SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst var det väl så att det var Yougov som prickade SD:s valresultat närmast av ALLA sk förståsigpåare, experter o barometrar. Så därför har vi ju Yougov som MYCKET tillförlitliga. Dessutom har vi AF Sverige tycker inte så långt efter Yougov...........å SIFO har väl sämst förmåga att komma sanningen närmast

Kan du presentera Yougovs + alla seriösa opinionsundersökningar + experters valprognoser så att vi kan värdera det du säger? Annars är det ju bara luftigt påstående från din sida.

(F ö räcker det att titta på hur Yougov är konstruerat för att bedöma kvaliteten som väljarundersökning, oavsett dess resultat vid ett enstaka tillfälle.)

Att 13% valt att rösta rasistiskt och främlingsfientligt gör att det är ännu viktigare att visa alternativen. Och framförallt att inte vika av en tum åt det håll som SD presenterat.
Där håller jag med, men vad du hävdade var ju :"En god idé är att fortsätta på det inslagna spåret som lockar 80% av sympatierna."
Och det spåret leder ju åt H-E

Alltså måste man börja ta i problemet på ett nytt sätt och vrida initiativet ur händerna på SD

Där håller jag med, men vad du hävdade var ju :"En god idé är att fortsätta på det inslagna spåret som lockar 80% av sympatierna."

Alltså måste man börja ta i problemet på ett nytt sätt och vrida initiativet ur händerna på SD

Fast de har vare sig initiativ eller förslag. De har bara förnekelse, rasism, främlingsfientlighet och isolation. Det är det enda partiet som fruktar en bättre integration - istället för att arbeta för att förbättra den. Det gör samtliga andra partier, på lite olika sätt.

Så rätt sätt är att fortsätta på det inslagna spåret och helt ignorera förslag som går på tvärs mot grundläggande värderingar. Och istället arbeta fram egna förslag för att göra samhället bättre, istället för att isolera oss mot omvärlden.

Jag håller ju inte med. Det nuvarande spåret är bra. Att hålla rasister helt borta från inflytande är en god väg. Att hålla de borta från att sätta tonen i debatten. Det visar motexemplen i några grannländer. Om framtiden vet vi båda väldigt lite.

Jag håller ju inte med. Det nuvarande spåret är bra. Att hålla rasister helt borta från inflytande är en god väg. Att hålla de borta från att sätta tonen i debatten. Det visar motexemplen i några grannländer. Om framtiden vet vi båda väldigt lite.
Visst tanken med det nuvarande spåret må vara bra. men facit visar ju att det finns ett allvarligt fel någonstans.
Och vore det då inte lämpligt att ta itu med det då?

Visst tanken med det nuvarande spåret må vara bra. men facit visar ju att det finns ett allvarligt fel någonstans.
Och vore det då inte lämpligt att ta itu med det då?

Jag tycker facit mest visar att det finns ett allvarligt fel på befolkningen; särskilt den manliga delen om man ska se till undersökningarna. Det betyder inte att man ska anpassa sig till stollerierna. Tydligt visa på alternativen.

Jag tycker facit mest visar att det finns ett allvarligt fel på befolkningen; särskilt den manliga delen om man ska se till undersökningarna. Det betyder inte att man ska anpassa sig till stollerierna. Tydligt visa på alternativen.

Haha.."jag tycker facit mest visar att det finns ett allvarligt fel på befolkningen;" Skrev inte Heinrich Böll något om att den dåvarande DDR regimen var besviket på folket i samband med berlinupproret 53.
Slutade visst det hela med att. så låt då regeringen välja ett nytt folk....
Måste säga att du tar dig, du hör verkligen till drömmarna.
Fel på folket ojojoj....:turd:

Jag har inte hävdat att man ska anpassa sig till stollerierna.
Jag har sagt att man ska anpassa sig till de fakta som finns.
Och inte drömmande blunda inför dem.

Vilka är alternativen då?
Enligt dig?

Sedan januari i år har över 200 000 människor korsat Medelhavet i undermåliga båtar.
Fortsätter det här lär vi hamna över 1/2 miljon innan säsongen är över.

Majoriteten av EU;s medlemsländer kommer inte att acceptera att dessa människor landar hos dem.

Sannolikt kommer merparten av de som kommer, att fördelas mellan de nationer som idag tar emot dem. Främst Sverige och Tyskland.

Grekland har redan tagit tillfället i akt och hotar med att utöva utpressning för att få ekonomiska lättnader, man hotar att får man inte dessa så öppnar man sina gränser och transiterar flyktingarna direkt till Centraleuropa.

Detta står vi inför.

Hur ska vi agera?

Göra gemensam sak med resten av EU?
Vad kostar det i pengar o människoliv?

Ska vi, som vissa anser, öppna gränsen och ta emot dem?
Vad kostar det, i direkta kostnader och i framtida kostnader.

Så fort man lyfter upp frågan så kommer motfrågan, anser du att de ska dö ute på havet?

Jag anser att ingen ska behöva dö på havet, ingen som inte vill.

Men problemet är betydligt större än drunknande människor.

Dessa dödsoffer är ju bara ett symptom på någonting annat.
Och jag anser att det är viktigare att fokusera på grundproblemet.

Vilka är alternativen då?
Enligt dig?

Att arbeta på europeisk och global nivå för att fördelningen av ansvaret ska bli bättre.
Att fortsätta vara ett föredöme när det gäller mottagande.
Att fortsätta att förbättra integrationen; dvs möjligheterna att faktiskt komma in i det svenska samhället i arbetsliv, skola, föreningsverksamhet och i andra former.
Det kräver en vilja att hitta lösningar. Den har vi stark majoritet för i riksdagen.

Smutskastningen sköter de själva genom sitt agerande.

:D Vad gör det när vi stiger som en raket?
Vi är glada för varenda människa som inser att den inslagna vägen är ohållbar. I SD är det högt i tak så länge man ställer upp
på våra värderingar. Annars finns det andra partier att gå till. No problem och Good riddance.

Det här är en tänkvärd liten uppsats att ha med sig när man läser sd:s partiprogram:

http://www.krigsmyter.nu/km5hitlersfolk.pdf

De fyra regimer som mördat flest är:
Sovjetunionen 1917-1987 62 miljoner mördade
Kommunist Kina 1949-1981 35 miljoner mördade
Nazi-Tyskland 1933-1945 21 miljoner mördade
Nationalist-Kina 1928-1949 10 miljoner mördade

Inte har jag sett V (vpk) och vänstern ta avstånd på allvar från Kommunistiskt slaktande av oliktänkande.
Putin är på god väg med sina politiska motståntare, Nemetsov är bara den senaste i listan.
"Jag har varit kommunist sedan jag gick med i Kommunistisk ungdom 1978 och aldrig förknippat det med diktatur eller förtryck."
Lars Ohly i Aftonbladet, 27 maj 2000. Den hundraprocentiga kopplingen mellan kommunismen och diktatur är tydlig för oss andra normala människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar