SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag har faktiskt ingen aning om något av dina nu många olika påståenden stämmer eftersom du inte kan belägga dem. Det räcker t.ex med att det skulle finnas två riksdagsledamöter i antingen C, KD, FP, V eller MP som någon gång under sina liv blivit dömda för något brott för att det inte ska stämma att inget annat parti ens i närheten har lika stor andel dömda som SD. Ska jag bara veta att det inte är så utan belägg eftersom det passar dig?

Ja och där rök golits statistik. Fd. språkröret Per Garthon har ett flertal gånger dömts för rattfylleri senast förra året.

Det vet vi ju inte men jag är tämligen säker på att det inte är ungdomar från Danderyd som åkt dit och gjort det. ;)
Konstigt att man aldrig hörde om något sådant för 30-40 år sedan, brann en bil så var det oftast under färd.
Men det multikulturella samhället har ju berikat våra annars mörka kvällar och nätter som synes. :D
Och så vill ju Svenska folket ha det.
Eftersom det inte ligger i anslutning till förläggningar så kan man nog utgå ifrån att det inte är asylsökande. Och då kommer följdfrågan, har du eller SD ngt konstruktivt förslag att stoppa bränderna ;)?

Äh bry dig inte om golit. Golit har inget att komma med nu när SD skördar framgångar. Det spelar heller ingen roll om alla SD medlemmar var dömda för brott för över 800 000 väljar skulle rösta SD iaf

Nej så verkar ju SD-väljare tänka. Det spelar ingen roll om företrädarna är brottslingar så länge de är emot invandring.

Nej så verkar ju SD-väljare tänka.
Så tänker även väljare som tex röstade på Gudrun, dömd för skattebrott. Så dom tänkte väl precis som SD väljare, det spelar ingen roll om Gudrun blev dömd för skattebrott vi röstar Gudrun iaf. Erkänn att det är så. Gäller även andra politiker som blivit dömda för brott, det spelar ingen roll folk röstar på dom iaf, eller hur. I annat fall hade dom ju inte suttit på stolarna i riksdagen, kommun eller landsting, eller hur

Så du menar att mitt tidigare ifrågasättande var korrekt?
Nej vad som hände med brandsläckaren är väl ett exempel på ett brott mot den gamla "hundlagen" -du skall icke bita den hand som föder dig ;)

Där har du nog hittat ett korn av sanning..
Ett förtydligande ang min analys om SD förmåga att Haussa upp sig och som håller länge. Mycke nöje på fredag kväll ;). Först Skavlan kl 21 sedan kommer klimax kl 22 med själva presskonferansen

"PR-genierna i SD. Om Sverigedemokraternas ledning skulle vilja byta bana finns ett givet alternativ, PR-branschen. De skapar publicitet av ingenting och lyckas hålla grytan kokande länge. Ny PR-succé. Som sagt, mästare på spinn och PR"
[URL]http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20515799.ab[/URL]

Att SD råkar ha duktigt propaganda o pr-folk ändrar ju inte min inställning till deras politik.
Det fanns ju en låghalt liten löjlig figur i ett annat parti som var mästare i grenen.
Så den yrkesskickligheten är väl bara att acceptera ;)

Förmodligen får Mattias Karlssons syn på partiets medlemmar bara väljarna att rösta ännu litet mer på idioterna. Några till "byfånar", "bonnläppar" finns det alltid att få med sig.

"
– Mattias straffar folk, han ser ner på våra medlemmar. Han kallar dem för byfånar och bonnläppar och att de är ett nödvändigt ont. Hans elitistiska tänk skrämmer mig. De som protesterar blir straffade. Vissa kallas neofascister och utmålas som extremister för att de vågar ifrågasätta. Folk är jätterädda för att säga emot men under ytan bubblar det.
"

Förmodligen får Mattias Karlssons syn på partiets medlemmar bara väljarna att rösta ännu litet mer på idioterna.

Ja Mattias Karlsson har arbetat hårt när det kommer till att rensa ut intolerans inom partiet och har t.o.m kontaktat expo för hjälp med det vilket har retat upp vissa partimedlemmar. Ur det perspektivet stämmer det att han - som du har skrivit - är " en av de tydligaste ledande politikerna just nu. De övriga partiledarna tycker jag - i snitt - gör ett mediokert jobb med att förklara vad de egentligen vill framöver. Istället koncentrerar de sig på att hålla ihop sina block och tjafsa". Du skrev det dock i kontexten att han håller på att radikalisera partiet. Egentligen är det precis tvärtom.

Förmodligen får Mattias Karlssons syn på partiets medlemmar bara väljarna att rösta ännu litet mer på idioterna. Några till "byfånar", "bonnläppar" finns det alltid att få med sig.

"
– Mattias straffar folk, han ser ner på våra medlemmar. Han kallar dem för byfånar och bonnläppar och att de är ett nödvändigt ont. Hans elitistiska tänk skrämmer mig. De som protesterar blir straffade. Vissa kallas neofascister och utmålas som extremister för att de vågar ifrågasätta. Folk är jätterädda för att säga emot men under ytan bubblar det.
"
Med tanke på vad du tidigare sagt om SD så måste du väl känna en viss ideologisk släktskap med Hr Karlsson då ? ;)

Ja Mattias Karlsson har arbetat hårt när det kommer till att rensa ut intolerans inom partiet och har t.o.m kontaktat expo för hjälp med det vilket har retat upp vissa partimedlemmar. Ur det perspektivet stämmer det att han - som du har skrivit - är " en av de tydligaste ledande politikerna just nu. De övriga partiledarna tycker jag - i snitt - gör ett mediokert jobb med att förklara vad de egentligen vill framöver. Istället koncentrerar de sig på att hålla ihop sina block och tjafsa". Du skrev det dock i kontexten att han håller på att radikalisera partiet. Egentligen är det precis tvärtom.

