Gammeln
Trådstartare
Inget är som väntans tidervi får väl se...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget är som väntans tidervi får väl se...
Och vad är ditt förslag? Hur ska vi hantera att så många desperata människor riskerar sina liv för att få möjlighet till en framtid, och hur ska vi hantera att flyktingsmugglare tjänar enorma summor på det. Iofs det är ju till Italien de kommer så vi kan ju låta bli att bry oss eller så kan vi ju se på och tycka att det är skönt att de drunknar, då slipper vi riskera att de kommer till oss (inte en ståndpunkt jag vill ha). För mig är det i just sådana här fall EU har någon form av existensberättigande.
Vi? Varför ska vi göra detta? Vi hanterar ju tillsammans med Tyskland merparten av de flyktingar som redan finns inom EUs gränser och
kommer till EU. Mitt förslag är helt enkelt att göra samma sak som övriga 26 länder i unionen gör idag. Inte ett skit.
Samma sak hände i det finska valet igår. Man trodde inte på Sannfinländarna men när väljarna fick säga sitt så blev även de 3:e störrsta parti och sossestyret kapsejsade totalt där. Hur fan gick det till
Och sorgen är storStämmer väl inte riktigt, vad jag hört har det länge spekulerats i vilket av partierna efter centern som ska bli näst störst och då har definitivt Sannfinländerna nämnts som en av kandidaterna.
Ja, det instämmer jag verkligen i.Och sorgen är stor
Vi? Varför ska vi göra detta? Vi hanterar ju tillsammans med Tyskland merparten av de flyktingar som redan finns inom EUs gränser och
kommer till EU. Mitt förslag är helt enkelt att göra samma sak som övriga 26 länder i unionen gör idag. Inte ett skit.
Jag förstår inte problemet ?
en båt på 20 m och 700-1000 personer.... Hmm man behöver ju inte direkt va snille för att inse att det inte kommer funka...
Så för att köra Darwins teori "endast den smarta (starka) överlever" ...
den lösningen är knappast gångbar, men vad ska vi göra? vi kan inte tvinga de andra eu staterna och vi har inte ekonomiska och praktiska resurser att ta hand om alla.Ditt förslag är alltså "Se på och tycka att det är OK att de drunknar medan andra tjänar stora pengar på deras desperation?". Vågar jag hoppas att jag förstått dig fel?
den lösningen är knappast gångbar, men vad ska vi göra? vi kan inte tvinga de andra eu staterna och vi har inte ekonomiska och praktiska resurser att ta hand om alla.
Förtydligande, med vi menar jag inte nödvändigtvis Sverige utan mer mänskligheten och kanske speciellt västvärlden. För visst har du rätt i att ett enda land inte kan lösa problemet ensamtVi? Varför ska vi göra detta? Vi hanterar ju tillsammans med Tyskland merparten av de flyktingar som redan finns inom EUs gränser och
Men det var ju så här att när första prognosen kom under valkvällen så var det tjo, tjing o klackarna i taket när det visade sig att sannfinländarna var uträknade redan på en gång och man firade deras nederlag. Men tji fick dom. Sossarna är inte ens bland dom 3 störrsta partierna ens .Stämmer väl inte riktigt, vad jag hört har det länge spekulerats i vilket av partierna efter centern som ska bli näst störst och då har definitivt Sannfinländerna nämnts som en av kandidaterna.
Ja då får man faktiskt skylla sig själv när man inte vill lyssna på signalerna redan från början och då blir det så här att då finns det andra som är villiga att göra jobbet å då får dom sina framgångar som lär bli ännu "farligare". Det hade varit bättre att genast ta i tu med problemen och göra det bra mycket mindre "farligare" på en gång för då hade man kunnat hålla dom bakom sig istället. Nu har man dom sig framför sig istället. Är det bättre?Och sorgen är stor
Ja då får man faktiskt skylla sig själv när man inte vill lyssna på signalerna redan från början och då blir det så här att då finns det andra som är villiga att göra jobbet å då får dom sina framgångar som lär bli ännu "farligare". Det hade varit bättre att genast ta i tu med problemen och göra det bra mycket mindre "farligare" på en gång för då hade man kunnat hålla dom bakom sig istället. Nu har man dom sig framför sig istället. Är det bättre?
Precis så gäller nu för SD:s framgångar. Vill vi ha dom bakom oss eller framför oss. Det måste man som parti bestämma sig för för när dom kommer över 20% så finns det ingen återvändo
Det är inte SD som är problemet. Det är VÄLJARNA. Om man inte hörsammar dom som tröttnat det är DÅ som SD ökar. Därför måste alla partier göra något som tillfredställer dessa trötta väljare som röstar på SD. Gör man det så finns inte SDFast olika partier vill ju göra olika saker, lösningen kan ju inte vara att alla partier ska göra som Sverigedemokraterna vill för att de inte ska få fler röster. Det är svårt att ha samma lösning eftersom de flesta partier inte ens håller med om SDs problemformulering.
Men det säger ju en hel del hur väljarna tycker i Finland. I Sverige o Finland ser det lika dant ut, 3 stora partier sen är det resten skräp som kravlar nere i träsket. Men den stora skillnaden mellen länderna är att i Finland är det väldigt liten skillnad i % mellan dom 3 störrsta partierna så i Finland kan det ju bli så att Sannfinländarna kommer att ta över nästa gång.Öh, va? Vad är det som man borde gjort? Vilka är problemen? Enligt detta rasistiska partiet är problemet i stort sätt att icke finländare får VÅRA pengar.
Ärligt. Det är inget problem.
Det finns folk som har olika åsikter. Helt okej.
Sen finns det sannfinländare. Det är ingen åsikt, det är rasism.
Är det nån här som blir förvånad om SD blir näst störrsta partiet i kommande valresultat. Jag blir det då inte.