En helomvändning i din beskrivning av honom då med andra ord. Från att vara osedvanligt tydlig med vad han egentligen vill framöver, till en konspirationsteori där han väldigt tydligt och aktivt motarbetar det han egentligen vill framöver.
Mattias Karlsson
Kommentar till Aftonbladets senaste försök att ta heder och ära av mig:
Jag har full respekt för att det kan finnas synpunkter på min ledarstil och diskuterar gärna eventuellt förekommande saklig kritik i en konstruktiv anda.
Aftonbladets påstående om att det skulle finnas ett "brett missnöje" med mitt arbete bedömer jag dock som kraftigt överdrivet. Hade så varit fallet är jag ganska säker på att jag eller någon av mina närmsta medarbetare hade uppfattat det.
Jag tror också att de flesta tänkande människor förstår att den som har seriös och väl underbyggd kritik för fram detta via partiets interna kanaler och inte via anonymt skvaller till Aftonbladet. Så agerar bara någon som har ett personligt hämndbegär och/eller strategiska motiv att underminera partiledningen och partiets nuvarande inriktning.
För att inte minsta tvivel skall råda om den saken så vill jag bestämt dementera påståendet om att jag skall ha kallat våra väljare för "byfånar". Det är en illasinnad lögn. Jag älskar våra väljare. Modigare, trevligare och mer självständigt tänkande människor får man leta efter.
Jag har med åren blivit ganska duktig på att hålla känslomässig distans till mediernas skriverier och det politiska spelet. Insinuationen i dagens Aftonbladet om att jag på grund av personliga maktbegär, medvetet skulle ha agerat för att försvåra min nära vän Jimmies tillfrisknande, är dock något av det lägsta jag någonsin tvingats läsa om mig själv och det gjorde mig både uppriktigt ledsen och heligt förbannad.
Med detta sagt lämnar jag denna mentala gyttjebrottning bakom mig och fokuserar återigen all energi på att få till stånd en klokare politik och en bättre samhällsutveckling i vårt älskade land.
En kram och ett stort tack till alla er som under dagen har hört av er och uttryckt ert stöd för mig. Sådant värmer i snålblåsten.