Nej, radikalisera just nu vet jag inte. På sikt så tror jag att Mattias Karlsson är en av dem som vill radikalisera partiet, han är som det beskrivs en ganska elitistisk nationalromantisk rasist. Men inte just nu, nu gäller det att rida på den framgångsvåg av normalisering som man upplever och som understöds av andra partier på ett trist sätt.

Opinionsläget visar hur smart det var att Decemberöverenskommelsen kom till (istället för nyval) och tillfälligt låste upp dödläget utan att behöva göra avkall på grundläggande värderingar.

(För övrigt tror jag att många politiker som har ett brinnande engagemang för en viss ideologi vill radikalisera sina partier, det är inget negativt i sig, utom när det rör främlingsfientlighet och rasism då - men det är en åsikt.)

nu gäller det att rida på den framgångsvåg av normalisering som man upplever och som understöds av andra partier på ett trist sätt.
Det är väl inte trist det är nobelt av de andra partierna som nu börjar inse att väljarna kräver förändring. Tex vill ju Göran Hägglund minska kostnaden för flyktingmottagandet. Sänkta bidrag, tillfälliga uppehållstillstånd och snabbare avslagsprocess. Om detta inte tas på allvar inom partiet så kommer en hel del som röstade på KD att rösta SD istället. Detta gäller ju naturligtvis även Fp. Det skulle medföra såklart att SD ökar ännu mer och passerar 20% ribban med god marginal samtidigt som KD och Fp åker ur Riksdagen.

Så nu till min fråga, vilket är värst för KD och Fp att åka ur Riksdagen eller ta skeden i vacker hand :sneaky:

Det är väl inte trist det är nobelt av de andra partierna som nu börjar inse att väljarna kräver förändring. Tex vill ju Göran Hägglund minska kostnaden för flyktingmottagandet. Sänkta bidrag, tillfälliga uppehållstillstånd och snabbare avslagsprocess. Om detta inte tas på allvar inom partiet så kommer en hel del som röstade på KD att rösta SD istället. Detta gäller ju naturligtvis även Fp. Det skulle medföra såklart att SD ökar ännu mer och passerar 20% ribban med god marginal samtidigt som KD och Fp åker ur Riksdagen.

Så nu till min fråga, vilket är värst för KD och Fp att åka ur Riksdagen eller ta skeden i vacker hand :sneaky:

Enkelt; Det är bättre att SD får 49% - helt utan inflytande - än att vi inte står upp för våra grundläggande värderingar.

Enkelt; Det är bättre att SD får 49% - helt utan inflytande - än att vi inte står upp för våra grundläggande värderingar.

Det behöver ni ju inte nödvändigtvis göra i riksdagen där ni ändå inte har något att komma med. Det står ju var och en fritt att stå upp för sina värderingar hemma i soffan.
Eftersom ni har noll inflytande och balanserar på 4% spärren så ligger det väl nära till hands att så blir fallet.
Farväl FP.

Den politiska kartan tecknas ständigt om. Den ursprunglige socialdemokratiske väljaren väljer till del andra partier. De gamla väljargrupperna som stod bakom socialliberala idéer, lärare, statliga o kommunala tjänstemän hamnar allt oftare i den privata sektorn och det präglar deras politiska inställning, vilket FP;s väljar andel tydligt talar för.
Nu tror jag inte att SD permanent kommer att vara ett stort parti, det mesta talar för att de kommer att vara flera mindre partier.
Ungefär så som C, FP och KD är idag.

:)

Bland dagens 49 SD-ledamöter är fem dömda för brott, bland annat förtal, misshandel och narkotikabrott. Det innebär en mycket kraftig överrepresentation

Jamen jag glömde ju din gamle vän :up:. Numera civilminister :nailbiting: Fina killar ni har i ert parti ;)

2004-2005: SSU-ordförande Ardalan Shekarabi förskingrar över 70 000 kr av statliga bidrag och spenderade dessa bl.a. på sprit, restaurangbesök och taxiresor. Egentligen skulle dessa pengar bl.a. ha gått till olika satsningar på skolungdomar och till hemlösa. Året därpå avslöjas det att flera SSU-distrikt har friserat sina medlemssiffror för att på så sätt fuska till sig mer bidrag, även där hade Shekarabi ett finger med i spelet. Detta ledde till att han efter hårda påtryckningar tvingades att avgå som SSU-ordförande.

Den politiska kartan tecknas ständigt om. Den ursprunglige socialdemokratiske väljaren väljer till del andra partier. De gamla väljargrupperna som stod bakom socialliberala idéer, lärare, statliga o kommunala tjänstemän hamnar allt oftare i den privata sektorn och det präglar deras politiska inställning, vilket FP;s väljar andel tydligt talar för.
Nu tror jag inte att SD permanent kommer att vara ett stort parti, det mesta talar för att de kommer att vara flera mindre partier.

Det beror nog i hög grad hur de andra partierna agerar. Hittills har deras strategi inte gett någon vidare utdelning och
med DÖ frånhände man sig ju de enda vapen en opposition har, nämligen att rösta mot förslag som rör pengar och hur
dessa ska inhämtas/spenderas.

Så då får ju även KD o Fp noll inflytande när man då åker ur. Då kan man ju inte påverka alls när man säger good by för att man vill stå upp för sina grundläggande värderingar.

Det kan vara så att SD avslöjar på fredag att man ämnar dela SD i två olika partier med som sedan kommer att sammarbeta i Riksdagen framöver. Säg då att nya partiet får 18% och SD 32,5% samtidigt som C, Fp, Kd, Mp o V åker ut :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila