Scrapbooking?

Sv: Scrapbooking?

Jag har precis börjat så jag inte så mycket att visa upp, kommer visa er så fort jag känner mej nöjd. Men oj vad svårt det är att hitta inspiration, iblad har man en bra plan i huvudet,men det blir inte lika bra i verkligheten.
 
Sv: Scrapbooking?

Det där lät bra, men jag förstod inte riktigt:confused:

Jag är inte ens säker på att det var sån text du frågade om :o Men om jag vill ha en text på en bit mönstrat, tjockt papper (som bara är en liten bit och inte är A4 och inte går i skrivaren) så gör jag en text i corel draw eller word, skriver ut som vanligt. Sen tar jag pappret jag VILL använda och klistrar över det utskrivna. Då har jag ett vanligt A4 men jag har limmat en liten lapp över texten. Sen skriver jag ut samma papper igen, så att testen hamnar på den lilla pappersbiten jag limmat dit. Så kan jag ta bort den och limma den på min scrapsida :idea:

På min 'bita tugga gnaga'-sida har jag gjort så med den lilla texten som står i blomman i hörnet.
 
Sv: Scrapbooking?

Nu fattar iaf jag =) Smart sätt, tack! Men vad har du för lim som går att ta loss så lätt? Och det blir ju då "dubbla" papper i skrivaren, blir inte det för tjockt för den?

Nu ska jag upp och fota :D
 
Sv: Scrapbooking?

8dc3f311e4db9e12115407930541f10b_640_480.jpg

Första uppslaget, första scrappingen i livet. Rätt nöjd.

7a29804ce29402caf1c6cf4d55e1e889_640_480.jpg

Andra uppslaget, inte nöjd. Fult med handskrivet, hade för bråttom.

8677eadebc5cc9d88acfff4d47972273_640_480.jpg

Tredje uppslaget, fyfy. Blev less och ena bilden va redan fastklistrad så då blev det färgsplatter. Dock alltid roligt med färg. Men märkte sen att jag inte skrivit "Skylord" vid hans första bild (han är den bruna) som jag gjort med de andras. Får försöka klämma in det någonstans. Typ sprida ut bokstäverna och ha dom i olika färger! Åh, den idén ska jag komma ihåg!

d493a0389acd75b6f96979179f2cb11d_640_480.jpg

Dagens första sida. Riktigt nöjd!

5f55e32411b40703e4e8498f813b336d_640_480.jpg

Andra sidan, också nöjd! Tyckte det va kul med sommar och vinter brevid varann!

d9d5e52887135893bbd97e41ddba32e9_640_480.jpg

Har ett uppslag kvar och funderar på att fiffla något med dessa bilder. Men får se om jag kommer på ngt bra eller hittar bättre bilder.
 
Sv: Scrapbooking?

De dubbla papprena är ingen fara, oftast är det ju bara på en liten ruta det blir dubbelt! Och jag använder SprayMount som lim, det finns på en sprayflaska och blir typ som post-it-lim :idea: Världens bästa uppfinning för att limma temporärt!
 
Sv: Scrapbooking?

Jag fotade lite andra sidor imorse .. mest för att försöka visa vad jag tänkt med albumet :)

Vid ca 7 veckor började hon svarsle ordentligt - det var ett så stort ögonblick för mig att jag ville minnas känslan :

DSC_1909.jpg


När hon blev 2 månader kom farmor och farfar med tårta. Det var gulligt och så mycket kärlek i det, så det vill jag ju minnas! Och jag vill att Elina skall veta om det.

DSC_1910.jpg


Strax innan 2 månader började hon lyfta huvudet, jag oroade mig lite för det för det var lite sent och hon ville inte ligga på mage. Och hon kämpade så duktigt och mammahjärtat blev stolt!

DSC_1911.jpg


Och så vidare liksom :)


Idag har jag gjort första julkortet också. Kort är skitsvårt tycker jag! Men Elina har släkt i Frankrike, Österrike och Jugoslavien (alltså lite här och var där) så det blir massa kort i år... kul med lite personligt då tänkte jag! Och kul att inte använda typiska julfärger :idea:

DSC_1908-1.jpg


Ni får gärna komma med kritik också, om något känns obalanserat. Svårt att se med färger på kort iofs, men ändå. Och jag vill se mera av vad ni gjort, kom igen nu så peppar vi varandra ! :bump:


Jag fantiserar redan om att få ge henne det här albumet när hon tar studenten, haha.
 
Senast ändrad:
Sv: Scrapbooking?

Jättefint :) Kul att kunna hitta på något kul med sina hästbilder.

Här kommer ett av mina första alster:

24689599.jpg


Från början skulle det inte bli så mycket färg, men eftesom jag är galen i lilla kunde jag inte låta bli.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Scrapbooking?

Jag tyckte ditt julkort blev fint, kul med det blåa eftersom många julkort har mycket rött i sig annars. Jag funderar också på att göra julkort, men man ska ju ha tid också. Köpte du korten i färdigt format eller du klippte till dem själv?

Eftersom jag inte har barn än, så kan jag ju inte lägga in några scrappade bilder på barn... Men tycker verkligen att dina alster blev bra o du har gett mig lite inspration nu :) Lägger ett alster jag gjorde för inte så länge sedan. Hittade bilder från min student 06, men det är inte färdigt än, ska sätta dit någon text o så.

24689598.jpg
 
Sv: Scrapbooking?

Men det är ju underbart med färg, och vilken fin lila :love: Jag var också lite färgrädd förr, men det börjar gå över :D

Jag klippte korten själv, bara vek på mitten :) Enkelt och snabbt och billigt! (jämfört med att köpa färdiga tomma kort och scrappa på).

Den sista bilden är jättefin också, fint pappaer och snajsigt med filmrulletanken! Jag blir också SÅ inspirerad av att se vad andra gjort!
 
Senast ändrad:
Sv: Scrapbooking?

Bra tips med korten. Har gått i affärerna o tittat efter lite orginella kort, men inte hittat något som fallit mig i smaken. Nu ska jag ta mig tid att göra egna, man blir ju så sugen när man ser hur bra andra lyckas!
 
Sv: Scrapbooking?

Tack, jag tycker också han är fin :D

Btw så är du typ min idol i scrapping nu, helt underbart snyggt. Din lilla lär bli jätteglad över albumet! :D
 
Sv: Scrapbooking?

Jag håller med de andra att du är jätteduktig!! Jag ska själv sätta lite fart nu när jag fått massa inspiration. Dessutom så har jag precis sytt klart dotterns julstrumpa så jag har haft annat för mig :p Jag är igentligen inte så pysslig av mig men jag försöker :)
 
Sv: Scrapbooking?

Häftigt med filmstrippen, är den riktig eller hur har du gjort det?

Ni är superduktiga allihop! Jag tycker det är lite tråkigt med scapping att man oftast bara sätter dit ett kort per sida. Jag har ju så otroligt många vackra kort! :D Tur man får göra som man vill hihi.

I vår mataffär kan jag köpa engelska scrapbookingtidningar, jag lovar att man blir både inspirerad och helt sjuk för man vill köpa ALLT de har, alla maskiner och tillbehör och alla drösar med papper, paljetter, knappar, klistermärken och allt annat också. Ett bra tips i början är att hitta en sida man tycker är snygg, sen använda samma mall till sin egen sida.

Detta är från vår första Sverigeresa när Sam var 4 månader. Det är ett litet album med ett par bilder...



Här har han smakat solvarmt gräs



Här var jag tvungen att göra två album, andra gången i Sverige och en massa bilder jag vill att han ska minnas.



Detta är senaste alstret, kanske det mest scrappiga :D

 
Sv: Scrapbooking?

Fastnade stenhårt för din sida då han smakar gräs. Jättefint att korten är böljande och texten därefter! :)

Jag var på scrapkväll igår hos hem&hobby butiken som finns här. Gjorde om sidan jag tyckte minst om så nu blir den superfin :D Men är inte helt färdig än, ska skriva ut nå texter. Sen ska ni få ny bild på det :)
 
Sv: Scrapbooking?

Åh vad snyggt :love: Jag håller med föregående, speciellt gräsbilden - snyggt att få in många kort och fokusen hamnar på alla korten på en gång :idea: Jättebra!

Jag blir också sjuk av scraptidningar, men knappar hittar man billigt på syaffären (köper ofta band och sånt ur högen med 'snuttar' som kostar ingenting). Jag har hittat krafsiga paljetter och annat bling på typ ÖB och i leksaksaffären (billigare än scrapbutikerna). Och sen föll jag till föga förra veckan och köpte en sån stansmaskin - en cuttlebug, och köpte ett alfabet på tradera (typ under halva priset). Dyrt men det håller ju länge :). Så nu är det julkort som skall fixas, jag skall på scrapkväll 2 december, då jäklar :D
 
Sv: Scrapbooking?

Åh vad kul, får ni låna stansmaskiner där också så man kan skriva text?
Spännande att se hur det blev när du gjorde om den, kan knappt vänta :bump:
 
Sv: Scrapbooking?

Japp :) det får vi :)

Bilderna lär få vänta.. Förstörde just ena pappersbiten jag skulle skriva på. Hedde dubbla papper i skrivaren sådär som beskrivits här men den fastnade och nu dog hela skrivaren och hittar inte papperbiten :eek: Men nästa torsdag kan jag nog fixa klart! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 963
Senast: Trasten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp