schampo mot känslig hud

L

Lozzan

jag tar hand om en ponny som har ganska känslig hud. Hon har tex. ett litet sår i mankammen pga. det (det är inte sol eller knott!) hon är också ganska fet i pälsen men det kan bero på att hon går ute dygnet runt om det inte är för dåligt väder.
Vad finns det för bra hästschampon? Nåt som är milt

Sv: schampo mot känslig hud

Hej,

Jag skulle prova Emuoljeschampoo det är milt och rengör ändå fast det återfettar huden. Finns att köpa på http://www.bokeberg.se/

Alla typ av produkter som är till för mäniskobejbisar går naturligtvis också att avända på känsliga hästar.

gash! vad ksotar det? Ser det inte nånstans

tack för tipsen!

Prova Lactacyd (flytande tvål). Finns att köpa på apoteket. Den är mild och finns oparfymerad. Jag använder den till att tvätta benen på min häst som har rasp.
250 ml = 29:-
500 ml = 49:-
1000 ml = 84:-

a! smart! har ju sån i stallet och har använt det till en annan ponnys man och svans (fick tipset av en kompis att den skulle bli jättesnygg då och det blev den!)

Liknande trådar

Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 923
Senast: Badger
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 567
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar