Schapendoes

jacko

Trådstartare
Sambon har vid ett svagt tillfälle sagt att vi kanske kan skaffa hund när vi flyttat (om 2 v). Jag har velat ha ny hund sen jag flyttade hemifrån (15 år sen) och jag är väldigt svag för beardisar (haft 2). Idag träffade jag en Schapendoes, som jag också tyckte var väldigt trevlig. Är det någon som har en sådan här?

(Jag är öht intresserad av beardis-liknande vallhundar; glada, raggiga, studsiga, snälla, söta, skrattvänliga, men gärna en strlk mindre än Beardisen. Har ni andra tips?)
 
Sv: Schapendoes

glada, raggiga, studsiga, snälla, söta, skrattvänliga, men gärna en strlk mindre än Beardisen.

Då är det en "schappis" Du ska ha! De är precis som Du beskriver dem. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 448
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 187
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp