SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara så att SD avslöjar på fredag att man ämnar dela SD i två olika partier med som sedan kommer att sammarbeta i Riksdagen framöver. Säg då att nya partiet får 18% och SD 32,5% samtidigt som C, Fp, Kd, Mp o V åker ut :nailbiting:
Tror inte det alternativet ger så höga odds hos vadslagningfirmorna ;)

Det beror nog i hög grad hur de andra partierna agerar. Hittills har deras strategi inte gett någon vidare utdelning och
med DÖ frånhände man sig ju de enda vapen en opposition har, nämligen att rösta mot förslag som rör pengar och hur
dessa ska inhämtas/spenderas.
Naturligtvis är det avhängigt om de andra partierna fortsätter låta SD "äga" en va de viktigare frågorna.
Om man istället tar tillbaka frågorna och driver sina egna genomtänkta linjer så kan den politiska kartan tecknas om lika snabbt som dagens tecknades;)

Nej, radikalisera just nu vet jag inte. På sikt så tror jag att Mattias Karlsson är en av dem som vill radikalisera partiet, han är som det beskrivs en ganska elitistisk nationalromantisk rasist. Men inte just nu, nu gäller det att rida på den framgångsvåg av normalisering som man upplever och som understöds av andra partier på ett trist sätt.

En helomvändning i din beskrivning av honom då med andra ord. Från att vara osedvanligt tydlig med vad han egentligen vill framöver, till en konspirationsteori där han väldigt tydligt och aktivt motarbetar det han egentligen vill framöver.

En helomvändning i din beskrivning av honom då med andra ord. Från att vara osedvanligt tydlig med vad han egentligen vill framöver, till en konspirationsteori där han väldigt tydligt och aktivt motarbetar det han egentligen vill framöver.

Mattias Karlsson
Kommentar till Aftonbladets senaste försök att ta heder och ära av mig:

Jag har full respekt för att det kan finnas synpunkter på min ledarstil och diskuterar gärna eventuellt förekommande saklig kritik i en konstruktiv anda.

Aftonbladets påstående om att det skulle finnas ett "brett missnöje" med mitt arbete bedömer jag dock som kraftigt överdrivet. Hade så varit fallet är jag ganska säker på att jag eller någon av mina närmsta medarbetare hade uppfattat det.

Jag tror också att de flesta tänkande människor förstår att den som har seriös och väl underbyggd kritik för fram detta via partiets interna kanaler och inte via anonymt skvaller till Aftonbladet. Så agerar bara någon som har ett personligt hämndbegär och/eller strategiska motiv att underminera partiledningen och partiets nuvarande inriktning.

För att inte minsta tvivel skall råda om den saken så vill jag bestämt dementera påståendet om att jag skall ha kallat våra väljare för "byfånar". Det är en illasinnad lögn. Jag älskar våra väljare. Modigare, trevligare och mer självständigt tänkande människor får man leta efter.

Jag har med åren blivit ganska duktig på att hålla känslomässig distans till mediernas skriverier och det politiska spelet. Insinuationen i dagens Aftonbladet om att jag på grund av personliga maktbegär, medvetet skulle ha agerat för att försvåra min nära vän Jimmies tillfrisknande, är dock något av det lägsta jag någonsin tvingats läsa om mig själv och det gjorde mig både uppriktigt ledsen och heligt förbannad.

Med detta sagt lämnar jag denna mentala gyttjebrottning bakom mig och fokuserar återigen all energi på att få till stånd en klokare politik och en bättre samhällsutveckling i vårt älskade land.

En kram och ett stort tack till alla er som under dagen har hört av er och uttryckt ert stöd för mig. Sådant värmer i snålblåsten.

Förmodligen får Mattias Karlssons syn på partiets medlemmar bara väljarna att rösta ännu litet mer på idioterna. Några till "byfånar", "bonnläppar" finns det alltid att få med sig.

"
– Mattias straffar folk, han ser ner på våra medlemmar. Han kallar dem för byfånar och bonnläppar och att de är ett nödvändigt ont. Hans elitistiska tänk skrämmer mig. De som protesterar blir straffade. Vissa kallas neofascister och utmålas som extremister för att de vågar ifrågasätta. Folk är jätterädda för att säga emot men under ytan bubblar det.
"
Jo det var ju det här med att kunna skapa publicitet av ingenting och lyckas hålla grytan kokande länge :rofl::rofl::rofl:

Så då får ju även KD o Fp noll inflytande när man då åker ur. Då kan man ju inte påverka alls när man säger good by för att man vill stå upp för sina grundläggande värderingar.

Så är det. Nu verkar varken Fp eller Kd unisont stå bakom de värderingarna, med tanke på vissa idiotiska utspel som förekommit.

SD 49% är en mardröm, men för Sverige funkar det så länge inflytandet är exakt noll. 49 % som accepterar rasism har jag mycket svårt att föreställa mig. Men jag har svårt med 15% också. Det är ju 3 ggr högre än det parti jag sympatiserar mest med.

Så är det. Nu verkar varken Fp eller Kd unisont stå bakom de värderingarna, med tanke på vissa idiotiska utspel som förekommit.

SD 49% är en mardröm, men för Sverige funkar det så länge inflytandet är exakt noll. 49 % som accepterar rasism har jag mycket svårt att föreställa mig. Men jag har svårt med 15% också. Det är ju 3 ggr högre än det parti jag sympatiserar mest med.

Jag förstår inte hur du kan hävda att ett parti inte kan ha inflytande om man inte själv eller i grupp har ett andel över 50% i riksdagen

Om du ser tillbaka till slutet av det förra århundradet så hade väl vänstern inte mer än på sin höjd 10 %
Men ingen kan väl förneka att den gruppen hade ett oproportionerligt stort inflytande på Sverige under den tiden.

Idag sitter SD med ca 13% (vid förra valet) Och deras inflytande är rätt betydande både som direkt politiskt aktör och som opinionsbildare.
Från både FP och C har framförts åsikter som dessa partier inte kunnat drömma om för 10 år sedan. Så ett visst inflytande även på ditt parti har uppenbarligen SD.

Från både FP och C har framförts åsikter som dessa partier inte kunnat drömma om för 10 år sedan. Så ett visst inflytande även på ditt parti har uppenbarligen SD.
Ja exakt. Tex Fp som nu förslår Riksdagen att skolan ska få möjlighet att dela upp ungarna i dom o vi när det gäller vissa firanden i skolan. Det ska ju upp för beslut snart. Men det är ju sånt som sjoberga hela tiden vill förtränga istället för att erkänna att partiet för fram sånna rasistiska förslag till omröstning i Riksdagen. SD skulle aldrig komma på en sådant rasistiskt inslag i skolan

Ja exakt. Tex Fp som nu förslår Riksdagen att skolan ska få möjlighet att dela upp ungarna i dom o vi när det gäller vissa firanden i skolan. Det ska ju upp för beslut snart. Men det är ju sånt som sjoberga hela tiden vill förtränga istället för att erkänna att partiet för fram sånna rasistiska förslag till omröstning i Riksdagen. SD skulle aldrig komma på en sådant rasistiskt inslag i skolan
Men så vitt jag vet så är det väl den lokala skolledningen som avgör om man vill fira ex. avslutning i gymnastiksalen, aulan eller i en kyrka. Det finns inga förbud så vitt jag känner till.

Men så vitt jag vet så är det väl den lokala skolledningen som avgör om man vill fira ex. avslutning i gymnastiksalen, aulan eller i en kyrka. Det finns inga förbud så vitt jag känner till.
Idag får skolan inte dela upp klassen/skolan i tex olika grupper där en grupp firar där och en annan på nån annan plats. Idag är det gemensamt firande. Nu vill ju Fp att skolan ska ha möjlighet att dela upp firandet så att en grupp firar där och nån annan där om det inte passar sig att en viss grupp firar där. Å då måste detta införas i skollagen

Så SD har 10,2 i belastningsregistret, men genomsnittet för förtroendevalda alla partier i stat o kommun är väl 19% ?;)
Jamen jag glömde ju din gamle vän :up:. Numera civilminister :nailbiting: Fina killar ni har i ert parti ;)

2004-2005: SSU-ordförande Ardalan Shekarabi förskingrar över 70 000 kr av statliga bidrag. Detta ledde till att han efter hårda påtryckningar tvingades att avgå som SSU-ordförande.

Han belönades dock inte som vaneförbrytaren i SD plats 2 på riksdagslistan omdelbart efter dom.

Carina Herrstedt
Distrikt: Landskrona

Plats: 2

Domar, övrigt: Dömd tillsammans med sin sambo vid tre tillfällen för förtal i Lunds tingsrätt 2008, 2009 och 2010

Han belönades dock inte som vaneförbrytaren i SD plats 2 på riksdagslistan omdelbart efter dom.

Carina Herrstedt
Distrikt: Landskrona

Plats: 2

Domar, övrigt: Dömd tillsammans med sin sambo vid tre tillfällen för förtal i Lunds tingsrätt 2008, 2009 och 2010
Enstaka pärlor hittar Golitar tydligen ibland. Men att med källa presentera att SD är överrepresenterade i riksdagen vad det gäller belastningsregistret klarar dom tydligen, trots att de är så många inte av ;)

Senast golit kollad satt FP riksdagen och lite oavsett om de skulle åka ur i nästa val så får SD ändå inget inflytande.
Inflytande har nog SD lyckats få, när man ser till debatten och de olika förslag som framkastas från olika håll.
Sedan är det väl bara att gå tillbaka i riksdagens protokoll och se vilka beslut som klubbats igenom på grund av att SD;s inflytande gett förslagen majoritet ;)

Idag får skolan inte dela upp klassen/skolan i tex olika grupper där en grupp firar där och en annan på nån annan plats. Idag är det gemensamt firande. Nu vill ju Fp att skolan ska ha möjlighet att dela upp firandet så att en grupp firar där och nån annan där om det inte passar sig att en viss grupp firar där. Å då måste detta införas i skollagen
Så du menar att man måste ändra i skollagen för att ha en sekulär skolavslutning i aulan som är obligatorisk och sedan en frivillig efterföljande kyrklig, traditionell i kyrkan?

Så du menar att man måste ändra i skollagen för att ha en sekulär skolavslutning i aulan som är obligatorisk och sedan en frivillig efterföljande kyrklig, traditionell i kyrkan?
Japp :). Så här säger FP:
" Det är för otydligt vad som egentligen gäller, och det vill vi råda bot på, säger Christer Nylander (FP),vice ordförande i riksdagens utbildningsutskott"
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skolavslutning-i-kyrkan-redan-i-sommar_4301591.svd
16 April går det upp föromröstning i Riksdagen

Japp :). Så här säger FP:
" Det är för otydligt vad som egentligen gäller, och det vill vi råda bot på, säger Christer Nylander (FP),vice ordförande i riksdagens utbildningsutskott"
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skolavslutning-i-kyrkan-redan-i-sommar_4301591.svd
16 April går det upp föromröstning i Riksdagen
Så du håller med FP?
Du skrev ju "Idag får skolan inte dela upp klassen/skolan i tex olika grupper där en grupp firar där och en annan på nån annan plats."

Jag anser att det är upp till varje skolledning att för ort lösa det för orten uppkomna problemet.
Men en lagändring tar väl ngt år att fixa till så det hinner de ju inte till årets avslutning...

Så du håller med FP?
Du skrev ju "Idag får skolan inte dela upp klassen/skolan i tex olika grupper där en grupp firar där och en annan på nån annan plats."

Jag anser att det är upp till varje skolledning att för ort lösa det för orten uppkomna problemet.
Men en lagändring tar väl ngt år att fixa till så det hinner de ju inte till årets avslutning...
Jodå det hinns till sommaren det ska ju upp till omröstning den 16 april som jag skrev o lagar brukar ju gälla från 1/6 när dom röstas igenom på våren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila