SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, nu tror jag du är ute och cyklar om jag inte själv gjort en tankevurpa.

Nu både exkluderar och inkluderar du invandrare i samma mening. Måste nog räkna lite för att påvisa.

Jag tolkade dig som att du menade att invandrares andel av våldtäkter blir överskattade eftersom de är mer överrepresenterade i överfallsvåldtäkter som har högre anmälningsgrad. Utifrån det så stämmer det jag skrev. Överfallsvåldtäkter utgör ingen stor andel av våldtäkterna och påverkar därför inte den totala fördelningen särskilt mycket är mitt resonemang.

Jag tolkade dig som att du menade att invandrares andel av våldtäkter blir överskattade eftersom de är mer överrepresenterade i överfallsvåldtäkter som har högre anmälningsgrad. Utifrån det så stämmer det jag skrev. Överfallsvåldtäkter utgör ingen stor andel av våldtäkterna och påverkar därför inte den totala fördelningen särskilt mycket är mitt resonemang.

rent förnuftsmässigt så sker ju de flesta våldtäkter i hemmen.
Sedan finns det ju en rätt så markant övervikt av vissas (om man ser i förhållande till gruppens andel av brott o andel av befolkningen) när det gäller olika former av våldtäkt vad det gäller lagföring. Men den biten behöver vi ju inte ta upp här.

Nu tappades tråden.

Axel verkade inte vilja ta emot människor som INTE flyr från krig. Jag säger bara att de Sd vill ha, västerländska invandrare, typiskt aldrig flyr från krig.
Vi i tidigare Europa vill inte ha krig utan löser problem genom att förhandla. Såna som du som :-) Hela tiden går till personangrepp mot Dina antagonister skulle framkalla våldsbegär hos de som är våldsBenägna.
Vilket Hat du du innehar.
En kvinna blir inte så, men ändå,,
Jag vill inte få hit folk som anser att man tar till våld när man är missnöjd med ngt

Vi i tidigare Europa vill inte ha krig utan löser problem genom att förhandla. Såna som du som :-) Hela tiden går till personangrepp mot Dina antagonister skulle framkalla våldsbegär hos de som är våldsBenägna.
Jag vill inte få hit folk som anser att man tar till våld när man är missnöjd med ngt

Skönt då att 99.78 % av dem som kommer hit inte heller gör det.

Jerzy Sarnecki säger att "orsakerna är i huvudsak socioekonomiska".

När Brå standardiserar för socioekonomiska faktorer så går överrepresentationen gällande våldtäkt från 5,0 till 4,77.

Och i andra generation sjunker den till 1.7. Ganska fantastiskt eller hur?

Om det i gruppen "ej överfallsvåldtäkter" är 100% infödda gärningsmän och ingen sådan rapporteras fast det i verkligheten är många, måste man väl ändå få säga att statistiken visar fel åt det håll jag påstår (analys av utopivärden)? Jag klarar just nu inte att i huvudet kvantifiera storleken på felet trots att det är enkla beräkningar.

Hur ska vi påverka människor att inte ta till våld om vi inte vill ha med dem att göra? När vi inte vill hjälpa dem ens när de är som mest utsatta? Det är handling, inte ord som gör skillnad. Bästa boten mot våld borde vara att inkludera människor i ett icke-våldsbenäget samhälle (som jag har lite svårt att koppla Sverige till just nu).

Hur ska vi påverka människor att inte ta till våld om vi inte vill ha med dem att göra? När vi inte vill hjälpa dem ens när de är som mest utsatta? Det är handling, inte ord som gör skillnad. Bästa boten mot våld borde vara att inkludera människor i ett icke-våldsbenäget samhälle (som jag har lite svårt att koppla Sverige till just nu).
Låter lite väl flummigt för att kunna genomföras i verkligheten.

Om det i gruppen "ej överfallsvåldtäkter" är 100% infödda gärningsmän och ingen sådan rapporteras fast det i verkligheten är många, måste man väl ändå få säga att statistiken visar fel åt det håll jag påstår (analys av utopivärden)? Jag klarar just nu inte att i huvudet kvantifiera storleken på felet trots att det är enkla beräkningar.

Överfallsvåldtäkter utgör 20% av samtliga anmälda våldtäkter. Om utrikes födda misstänks för 38% av samtliga våldtäkter och 47% av överfallsvåldtäkterna så utgör de (0,38-(0,47*0,2))/(1-0,2) = 35,75% av icke-överfallsvåldtäkter som anmäls.

. Tar man med sig rätten att kväsa kvinnor o även mörda sina egna barn så ska man bli av med medborgarskapet
Ta seden dit du kommer o integrera dig. Varje mer eller mindre.
Det or bannemig inte för mkt begärt..

Ska han bli av med medborgarskapet?

Stefan Falktorp som också är ledamot i styrelsen för Sverigedemokraterna i Kungsbacka dömdes själv 2006 för misshandel till villkorlig dom och samhällstjänst.

I domen står det att Falktorp knuffat in en kvinna i en vägg, tagit tag i hennes hår och dunkat hennes huvud flera gånger i väggen

Överfallsvåldtäkter utgör 20% av samtliga anmälda våldtäkter. Om utrikes födda misstänks för 38% av samtliga våldtäkter och 47% av överfallsvåldtäkterna så utgör de (0,38-(0,47*0,2))/(1-0,2) = 35,75% av icke-överfallsvåldtäkter som anmäls.

Min räkning är helt annorlunda och det handlar framförallt om anmälningsgraden för överfallsvåldtäkt kontra hemmet-våldtäkt (85% och 30% i mitt antagande). Mitt resultat är att man hamnar ganska nära 20% med en massa ytterligare antaganden. Dvs statistiken som finns underskattar gravt antal våldtäkter som sker i hemmet och därmed i första hand de våldtäkter som begås av infödda, men skattar ganska väl hur många överfallsvåldtäkter som sker dvs där överrepresentationen är som allra störst för utrikes födda.

Men, men, överrepresentationen är odiskutabelt där. Frågan är vilka slutsatser man drar av det.

Till exempel kan man dra slutsatsen att man redan efter en generation har löst nästan hela problemet genom integrationen i det svenska samhället. Ganska fantastiskt. Skulle man, genom aktivt arbete, lyckas få värderingarna att fastna även på den första generationen bättre kanske överrepresentationen är nästan helt borta om 30 år.

Senast ändrad:
Genom att ändra, strama upp hanteringen med uppehållstillstånd och kommande medborgarskap så kan vi bli av med lite av problemen.
1. Uppehållstillstånd , endast ettåriga. Att förlängas så länge orsaken till flykten kvarstår (krig, förföljelse etc) Så sker idag i bla Tyskland. (där kan ju EU centralt göra en bedömning som medlemsländerna följer)
2. Efter, förslagsvis 5 år ges möjlighet att ansöka om permanent tillstånd, vilket blankt ska nekas om individen hamnat i brottsregistret, blivit dömd för stöld,misshandel, narkotikarelaterade brott etc
3. 2 till 3 år efter det att man erhållit permanent uppehållstillstånd ges möjlighet att söka medborgarskap, samma villkor som för permanent uppehållstillstånd.

Bedöms då att det är relativt riskfritt att återvända ska personer utan permanent uppehållstillstånd skickas hem.
Undantag kan beviljas av familjeskäl, under samma förutsättningar som gäller för permanent uppehållstillstånd.

Vilket alltså betyder att om man sköter sig så har man stora möjligheter att stanna permanent, gör man det inte så visar samhället den individen samma respekt o hänsyn som den individen visar samhället. Fair i mina ögon.

Barn till föräldrar med temporära eller permanenta uppehållstillstånd erhåller sitt tillstånd per automatik från föräldrarna.

Senast ändrad:
Min räkning är helt annorlunda och det handlar framförallt om anmälningsgraden för överfallsvåldtäkt kontra hemmet-våldtäkt (85% och 30% i mitt antagande). Mitt resultat är att man hamnar ganska nära 20% med en massa ytterligare antaganden. Dvs statistiken som finns underskattar gravt antal våldtäkter som sker i hemmet och därmed i första hand de våldtäkter som begås av infödda, men skattar ganska väl hur många överfallsvåldtäkter som sker dvs där överrepresentationen är som allra störst för utrikes födda.

Men, men, överrepresentationen är odiskutabelt där. Frågan är vilka slutsatser man drar av det.

Till exempel kan man dra slutsatsen att man redan efter en generation har löst nästan hela problemet genom integrationen i det svenska samhället. Ganska fantastiskt. Skulle man, genom aktivt arbete, lyckas få värderingarna att fastna även på den första generationen bättre kanske överrepresentationen är nästan helt borta om 30 år.
Du gör det igen o igen....Ej faktiska siffror. Drömscenarior.
Har integrationen varit framgångsrik? Kommer den att Bli det?
Räkna på det du!
Det förutsätter Mer än en lyckad integration iom att kulturell o en helt annan livsåskådning krävs. En Vilja att göra så, men det är svårt med hårda traditioner där pojkarna får göra vad som. Föräldrarna har ingen koll. Däremot på flickorna som inte är våldsbenägna.
Det tar många generationer o även påverkan av tidigare som fostrar sina barn. Man kan veta om vad som är rätt o fel, men spotta på det. Tror du inte att förövarna inte är medvetna om det redan nu?
I Afrika utplånar man hela byar med våldtäkt som det mest effektiva vapnet.
Inför barnen o inte bara våldtäkt a utan man förstör kvinnornas hela underliv. Ja t o m små små barn
Självklart finns det onda svenskar, men de är betydligt färre per tusen invånare.
Seriemördare är vita män. Blev jag rasist nu...

Räkna på det du!
Det förutsätter Mer än en lyckad integration iom att kulturell o en helt annan livsåskådning krävs. En Vilja att göra så, men det är svårt med hårda traditioner där pojkarna får göra vad som. Föräldrarna har ingen koll. Däremot på flickorna som inte är våldsbenägna.
Det tar många generationer o även påverkan av tidigare som fostrar sina barn. Man kan veta om vad som är rätt o fel, men spotta på det. Tror du inte att förövarna inte är medvetna om det redan nu?
Inför barnen o inte bara våldtäkt a utan man förstör kvinnornas hela underliv. Ja t o m små små barn
Självklart finns det onda svenskar, men de är betydligt färre per tusen invånare.

Faktiska siffror. På en generation går överrepresentationen för våldtäkt ned från 4.7 till 1.7. Det är fantastiskt bra. Det var hela min kommentar.

Du tar upp en viktig sak. Krig och våldtäkter är en del av förklaringarna till överrepresentationen. Vi ska vara glada att vi inte varit i krig på länge.

Räkna på det du!

Och sen radar du upp fördomar igen. Rasistiska sådana. Suck.

99.78 % av våra nyanlända medmänniskor blir aldrig misstänkta för våldtäkt. Ändå pratar du om de, som det vore en grupp.

• Gilla
Reactions: Sol
Faktiska siffror. På en generation går överrepresentationen för våldtäkt ned från 4.7 till 1.7. Det är fantastiskt bra. Det var hela min kommentar.

Du tar upp en viktig sak. Krig och våldtäkter är en del av förklaringarna till överrepresentationen. Vi ska vara glada att vi inte varit i krig på länge.
Så man kan ta med sig kriget hit?
Våldtäkter på kvinnor o barn är krigsförbrytelser... I Väst.

Räkna på det du!
Civilisation är en tunn fernissa. Vi i Sverige anser oss civiliserade, men under "rätt" omständigheter så kommer vi att agera exakt så som alla andra folk gjort. Vi skulle liksom dem utöva våld av det mest djävulska art.
Bevis?
Ja, vad är det för dag idag?

Vanliga människor blev under de "rätta" omständigheterna de poliser som samlade in Judar i Frankrike, mördade Judar i Östeuropas läger eller terror bombade civila i städer runt om i världen.

Att komma o gagga om antalet våldsutövare per tusen invånare visar ju bara hur lite du begriper.

De situationer du beskriver, där är den civiliserade fernissan bortskrapad, jämförelsen måste då naturligtvis göras mot vita där fernissan skrapats bort på liknande sätt.

och då passar det väl bra att jämföra med Theresienstadt, Treblinka och Dachau eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar