SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I bästa fall är ni lika nyktra som vi med andra ord ;)

Ja, så kan man se det. Vi har tyvärr fått ställa in aktiviteterna vid en enda möhippa (av många) genom åren; trots väldigt noggranna instruktioner i förväg och på plats. Ingen svensexa har blivit inställd dock. Men det är betydligt färre genomförda. Däremot brukar rusgraden kunna öka efter ridningen är slutförd och kunderna sjunker ned i badtunnan. Men då finns ingen nolltolerans längre.....

"sjoberga,
Men en sak är ju klar, med större alkoholintag stiger ju olycksrisken.

Och rent statistiskt är det ju farligare att hålla på med hästar än att jaga, kan de bero på sponken ;)

Nu är vi OT, men jag tror faktiskt att det är helt andra saker som står bakom den riskfördelningen. Tygelfylla är hyfsat ovanligt i riket skulle jag tro.

Ja, så kan man se det. Vi har tyvärr fått ställa in aktiviteterna vid en enda möhippa (av många) genom åren; trots väldigt noggranna instruktioner i förväg och på plats. Ingen svensexa har blivit inställd dock. Men det är betydligt färre genomförda. Däremot brukar rusgraden kunna öka efter ridningen är slutförd och kunderna sjunker ned i badtunnan. Men då finns ingen nolltolerans längre.....
Se där, där har vi ju ngt gemensamt.
Bastun tänds efter första såten, ved fylls på efter andra och samtidigt görs badtunnan klar ;)

Nu är vi OT, men jag tror faktiskt att det är helt andra saker som står bakom den riskfördelningen. Tygelfylla är hyfsat ovanligt i riket skulle jag tro.
Ja jag håller med dig.
Kombinationen tunga djur och människa i nära samverkan är grundorsaken.
Det blir många kläm o krosskador på det viset, det går inte att undvika.
De rena fallskadorna är väl inte så vanliga.

Ett hot om våld är någonting väldigt konkret (och olagligt). En situation som är med rätta upplevs som hotfull, rasistisk o.s.v är inte samma sak.
Det är den här invändningen jag inte förstår relevansen i. Vad skulle det ha gjort för skillnad om någon av dem explicit hade sagt typ "jag ska ge dig på huvudet"?

Men är inte hela händelsen anmäld och åklagaren har tittat på det hela och gjort sin bedömning
Det är den här invändningen jag inte förstår relevansen i. Vad skulle det ha gjort för skillnad om någon av dem explicit hade sagt typ "jag ska ge dig på huvudet"?
Det hade då kanske fallit under begreppet olaga hot? ;)

Om man explicit hotar någon med våld på ett sätt som framkallar fruktan så hade ju skillnaden varit det hade förekommit ett hot om våld. Hot, hotfull o.s.v låter snarlika men kan skilja sig åt. Det kan finnas en hotbild mot ett politiskt möte utan att det förekommit något hot t.ex.

Vi är dom upplysta, goda, smarta!
Ni är idioterna!

För att vi inte ska missförstå varandra, definiera "främlingsfientlighet"!

Är Norge, Finland, England, Österrike, Italien, Frankrike, Holland, Schweiz och Belgien främlingsfientliga länder?

Italien, Frankrike, Belgien och Österrike har klart främlingsfientliga tendenser både dagsaktuella och historiska,

Nu börjar det ta fyr i debatten. Nu vill Kd minska kostanderna för invandringen genom att bla minska bidragen. Å så var det strängare krav på uppehållstillstånd. Det lär ju spela SD rakt i händerna. Å så vill ju M strama åt anhöriginvandringen. Så nu väntar vi på vad de andra partierna har att komma med. Det lär väl bli hugg 6:a om vem som vill minska kostnaderna mest inför extra valet. Så nån form av minskade kostader för invandringen verkar vi ju få se i kommande budget

Det kan finnas en hotbild mot ett politiskt möte utan att det förekommit något hot t.ex.

Fast det är ändå något helt annat. Nu jämför du en händelse med en icke-händelse. Det inträffade situationer i filmen som var mycket hotfulla. Att det sedan inte går att styrka brott är en annan fråga och juridiken är ganska klar. Saken är ju helt unikt dokumenterad av gärningsmännen själva.

Fast det är ändå något helt annat. Nu jämför du en händelse med en icke-händelse. Det inträffade situationer i filmen som var mycket hotfulla. Att det sedan inte går att styrka brott är en annan fråga och juridiken är ganska klar. Saken är ju helt unikt dokumenterad av gärningsmännen själva.
Mja det som inträffade i filmen var knappast att betrakta som hotfullt.
Det var ju mest lite fyllgidder.
Senare när rören plockades upp fans ju ingen som kunde känna sig hotad i närheten så åklagaren gjorde nog rätt i att lägga ner målet.
Tack vare filmen går det ju tvärtom styrka att inget brott i egentlig mening begicks, möjligtvis egenmäktigt förfarande när man lånade rören. Att det sedan händer att brott verkligen filmas eller fotograferas av gärningsmännen ja det händer väl inte så ofta.
Som tur var för SD gänget så fanns det ju på film att inga hot eller direkt våld förekom ;)

Mja det som inträffade i filmen var knappast att betrakta som hotfullt.
Det var ju mest lite fyllgidder.
Senare när rören plockades upp fans ju ingen som kunde känna sig hotad i närheten så åklagaren gjorde nog rätt i att lägga ner målet.
Tack vare filmen går det ju tvärtom styrka att inget brott i egentlig mening begicks, möjligtvis egenmäktigt förfarande när man lånade rören. Att det sedan händer att brott verkligen filmas eller fotograferas av gärningsmännen ja det händer väl inte så ofta.
Som tur var för SD gänget så fanns det ju på film att inga hot eller direkt våld förekom ;)
Attityden räcker väl för mig! Vilken vettig person kan rösta på ett party med sådana svin i toppen?

Nu kör vi igång SD igen. I den senaste väljarbarometern från Demoskop som publicerades i helgen ökar SD till hela 14,4% vilket är det högsta värde för SD som hittills uppmätts i väljarbarometern, och ligger därmed över den senaste toppnoteringen som uppmättes i november 2014.

Nu kör vi igång SD igen. I den senaste väljarbarometern från Demoskop som publicerades i helgen ökar SD till hela 14,4% vilket är det högsta värde för SD som hittills uppmätts i väljarbarometern, och ligger därmed över den senaste toppnoteringen som uppmättes i november 2014.
Det är som i ett 24 timmarslopp, det är många varv kvar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar