i SD i Stockholm. Inte i SDU. Så helt uppenbart finns bråket inom SD.

Fast det är ju inte ett bråk inom SD eftersom SD bråkar om Hahne verkligen är ordförande i SD-Stockoholm och då är ju bråket nåt helt annat än ett bråk inom SD, utan ett bråk mellan.... ??

Lite mer nyanserat.
Vad orsakade folkmorden i Rwanda.
Varför blir en del rasister
och
Finns det en förklaring till hur ett av världens mest välutbildade folk kunde förfalla till nazism.

Knappast pga av stolligheter. Det finns alltid plausibla förklaringar bakom varje händelse.
Att stolle förklara det hela är för grunt och för intetsägande i min smak.
Nu börjar ju EU iaf att säga ifrån. Troligtvis blir det så att bommen fälls ner och resonera som Australien
http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-migranter-tvingas-atervanda/

Statsminister Stefan Löfven säger inför morgondagens möte att Sverige är berett att skicka flyg och båtar för att stödja räddningsinsatser i Medelhavet.

Och vart ska de pengarna komma ifrån ??? Vi har ju enligt hans egna finansminister "tomma lador"...
Det är inte bara att skicka. Först måste man ha tillstånd från andra länder sedan får han gå till ECB och låna pengar. Men det är väl inte så troligt nu när EU vill bygga murar och endast släppa in 5000. Så då löser det sig självt. Å 5000 det kan man fördela inom EU

Det var Sentio, de som låg närmast valresultatet i sin prognos inför valet.
Oavsett så är samtliga opinionsinstitut samstämmiga i att SD ökar. :D
Då är det återigen All time high för SD på Yougov 19,5% :laugh:. Nästa månad då kliver SD över 20% :up:. Vad ska 7 klövern göra åt detta för att ta tillbaka sina förluster som SD tagit ifrån dom

Då är det återigen All time high för SD på Yougov 19,5% :laugh:. Nästa månad då kliver SD över 20% :up:. Vad ska 7 klövern göra åt detta för att ta tillbaka sina förluster som SD tagit ifrån dom

En god idé är att fortsätta på det inslagna spåret som lockar 80% av sympatierna.

Varför är det intressant vad Yougov registrerat? Om man ska intressera sig för sympatier är det intressantare vad befolkningen tycker.

Lite berättigad är ju påståendet. det handlar ju bara om beräkningar mellan valen.
Men en viss hänvisning till det aktuella läget är det ju..

Självklart ! Du gjorde nästan hela kvällen med det inlägget :D

VILKA tror du yougov frågar ? Eller menar du att de hittar på ?

Hur värderar du tillförlitligheten i undersökningen? Om jag går ut och gör en undersökning i mitt eget tycke och smak, skulle du lita på den då?

Har du läst mitt tidigare inlägg om internetbaserade undersökningar där användare godtyckligt registrerar sig själva?

Hur värderar du tillförlitligheten i undersökningen?
Visst var det väl så att det var Yougov som prickade SD:s valresultat närmast av ALLA sk förståsigpåare, experter o barometrar. Så därför har vi ju Yougov som MYCKET tillförlitliga. Dessutom har vi AF Sverige tycker inte så långt efter Yougov...........å SIFO har väl sämst förmåga att komma sanningen närmast

Som lockade 85% i höstas och över 90% vid valet innan dess.
Med samma politik kanske man kommer ner under 50% om ngr val huvaliga;)
Så för SD;s sympatisörer är den inslagna vägen väl bra, men för oss andra då?

Att 13% valt att rösta rasistiskt och främlingsfientligt gör att det är ännu viktigare att visa alternativen. Och framförallt att inte vika av en tum åt det håll som SD presenterat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar