SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommande val får vi facit. Men faktum är att SD sedan valet ökat med typ 5-6%-enheter på typ 6 månader så det är väl inte helt omöjligt att SD på valdagen om 3,5år har typ 25-30%. Är väl rimligt att tro :). Det kan ju räcka med att andra partier kommer krypandes till SD och vill ha nån form av "samarbete". För under dessa 3,5år som är kvar har ju andra partier naturligtvis närmat sig SD då ;)
Det är precis det jag säger, anhängarna talar ständigt om hur mycket SD ökar.
Du snackar om 5 till 6%
Då torde man ju ligga på 18, 19 % i varje undersökning, gör man det ;)

Nu är media i gång igen med att haussa upp SD :D. På Expressen kör man nu Live Breaking News med alla möjliga experter o statsvetare ang Jimmies comback :rofl:. Då får vi se vad SVT Rapport har att bjuda på ikväll
Har aldrig fallit för personkult. Lär nog inte göra det nu heller.
Kommer Åkesson tillbaka, bra! Han var en duktig sammanhållande ledare som uppvisade både talarförmåga och förmåga att hålla fakta i huvudet.
Kan tillföra debatterna en hel del.

Men cirkusen runt det hela liknar den om om blaha-stjärnans användande av rosa eller svarta trosor.
Totalt meningslös i mina ögon.

Det är precis det jag säger, anhängarna talar ständigt om hur mycket SD ökar.
Du snackar om 5 till 6%
Då torde man ju ligga på 18, 19 % i varje undersökning, gör man det ;)
Nej det gör man inte eftersom man ökar ;). Men faktum är att på yougov har man legat stadigt 18-19 i sedan årsskiftet. Å Yougov var ju den som vi kunde lite mest på eller hur ;). 3,5år är långt och nu när Jimmie haussas så kommer nog siffran att stiga. Sd har ju ökat trots att Jimmie varit frånvarande ganska länge nu.

Har aldrig fallit för personkult. Lär nog inte göra det nu heller.
Kommer Åkesson tillbaka, bra! Han var en duktig sammanhållande ledare som uppvisade både talarförmåga och förmåga att hålla fakta i huvudet.
Kan tillföra debatterna en hel del.

Men cirkusen runt det hela liknar den om om blaha-stjärnans användande av rosa eller svarta trosor.
Totalt meningslös i mina ögon.
Men inom politik är haussningen betydelsefullt. Det är gratisreklam som annars skulle ha kostat multum för att profilera sig. Det finns inget parti som intresserar media o allmänheten som SD gör, därav framgångarna i förra valet. Å det lär väl inte bli sämre kommande val ;)

Där har du nog hittat ett korn av sanning..
Nja snarare ett helt grustag ;).
Både Fp och KD har ju försökt att Haussa upp sig men det höll inte så länge. Fp ang invandringen men den haussningen blev tyvärr kortvarig och räckte inte till för att lyfta partiet i senaste barometrarna. Där behöver man snegla på SD hur man lägger upp en haussning som HÅLLER. KD:s haussning räckte lite längre och den fortsätter tack vare partiledarbytet men sen lär den väl dö ut om inte Ebba har nått stor på gång ang invandringen och dess kostnader

Har det glömt att det var en överrepresentation av vaneförbrytare du skulle bevisa? Dessutom så stämmer det inte ens att Sverigedemokraternas riksdagsledamöter skulle vara den mest kriminella gruppen

SK-s riksdagsmän är överlägset mest dömda. Och det vet du ju...

Och det vet du ju...

Nej jag har faktiskt ingen aning om något av dina nu många olika påståenden stämmer eftersom du inte kan belägga dem. Det räcker t.ex med att det skulle finnas två riksdagsledamöter i antingen C, KD, FP, V eller MP som någon gång under sina liv blivit dömda för något brott för att det inte ska stämma att inget annat parti ens i närheten har lika stor andel dömda som SD. Ska jag bara veta att det inte är så utan belägg eftersom det passar dig?

Senast ändrad:
Ja, du hade rätt igen. jag som var så säker att han aldrig skulle komma tillbaka.

Onekligen spännande ska nog titta på Skavlan för en gångs skull.
His back in buissnes again :D.

