Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det fetstilta jag vill ha källa på. Okej så invandrare är ännu mer överrepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter som står för totalt 20% av alla anmälda våldtäkter. Om det är extremt mycket högre anmälningsgrad på överfallsvåldtäkter så står de kanske för 5-10% av det totala antalet. Att invandrare är något mer överrepresenterade gällande en så liten del av samtliga våldtäkter ger knappast utrymme för att totalt omtolka statistiken på det sättet som du gör. Att fördelningen är "närmare misshandel, bekant" kan bara stämma om invandrare anmäls i väsentligt högre grad när de begår våldtäkt i hemmet.
Lustigt att du inte tar hänsyn till den låga anmälningsgraden eller det faktum att mätperioden bara gällde fem år när du ska måla upp bilden av att problemet är överdrivet. Problemet med överrepresentationen handlar om runt femton tusen våldtäkter varje år.
Vilka är alla? Jag flyr inte från nåt krig.Nog om definition av rasism
KL
Väljarbarometrar funkar inte på SD när vanligt folk o även invandrare inte vågar stå för vad de väljer. Förtryck mot dess väljare?
Absolut!
Titta bara här när mnan blir personligt påhoppad istället för att ifrågasätta.
Bara det gör att man blir anti när folk verkar ha stora personliga intressen av att försköna All invandring. Får man sin inkomst via uthyrning....?
i ett avsnitt av Agenda blev den invandrade juristen ifråsatt om det inte var främlings fientligt att anse att man ska ställa krav på invandrare. Tar man med sig rätten att kväsa kvinnor o även mörda sina egna barn så ska man bli av med medborgarskapet
Ta seden dit du kommer o integrera dig. Varje mer eller mindre.
Det or bannemig inte för mkt begärt.
@sjoberga insinuerar att ALLA flyr från krig, när så Inte är fallet.
Den svenska våldtäktskulturen? nu får du väl ge dig. Vad skiljer den danska, tyska från den svenska?Problemet med den svenska våldtäktskulturen är massor av våldtäkter i hemmet varje år. Ska vi byta ut den svenska befolkningen mot kineser som har bara en bråkdel?
Eller ska vi erkänna att våldtäkter är ett problem som vi ska jobba med? Uppenbarligen funkar ju integrationen mycket bra i det avseendet, kanske skulle nya sätt att förmedla värderingar till nyanlända vara bra?
Det är det fetstilta jag vill ha källa på. Okej så invandrare är ännu mer överrepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter som står för totalt 20% av alla anmälda våldtäkter. Om det är extremt mycket högre anmälningsgrad på överfallsvåldtäkter så står de kanske för 5-10% av det totala antalet. Att invandrare är något mer överrepresenterade gällande en så liten del av samtliga våldtäkter ger knappast utrymme för att totalt omtolka statistiken på det sättet som du gör. Att fördelningen är "närmare misshandel, bekant" kan bara stämma om invandrare anmäls i väsentligt högre grad när de begår våldtäkt i hemmet.
Lustigt att du inte tar hänsyn till den låga anmälningsgraden eller det faktum att mätperioden bara gällde fem år när du ska måla upp bilden av att problemet är överdrivet. Problemet med överrepresentationen handlar om runt femton tusen våldtäkter varje år.
Den svenska våldtäktskulturen? nu får du väl ge dig. Vad skiljer den danska, tyska från den svenska?
Tror du på fullaste allvar att inte kinesiska kvinnor tvingas "släppa till" mot sin vilja i hemmet?
Våldtäkter och våld i hemmet överhuvudtaget är ett gigantiskt problem. Dels därför att det sker privat utan vittnen och dels därför att offren ofta "skolas in" i undergivenhet och passivitet med våld och hot om våld.
Och vilka invandrare vill inte SD ha?Vilka är alla? Jag flyr inte från nåt krig.
De invandrare SD vill ha flyr inte från nåt krig.
Den svenska våldtäktskulturen? nu får du väl ge dig. Vad skiljer den danska, tyska från den svenska?
Tror du på fullaste allvar att inte kinesiska kvinnor tvingas "släppa till" mot sin vilja i hemmet?
Våldtäkter och våld i hemmet överhuvudtaget är ett gigantiskt problem. Dels därför att det sker privat utan vittnen och dels därför att offren ofta "skolas in" i undergivenhet och passivitet med våld och hot om våld.
Har du en källa på ditt utryck "Problemet med den svenska våldtäktskulturen är massor av våldtäkter i hemmet varje år"Officiell statistik som används av SD.
Och vilka invandrare vill inte SD ha?
Känner personligen akademiker som flytt från krig, som idag är verksamma både på nationell o internationell marknad med Sverige som bas. Ser inget i det SD sagt som skulle visa på att SD tackar nej till dessa, som Sverige verkligen har nytta av.
Det är alltså du som för fram ditt budskap genom att travestera på högerextrem propaganda?Det är travesti på högerextrem propaganda...
De jag talade om är Syrier, Greker och Indier så??Somalier, syrier, irakier. Du vet såna som inte ser ut som svenskar och än värre om de är muslimer.
Det är alltså du som för fram ditt budskap genom att travestera på högerextrem propaganda?
Ja du klargjorde att du travesterade på högerextremas mantran om "svartskallar som våldtar" (ursäkta uttrycket)Jag ställer det i perspektiv genom att använda samma slags begrepp.
De jag talade om är Syrier, Greker och Indier så??
Nej, så vitt jag förstår vill SD inte ha hit folk som ligger landet till last, man vill heller inte ha hit personer som konkurrerar med deras medlemmar om de lågkvalificerade jobben i industrin.Nu tappades tråden.
Axel verkade inte vilja ta emot människor som INTE flyr från krig. Jag säger bara att de Sd vill ha, västerländska invandrare, typiskt aldrig flyr från krig.
Nej, så vitt jag förstår vill SD inte ha hit folk som ligger landet till last, man vill heller inte ha hit personer som konkurrerar med deras medlemmar om de lågkvalificerade jobben i industrin.
Men jag har inte sett SD skriva eller hört SD uttala sig om att vi ska stoppa högkvalificerade personer att komma.
Det är ditt mantra, men du sade "-Jag säger bara att de Sd vill ha"En människa är inte i första hand en ekonomisk term/varelse.
Problemet med den svenska våldtäktskulturen är massor av våldtäkter i hemmet varje år. Ska vi byta ut den svenska befolkningen mot kineser som har bara en bråkdel?
Eller ska vi erkänna att våldtäkter är ett problem som vi ska jobba med? Uppenbarligen funkar ju integrationen mycket bra i det avseendet, kanske skulle nya sätt att förmedla värderingar till nyanlända vara bra?