SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, för att folk tycker normalt sett inte om att slänga bort sin röst. SD får ju samma inflytande som Hattarna och Kalle Anka partiet.

Du påstår det men nu börjar ju syndarna vakna, sent som oftast.
"Att Sverige och Tyskland tar det stora ansvar vi gör, är inte hållbart i längden. Carl Bildt pekar också på att övriga länder i EU inte är oansvariga, det är bara det att ”de begär att få komma till Sverige eller Tyskland”.

Carl Bildt menar att bördan för Sverige och Tyskland är för stor och att länderna inte längre mäktar med detta. han menar också att vi passerat gränsen och nu måste detta diskuteras på helt andra nivåer än det hittills gjort."

Det tyder på att SDs envisa ståndpunkt sent om sider får även de mest rabiata invandringsvännerna att flytta sin ståndpunkt.

Liiite intressant blir det ändå att se hur många som utesluts ur SD nu på grund av "samröre" med fascistiska, rasistiska, högerextrema organisationer och annat smått och gott.

Kan tydligen bli ett 20-tal.

"Högerextremism", "samarbete med fascistparti", "uttryckt sympati för rasideologi", interna stridigheter, här finns alla ingredienser för ett typiskt SD drama.

tumblr_mqekrwsKsg1rqfhi2o1_400.gif

Liiite intressant blir det ändå att se hur många som utesluts ur SD nu på grund av "samröre" med fascistiska, rasistiska, högerextrema organisationer och annat smått och gott.

Kan tydligen bli ett 20-tal.

"Högerextremism", "samarbete med fascistparti", "uttryckt sympati för rasideologi", interna stridigheter, här finns alla ingredienser för ett typiskt SD drama.

Dessvärre är jag rädd för att det resulterar i ett nytt parti, som genom att vara mer frispråkigt och radikalare normaliserar SD:s mer ytpolerade gren. Det skulle verkligen gynna partitoppen och dess falang.

Dessvärre är jag rädd för att det resulterar i ett nytt parti, som genom att vara mer frispråkigt och radikalare normaliserar SD:s mer ytpolerade gren. Det skulle verkligen gynna partitoppen och dess falang.
Du har en poäng!

Det finns ju å andra sidan redan radikalare nationalistiska partier i Sverige som gör lite det jobbet redan, men de är väl mer öppet rasistiska även om de också polerar sig så är de flesta av dem väl ändå erkänt extrema i allmänhetens ögon. Något mellanting mellan de partierna och SD kanske skulle normalisera SD ännu mer, i högre grad, skulle kunna vara så.

Vi är bara glada att bli av med Hahne, Kasselstrand och deras gelikar. Ställer man inte upp på partiets program förstår jag
inte vad man har där att göra. Det vore ju lika absurt som om jag gick med i V och propagerade (med några nära kompisar) för
att V skulle föra en Moderat politik, och säkert med precis samma resultat. Partitoppen är f.ö inte en falang, de representerar partiet.
Stefan Lövéns falang representerar S och det gör inte SSU.

Du har en poäng!

Det finns ju å andra sidan redan radikalare nationalistiska partier i Sverige som gör lite det jobbet redan, men de är väl mer öppet rasistiska även om de också polerar sig så är de flesta av dem väl ändå erkänt extrema i allmänhetens ögon. Något mellanting mellan de partierna och SD kanske skulle normalisera SD ännu mer, i högre grad, skulle kunna vara så.

Jag tror så. Och mitt intryck är att många av de i nuvarande SD är betydligt mer slipade mediamässigt än vad exempelvis SvP är, men visst har även SvP bidragit till att SD upplevs som mer mitten än när de var ensammast på extremkanten. Dock tycker jag inte riktigt att SvP har nått ut till gemene man, det finns många jag pratat med som inte ens känner till dem. Jag tror att fd SD:are skulle ha betydligt större kapacitet att faktiskt nå ut, och därmed påverka negativt x 2.

Vi är bara glada att bli av med Hahne, Kasselstrand och deras gelikar. Ställer man inte upp på partiets program förstår jag
inte vad man har där att göra. Det vore ju lika absurt som om jag gick med i V och propagerade (med några nära kompisar) för
att V skulle föra en Moderat politik, och säkert med precis samma resultat. Partitoppen är f.ö inte en falang, de representerar partiet.

Så låter det inte alltid dock, t ex när järnrör, nedsättande ord och otrevliga sånger luftas. Så självklart att uteslutas ur partiet pga tvivelaktigt beteende har det knappast visat sig vara i SD.

De se styr partiet idag är en av falangerna inom SD, förutom att de representerar partiet precis som alla förtroendevalda gör. Det finns dock flera falanger inom partiet och när Jimmie Åkesson väl avgår så är det stor risk för en maktkamp. Troligtvis är ju uteslutningarna nu ett sätt att kratta inför den kampen.

Ja, för att folk tycker normalt sett inte om att slänga bort sin röst. SD får ju samma inflytande som Hattarna och Kalle Anka partiet.
Om 10 killar springer 5000 meter, första och enda pris är en hundralapp. Varför springer de 9 andra då?

Att SD har påverkat och det starkt ser man lätt.
Dels i en förtvivlad tabuförklaring från vissa men vad som är viktigare, att de majoriteten av partierna numera internt diskuterar lösningar på problemen, man blundar inte längre. Partier samtalar över blockgränserna på ett annat sätt nu när man ska hålla den gemensamma "fienden" stången.
Det är påverkan det med.

Risken med denna utfrysning är uppenbar. Den har pågått i 2 valperioder, på väg in i den tredje och SD anhängare blir fler.
Vore det då inte på sin plats att ta sig en funderare på ett strategibyte ;)

Tja inte bara jag, inget annat parti kommer att göra några uppgörelser, eller diskutera med SD förrän 2022. Det är väl ungefär samma inflytande som Hattarna har på dagens politik.
Vill säga om dagens svaga ministär överlever tills dess.
Börjar det borgerliga blocket inse att S/MP inte bryr sig om andemeningen i uppgörelsen utan de gör allt i sin makt att driva igenom sin politik så finns en uppenbar risk för nya konstellationer i riksdagen ;)

Jag tror så. Och mitt intryck är att många av de i nuvarande SD är betydligt mer slipade mediamässigt än vad exempelvis SvP är, men visst har även SvP bidragit till att SD upplevs som mer mitten än när de var ensammast på extremkanten. Dock tycker jag inte riktigt att SvP har nått ut till gemene man, det finns många jag pratat med som inte ens känner till dem. Jag tror att fd SD:are skulle ha betydligt större kapacitet att faktiskt nå ut, och därmed påverka negativt x 2.
SD försöker idag att gå samma väg som den förra Moderatledningen. Man drar sig mot mitten.
Där man egentligen redan är, för tar man bort migrationspolitiken så har man en politik som liknar både sossarnas och centerns.. Lyckas man därför tona ner migrationsbiten är det inte omöjligt att man blir ett ännu reellare hot.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20658916.ab

Senast ändrad:
Ska vi säga så här, hela hanteringen har inte gått riktigt koscher till. Finns många frågetecken som behöver rätas.
En förening väljer sin styrelse. Gillar inte moderföreningen det så ska de väl utesluta föreningen som gjort valet man ogillar.

Tja inte bara jag, inget annat parti kommer att göra några uppgörelser, eller diskutera med SD förrän 2022. .
Det kommer att bli tidigare än så.