Alltså det är ju ett väldigt smart upplägg som SD har gjort för att dra till sig uppmärksamhet och presentera sin politik för väljarna. Först blir det Jimmie hos Skavlan, en teasare, uppvärmning i en avslappnad miljö. Det blir ju det gamla vanliga som Skavlan kör med typ hur han uppnådde SD framgångar, hur man mådde, familjen, hur han har rehabiliterat sig, hur han mår idag och hur hans ser på framtiden osv. Sen visar han väl lite bilder från svunna tider. Men det är ju en som sagt talkshow som är tänkt som ett förspel till själva höjdpunkten, SD:s presskonferans. Blir väldigt spännande o givande :)

Nej jag har faktiskt ingen aning om något av dina nu många olika påståenden stämmer eftersom du inte kan belägga dem. Det räcker t.ex med att det skulle finnas två riksdagsledamöter i antingen C, KD, FP, V eller MP som någon gång under sina liv blivit dömda för något brott för att det inte ska stämma att inget annat parti ens i närheten har lika stor andel dömda som SD. Ska jag bara veta att det inte är så utan belägg eftersom det passar dig?
Äh bry dig inte om golit. Golit har inget att komma med nu när SD skördar framgångar. Det spelar heller ingen roll om alla SD medlemmar var dömda för brott för över 800 000 väljar skulle rösta SD iaf

Ja jag vet :). SD var först ut i kvällens Rapport och Knutsson gjorde samma analys av SD:s haussning som jag nyss har redogjort för här :up:
Det var inte det här du menade då?
"SD-ledaren Jimmie Åkesson riskerar att tvingas betala tillbaka över 150.000 kronor i sjukpenningtillägg till riksdagen. Orsaken är att Försäkringskassan nekat honom sjukpenning eftersom hans parti fortsatt att betala ut ett partiledararvode på omkring 40.000 kronor i månaden."

Det var inte det här du menade då?
"SD-ledaren Jimmie Åkesson riskerar att tvingas betala tillbaka över 150.000 kronor i sjukpenningtillägg till riksdagen. Orsaken är att Försäkringskassan nekat honom sjukpenning eftersom hans parti fortsatt att betala ut ett partiledararvode på omkring 40.000 kronor i månaden."

Det är oviktigt och ingen som bryr sig om. Ungefär som :
Många bilbränder söder om Stockholm
Publicerad 22 mar 2015 23:50

Tolv bilar stacks i brand i Botkyrka, söder om Stockholm, på söndagen.

Vem bryr sig? Inte en käft, så här ska det vara i vårt land tycker 87%, eller hur?

Man är inte värd 21 miljoner kr när man förstör för svenska företag utomlands. Dessutom ska andra städa upp efter henne. Hon kan väl själv städa upp efter sig, det har hon ju betalt för :mad:

Det kan hon ju inte göra hon är ju persona-non-grata dels i Arabvärlden dels i Israel.
Ingen vill ta i henne med tång ens.

Det är oviktigt och ingen som bryr sig om. Ungefär som :
Många bilbränder söder om Stockholm
Publicerad 22 mar 2015 23:50

Tolv bilar stacks i brand i Botkyrka, söder om Stockholm, på söndagen.

Vem bryr sig? Inte en käft, så här ska det vara i vårt land tycker 87%, eller hur?
En enkel fråga, Är det asylsökande som sticker bilarna i brand eller är det svenska medborgare/personer med permanent uppehållstillstånd?
För är det det senare så lär inte ens SD kunna göra ngt åt det. Eller hur ;)

En enkel fråga, Är det asylsökande som sticker bilarna i brand eller är det svenska medborgare/personer med permanent uppehållstillstånd?
För är det det senare så lär inte ens SD kunna göra ngt åt det. Eller hur ;)

Det vet vi ju inte men jag är tämligen säker på att det inte är ungdomar från Danderyd som åkt dit och gjort det. ;)
Konstigt att man aldrig hörde om något sådant för 30-40 år sedan, brann en bil så var det oftast under färd.
Men det multikulturella samhället har ju berikat våra annars mörka kvällar och nätter som synes. :D
Och så vill ju Svenska folket ha det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar