SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att anpassa sig till Europeiska regler har jag efterfrågat länge. Det ändrar dock inte asylreglerna.
Jo och sen var dom även tvungna att fixa bostad själva innan dom kommer hit. Måste ha jobb, inga bidrag och bostad måste vara klart. Och då blir det plötsligt ointressant att ta sig till Sverige

Jo och sen var dom även tvungna att fixa bostad själva innan dom kommer hit. Måste ha jobb, inga bidrag och bostad måste vara klart. Och då blir det plötsligt ointressant att ta sig till Sverige
Det gäller ju bara anhöriga som ska komma hit, lyckas anhöriga komma hit och asylbehovet kvarstår i det aktuella landet så ändrar det ju inget jfm dagens förhållande. Då har även de ju rätt till asyl.

Ni som anser att Sverige har råd med vad som o är rikt har gått på Bluffen.

Läs Konjunkturinstitutets data om BNP per capita!!!!
0,3 % per år 2006-2014
O,O% per år 2010-2014

Nu var det Fp:tur att komma med förslag om minskad invandring. I kvällens Rapport vill Fp bara ge tillfälliga uppehållstillstånd. För att få stanna måste dom ha ett jobb och kunna svenska och anhörig invandring ska inte få några bidrag. Då kommer vi att minska bidragen väldigt mycket. Så nu börjar även andra partier fatta att vi måste lägga pengarna på något annat. Nu är det Fp, M, Kd och SD som vill minska invandringen. Snart kommer väl nåt från Annie........väl

Fp vill inte minska invandringen. Björklund var extremt tydlig med det igår. Däremot går han och fiskar i grumliga vatten, desperata opinionssiffror.

Det uttalade målet var att, för att kunna ta emot ännu fler kommande åren, måste mottagningskostnaden minska och tiden till arbete minskas.

För samma peng vill alltså Fp ha ökad kapacitet i mottagningen. Och en snabbare integration. Inte lägga pengarna på "annat".

Mottagningskostnaden så klart. Det som är en kostnad. Det vore ju dumt att minska volymen, så att vi tappar framtidens välfärd helt och hållet, eller hur?
;) De som du hela tiden hävdat att de inte finns ....

Att FP driver frågan nu är naturligtvis en del i den politik som ska profilera partiet. Man är samtidigt noga med att påpeka att man inte vill ha minde invandring.

Och invandringen befrämjar ju tillväxt och välstånd.

Men mottagningskostnaden har ju som alla vet inte ett dugg med invandringen att göra, eftersom invandringen i stort sett är självfinansierad.
Mottagningskostnaden har med asylhanteringen att göra.
Samma sak, hans förslag gällande anhöriginvandringen slår heller inte mot invandrarna eftersom de i de allra flesta fall har både boende och inkomst ordnad. Nej den slår återigen mot asylanterna.

Så vad han i verkligheten säger är att asylinvandringen och med den förbundna anhöriginvandringen kostar för mycket. Vi måste minska just denna. Därför är mina förslag riktade mot just dessa hjälpsökande grupperna.

Så som jag ser det , med mina cyniska ögon ;)

;)

Att FP driver frågan nu är naturligtvis en del i den politik som ska profilera partiet. Man är samtidigt noga med att påpeka att man inte vill ha minde invandring.

Men mottagningskostnaden har ju som alla vet inte ett dugg med invandringen att göra, eftersom invandringen i stort sett är självfinansierad.
Samma sak, hans förslag gällande anhöriginvandringen slår heller inte mot invandrarna eftersom de i de allra flesta fall har både boende och inkomst ordnad. Nej den slår återigen mot asylanterna.

Så vad han i verkligheten säger är att asylinvandringen och med den förbundna anhöriginvandringen kostar för mycket. Vi måste minska just denna. Därför är mina förslag riktade mot just dessa hjälpsökande grupperna.

Nej. Han säger att vi måste minska kostnaden per mottagen asylsökande för att kunna hantera en allt större volym under kommande år. Budskapet är på tvärs mot det du påstår.

Du har rätt i analysen att fp tror att det kommer att kosta för mycket, men inte i att volymen måste minska, där är det tvärtom, kapaciteten ska kunna höjas efter behov.

Kostnaden per flykting minska. För att ökade volymer ska kunna hanteras. Det är budskapet.

Du har rätt i analysen att fp tror att det kommer att kosta för mycket, men inte i att volymen måste minska, där är det tvärtom, kapaciteten ska kunna höjas efter behov.

Kostnaden per flykting minska. För att ökade volymer ska kunna hanteras. Det är budskapet.
Varför vill han det när Sverige är rikt på pengar. Vi har ju 5000 miljarder

Efter flera års debatt är det ett stort underbetyg till din uppfattningsförmåga att du inte fattat att vi är överens om att mottagningen kostar i ett initialt skede.

Mycket dåligt.

Men då stämmer inte din analys hela vägen . Delar av hans förslag innebär ju inte bara en lägre kostnad utan även ett betydligt lägre inflöde av individer. Då anhöriginvandring inte längre ska medges om inte mottagande individ har bostad o försörjning ordnad, med försörjning ordnad menas, förmodar jag eget arbete och ordnad bostad bör då samtidigt betyda att man själv hyr eller äger sitt boende.
Alltså en sedan länge av mig önskad anpassning till europeiskt regelverk ;)

Efter flera års debatt är det ett stort underbetyg till din uppfattningsförmåga att du inte fattat att vi är överens om att mottagningen kostar i ett initialt skede.

Mycket dåligt.
Den fortgår även efter tex 5 år, 10år och för vissa livet ut eftersom hälften inte får jobb/inte vill ha jobb utan glida omkring på bidrag

Vi kan väl enas om följande
1 Initialt uppstår höga kostnader för asylhanteringen
2 De som kommer ut i arbete bidrar till landets välstånd
3 Många av dem som kommer in via asylhanteringen lider av sviterna från mkt traumatiska upplevelser
4 De som lider av psykiska skador pga av traumatiska skador kommer förmodligen att under lång tid inte vara kapabla att skaffa jobb, dvs försörja sig själva
Den här gruppen kommer därför med all sannolikhet inte att kunna bidraga till landets försörjning

Men då stämmer inte din analys hela vägen . Delar av hans förslag innebär ju inte bara en lägre kostnad utan även ett betydligt lägre inflöde av individer. Då anhöriginvandring inte längre ska medges om inte mottagande individ har bostad o försörjning ordnad, med försörjning ordnad menas, förmodar jag eget arbete och ordnad bostad bör då samtidigt betyda att man själv hyr eller äger sitt boende.
Alltså en sedan länge av mig önskad anpassning till europeiskt regelverk ;)
Precis. Ska dom anhöriga hit för dom försörja sig själva, skaffa bostad själva eller att nån annan gör det dock inte stat eller kommun. Dessutom måste dom kunna svenska INNAN dom får komma hit. Å då tar det tid = minska invandring

Vi kan väl enas om följande
1 Initialt uppstår höga kostnader för asylhanteringen
2 De som kommer ut i arbete bidrar till landets välstånd
3 Många av dem som kommer in via asylhanteringen lider av sviterna från mkt traumatiska upplevelser
4 De som lider av psykiska skador pga av traumatiska skador kommer förmodligen att under lång tid inte vara kapabla att skaffa jobb, dvs försörja sig själva
Den här gruppen kommer därför med all sannolikhet inte att kunna bidraga till landets försörjning

Och därför måste vi satsa mer på (2).

3-4 håller jag inte med om alls. Jag tror inte alls att de psykiska sjukdomarna/skadorna är särskilt mycket större än hos den inhemska befolkningen som tycks sjukare än någonsin, särskilt när det gäller svårdefinierade psykiatriska/psykologiska diagnoser.

Det verkar på de siffrorna som traumat att växa upp i en välfärdsstat är lika stort som att växa upp med en osäker statsbildning i återkommande konflikter,

Ni som anser att Sverige har råd med vad som o är rikt har gått på Bluffen.

Läs Konjunkturinstitutets data om BNP per capita!!!!
0,3 % per år 2006-2014
O,O% per år 2010-2014
Det är ju en av anledningarna till att det enligt Finansministern är tommt i kassakistan. Hon om nån måste ju veta vad som finns där

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17