Gammeln
Trådstartare
Ja det har jag ju sagt hela tidenSD visar återigen hur bra de är på att synas så mycket som möjligt i media!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det har jag ju sagt hela tidenSD visar återigen hur bra de är på att synas så mycket som möjligt i media!
Men dom har ju aldrig inte hittat till verklighetenJag läser sifo;s undersökning.
Där minskar SD med ca 10% eller 1,4 %enheter. Må De?
Verkligheten? den ser du ju bara efter varje val, allt annat är ju skattningar.Men dom har ju aldrig inte hittat till verkligheten
A
Den liberala tanken är inte fel, den blir ännu bättre med rätt mängd konservatism
Jag håller med och rätt mängd är ungefär noll, vilket FP har misslyckats med hittills - men det beror i viss grad på att de har ärkemoderaten Jan Björklund som partiledare. Det partiledarbytet kan inte komma fort nog.
Det ska bli ganska roligt att se fyra kvinnor och uttalade liberala feminister (ok, då Ebba Busch-Thor är knappast liberal) bilda Allians till 2018 mot gubbalternativen i den rödgröna röran. Då kan vi få se vänstergubbsen Löfven och Sjöstedt stå och lovorda att kvinnor minsann ska få toppositioner och att Allianspartierna är så dåliga på att skapa de förutsättningar som krävs....
Jo Sifo är sämre än Yougov det vet vi från senaste valetVerkligheten? den ser du ju bara efter varje val, allt annat är ju skattningar.
Och SIFO är väl inte sämre än de andra, eller är det bara för att du inte gillar siffrorna ?
Jo det är dålig politik. Man försökte sig på att ta tillbaka röster från SD genom vissa uttalanden med det var enligt väljarna INTE tillräckligt. Man måste göra MER. Därför åker Fp ut kommande val och SD fortsätter sitt ökande. Det finns bara 3 stora partier nu resten är skräp och slåss om att vara kvar eller åka utAtt fp har problem är egentligen inte så svårt att förstå.
Och det handlar inte om dålig politik, snarare tvärtom.
vi får väl se...Jo det är dålig politik. Man försökte sig på att ta tillbaka röster från SD genom vissa uttalanden med det var enligt väljarna INTE tillräckligt. Man måste göra MER. Därför åker Fp ut kommande val och SD fortsätter sitt ökande. Det finns bara 3 stora partier nu resten är skräp och slåss om att vara kvar eller åka ut
Jag läser sifo;s undersökning.
Där minskar SD med ca 10% eller 1,4 %enheter. Må De?
visst men det ändrar ju inte det faktumet att det handlar om uppskattningar, baserat på en liten del av väljarkåren. facit = valEj statistiskt säkerställt enligt SVT.
Verkligheten? den ser du ju bara efter varje val, allt annat är ju skattningar.
Och SIFO är väl inte sämre än de andra, eller är det bara för att du inte gillar siffrorna ?
visst men det ändrar ju inte det faktumet att det handlar om uppskattningar, baserat på en liten del av väljarkåren. facit = val
hade inte sd 7 % en gång i tiden då, det har jag för mig att de hadeMmm enligt dom undersökningar som vissa gärna stödjer sig på hade SD 7% . Fan vet hur det gick
All time high för SD ...........å Fp är nu ute ur leken.
Att sen Maggan Wallström ropar i skogen för döva öron lär inte något annat land lyssna på.
Wallström: Fler länder måste ta ansvar
Den svenska regeringen vill ha mer resurser till sjöräddning och ett hårdare tag mot flyktingsmugglare.
I dag träffas EU:s utrikesministrar och justitieministrar för att diskutera tragedin på Medelhavet.
– Det är en fråga om solidaritet bland medlemsländerna, säger Margot Wallström (S) till TT.
Nog den sämsta utrikesminister vi någonsin haft..
Samma sak hände i det finska valet igår. Man trodde inte på Sannfinländarna men när väljarna fick säga sitt så blev även de 3:e störrsta parti och sossestyret kapsejsade totalt där. Hur fan gick det tillMmm enligt dom undersökningar som vissa gärna stödjer sig på hade SD 7% . Fan vet hur det gick