Ännu en All time high för SD :laugh: SD snart störrsta parti bland männen å kvinnorna följer efter snart.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20658916.ab

Å som vanligt så intresserar sig media mer för SD än övriga partier eftersom SD bara ökar o ökar

Det är inte SD som är problemet. Det är VÄLJARNA. Om man inte hörsammar dom som tröttnat det är DÅ som SD ökar. Därför måste alla partier göra något som tillfredställer dessa trötta väljare som röstar på SD. Gör man det så finns inte SD

Fast det är ju inte så lätt, försöker man locka tillbaka de som röstat på SD riskerar man ju resten av sina väljare.

Fast det är ju inte så lätt, försöker man locka tillbaka de som röstat på SD riskerar man ju resten av sina väljare.
Till VEM skulle man tappa sina väljare isf???? Det man vet är att man tappar väljare till SD när man inget gör något. Var skulle SD annars få sina mandat ifrån. Så vad är alternativet enligt dig då

Till VEM skulle man tappa sina väljare isf???? Det man vet är att man tappar väljare till SD när man inget gör något. Var skulle SD annars få sina mandat ifrån. Så vad är alternativet enligt dig då

Skulle det parti jag röstar på börja gå SDs ärenden skulle jag byta till ett parti som inte gör det. Jag tycker vi ska jobba på att förbättra integrationen och göra det lättare att komma in i samhället. Samtidigt tycker jag att vi ska arbeta långsiktigt för att världen ska bli mer stabil så människor inte behöver fly, men det är ju lättare sagt än gjort.

Problemet för de andra partierna är ju att de under en så lång tid demoniserat kritik mot den förda integration o migrationspolitiken. Delvis förklarligt eftersom de enda i stort som framförde denna kritik var SD.

Detta slår tillbaka idag. Nu är man tvungen att hantera frågan vare sig man vill eller inte. Den gökungen börjar växa ur de tidigare givna ramarna. Både ekonomiskt och praktiskt står vi inför ett gigantiskt problem.

Och, hur ska en politiker hantera, arbeta med ett problem som han för inte så länge sedan hävdade att det var ett rasistiskt hjärnspöke.
Vad som är klart är att vi behöver invandring. Den bidrar helt uppenbart till Sveriges ekonomiska, kulturella och kunskapsmässiga utveckling.

Men, en flyktingvåg som av olika anledningar inte integreras, inte kommer i produktion kostar stora resurser. Resurser som idag är en bristvara.
Alltså måste obekväma prioriteringar göras.
Minska inflödet av flyktingar eller höja skatterna eller minska utgifterna till andra samhällssektorer.

Jag tycker vi ska jobba på att förbättra integrationen och göra det lättare att komma in i samhället.
Men det där vet du ju precis som jag att det bara är skitsnack. Varför måste vi göra det just NU. Varför gjorde vi inte det redan för typ 100år sedan eller för 50år sedan eller för 25år sedan eller för 10år sedan eller för 5år sedan eller varför gjorde vi inte det förra året. VARFÖR JUST NU OCH INTE DÅ. Var dom inte värda en bättre integration för ett par år sedan. Varför är dom värda en bättre integration JUST NU

Men det där vet du ju precis som jag att det bara är skitsnack. Varför måste vi göra det just NU. Varför gjorde vi inte det redan för typ 100år sedan eller för 50år sedan eller för 25år sedan eller för 10år sedan eller för 5år sedan eller varför gjorde vi inte det förra året. VARFÖR JUST NU OCH INTE DÅ. Var dom inte värda en bättre integration för ett par år sedan. Varför är dom värda en bättre integration JUST NU

Integrationen fungerar för många. Men varför skulle vi sluta att sträva efter att den fungerade för fler?

Så du menar att bara för att man inte har jobbat tillräckligt med det innan ska man helt ge upp frågan?
Det har som @sjoberga säger fungerat bra för många så uppenbarligen har vi lyckats med någonting. Nu kommer stora flyktingvågor och då får vi arbeta på att integrera dem i vårt samhälle. Att vi har misslyckats förut är väl bara en ännu större orsak till att göra det bättre nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30