SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle det parti jag röstar på börja gå SDs ärenden skulle jag byta till ett parti som inte gör det. Jag tycker vi ska jobba på att förbättra integrationen och göra det lättare att komma in i samhället. Samtidigt tycker jag att vi ska arbeta långsiktigt för att världen ska bli mer stabil så människor inte behöver fly, men det är ju lättare sagt än gjort.
Här vaknar man upp och får sig en tankeställare. Nu börjar man göra prognoser för när SD blir Sveriges störrsta parti.
I juni går Sverigedemokraterna om M och i augusti räknar man med att SD är större än S om SD:s formkurva fortsätter som den har gjort dvs rakt upp i skyn :laugh:.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20658129.ab

Så du menar att bara för att man inte har jobbat tillräckligt med det innan ska man helt ge upp frågan?
Det har som @sjoberga säger fungerat bra för många så uppenbarligen har vi lyckats med någonting. Nu kommer stora flyktingvågor och då får vi arbeta på att integrera dem i vårt samhälle. Att vi har misslyckats förut är väl bara en ännu större orsak till att göra det bättre nu?
Men varför har man inte jobbat med det tidigare då? Vad är anledningen? Var politikerna lata eller ansåg dom att det fanns viktigare saker att genomför då isf vilka?

Här vaknar man upp och får sig en tankeställare. Nu börjar man göra prognoser för när SD blir Sveriges störrsta parti.
I juni går Sverigedemokraterna om M och i augusti räknar man med att SD är större än S om SD:s formkurva fortsätter som den har gjort dvs rakt upp i skyn :laugh:.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20658129.ab

Du glömde det avgörande, "bland män". Du vet, kvinnor har också rösträtt numer, som tur är, @Gammeln.

Men varför har man inte jobbat med det tidigare då? Vad är anledningen? Var politikerna lata eller ansåg dom att det fanns viktigare saker att genomför då isf vilka?

Vi har jobbat med integrationen länge. Och många tusentals nyanlända lyckas vi integrera väl varje år. Du har något slags svartvitt filter över dina observationer som är ganska naivt och barnsligt, särskilt när du upprepar det hela tiden och lämnar ånyo felaktiga påståenden.

Du har något slags svartvitt filter över dina observationer som är ganska naivt och barnsligt,
Inte bara jag som genomskådar problemen i samhället och som har tröttnat på skitsnacket. I valet var det över 800 000 väljare som genomskådade skitsnacket. Idag ligger prognosen på över 1 miljon väljare och fler kommer att ha genomskådat skitsnacket till kommande val. Samtidigt som 7 klövern inte vet vad dom ska ta sig till för att bryta trenden. Dom står handfallna till SD heråiska ökning de senaste ½ året å Fp är utmanövrerade

Du vet väl att kvinnor också röstar på SD :up:. Kvinnor vill ju gärna var med där männen verkar........du vet jämställdhet :)

Ur din länkade artikel:

"Fotnot: Bland kvinnorna ser det helt annorlunda ut. M kommer vid årsskiftet, om utvecklingen fortsätter, att vara dubbelt så stora bland kvinnor som SD. S kommer vara mer än 2,5 gånger så stora."

Ur din länkade artikel:

"Fotnot: Bland kvinnorna ser det helt annorlunda ut. M kommer vid årsskiftet, om utvecklingen fortsätter, att vara dubbelt så stora bland kvinnor som SD. S kommer vara mer än 2,5 gånger så stora."
SD var ett lite skitparti när dom deltog i sin första valkampanj. Alla måste börja någonstans och jobba sig uppåt och SD är enda parti som gör det. Resten av partierna går det bakåt för. För Fp går det så illa att man åker ut i kommande val

Vi har jobbat med integrationen länge. Och många tusentals nyanlända lyckas vi integrera väl varje år. Du har något slags svartvitt filter över dina observationer som är ganska naivt och barnsligt, särskilt när du upprepar det hela tiden och lämnar ånyo felaktiga påståenden.
Ja, majoriteten av invandrarna integreras nästan omedelbart då dessa till stor del är arbetskraftsinvandrare, studenter och återvändare. Problemet är den grupp som kommer oinbjudna uppvisar ett helt annat mönster. Långvarigt och ibland permanent utanförskap = bidragsberoende.
Skulle vara intressant att använda samma princip som med ld50 principen
Hur lång är den genomsnittliga tiden innan 50% av dem som erhållit uppehållstillstånd av asylskäl, hur många år innan 50% har egen bostad och försörjer sig själva.

SD var ett lite skitparti när dom deltog i sin första valkampanj. Alla måste börja någonstans och jobba sig uppåt och SD är enda parti som gör det. Resten av partierna går det bakåt för. För Fp går det så illa att man åker ut i kommande val

Fast det är svårt att locka kvinnor genom att tycka att de ska stå vid spisen och föda barn, mista sin rätt till sin kropp och tycka att jämställdhet är oviktigt. Så det löser sig nog.

Hela frågan löser sig nog om vi helt enkelt fråntar alla män deras rösträtt.

Ja, majoriteten av invandrarna integreras nästan omedelbart då dessa till stor del är arbetskraftsinvandrare, studenter och återvändare. Problemet är den grupp som kommer oinbjudna uppvisar ett helt annat mönster. Långvarigt och ibland permanent utanförskap = bidragsberoende.
Skulle vara intressant att använda samma princip som med ld50 principen
Hur lång är den genomsnittliga tiden innan 50% av dem som erhållit uppehållstillstånd av asylskäl, hur många år innan 50% har egen bostad och försörjer sig själva.

Oinbjudna? Du har roliga (eller tragiska) epitet på människor som flyr krig och förtryck.

Du är precis i samma sits som 7 klövern. Du vet inte vad du ska ta dig till för att bryta trenden till SD:s heråiska framgångar. Så är det allt du har att komma med då är detta bara patetiskt
Hela frågan löser sig nog om vi helt enkelt fråntar alla män deras rösträtt.

Om 10 killar springer 5000 meter, första och enda pris är en hundralapp. Varför springer de 9 andra då?

Att SD har påverkat och det starkt ser man lätt.

Tja, det kan man ju undra, men gillar man marknadesekonomi så har man kanske en förklaring.

SD har inte fått igenom en enda egen fråga, inflytande noll.

Det ska dock inte förväxlas med att flykningpolitik diskuteras. Det vore liksom underigt annars då det är krig i Syrien. Hundratals druknar i medlehavet. Men det är vare sig SD fel eller förtjänst.

Det finns ingen anledning att låta rasistiska partier som SD att ha inflytande.

Mp var ett litet skitparti innan de kom in i riksdagen, nu sitter de i regeringen. KD var ett litet sikparti innan de kom in i riksdagen, de satt i regeringen de två senaste valperioderna
Tja, det kan man ju undra, men gillar man marknadesekonomi så har man kanske en förklaring.

SD har inte fått igenom en enda egen fråga, inflytande noll.

Det ska dock inte förväxlas med att flykningpolitik diskuteras. Det vore liksom underigt annars då det är krig i Syrien. Hundratals druknar i medlehavet. Men det är vare sig SD fel eller förtjänst.

Det finns ingen anledning att låta rasistiska partier som SD att ha inflytande.
Om man jämför de andra partiernas retorik från perioden före SD kom in i riksdagen med den retorik de har nu så ser man skillnaden.
Det är den sortens påverkan jag talar om.
Oinbjudna? Du har roliga (eller tragiska) epitet på människor som flyr krig och förtryck.

Om en person kommer till Sverige för att ta ett jobb han/hon erbjudits eller en studieplats han/hon erbjudits så kan det nog betraktats som att man kommer med en inbjudan. Om personen istället kommer oanmäld för att söka asyl så är det nog att betraktas som oinbjuden..

Fast nu ligger ju erbjudandet till alla Syrier, välkomna ni får permanent uppehållstillstånd i Sverige ;)

Så låter det inte alltid dock, t ex när järnrör, nedsättande ord och otrevliga sånger luftas. Så självklart att uteslutas ur partiet pga tvivelaktigt beteende har det knappast visat sig vara i SD.

De se styr partiet idag är en av falangerna inom SD, förutom att de representerar partiet precis som alla förtroendevalda gör. Det finns dock flera falanger inom partiet och när Jimmie Åkesson väl avgår så är det stor risk för en maktkamp. Troligtvis är ju uteslutningarna nu ett sätt att kratta inför den kampen.

Är det något nytt inom partierna? Det är bara att läsa Juholts bok för att du ska sluta bry dig om enbart SD.

Förtydligande, med vi menar jag inte nödvändigtvis Sverige utan mer mänskligheten och kanske speciellt västvärlden. För visst har du rätt i att ett enda land inte kan lösa problemet ensamt

Det är uppenbart att 2 länder tar ansvar för flyktingströmmarna inom EU. 26 länder gör det inte, att öka drivkrafterna för
att driva upp invandringen till dessa 2 länder kan bara sluta i en krasch. Jag anser att vi har tagit vår del nu, det är upp till resterande
länder att visa framfötterna. Lettland tog emot ett 100 tal förra året t.e.x. Våra generösa villkor där "gratis allt" gör ju att alla vill hit.

Ska vi säga så här, hela hanteringen har inte gått riktigt koscher till. Finns många frågetecken som behöver rätas.
En förening väljer sin styrelse. Gillar inte moderföreningen det så ska de väl utesluta föreningen som gjort valet man ogillar.

Varför då? Ett företag som inte lever upp till aktieägarnas förväntningar säger väl inte upp hela arbetsstyrkan för att en enhet inom
sagda företag går dåligt. Man sparkar platschefen och de ansvariga för debacklet inte arbetarna.

Det är uppenbart att 2 länder tar ansvar för flyktingströmmarna inom EU. 26 länder gör det inte, att öka drivkrafterna för
att driva upp invandringen till dessa 2 länder kan bara sluta i en krasch. Jag anser att vi har tagit vår del nu, det är upp till resterande
länder att visa framfötterna. Lettland tog emot ett 100 tal förra året t.e.x. Våra generösa villkor där "gratis allt" gör ju att alla vill hit.

Jo förutom att även Italien drar ett oerhört tungt lass just nu har du ju rätt och det var inte heller det jag opponerade mig emot. Min ståndpunkt är att bara för att det är så idag betyder det inte att det måste vara så. EU och resten av västvärlden måste hjälpas åt och att arbeta för det är det våra svenska politiker måste göra. Att gå åt andra hållet och lägga sig på samma inhumana nivå som de länder som inte tar sitt ansvar är i mina ögon att tycka att det är helt OK att desperata människor drunknar i massor och att andra tjänar pengar på det och det är inte en värld jag vill leva i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar