Schabrador!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BusenPento
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 21 603
B

BusenPento

Finns det inga som har Schabradorer här?? Har själv en kille på 1 1/2år. Vet dock inte hur man sätter in en bild. Kan ni inte sätta in en bild på era älsklingar och berätta lite om dem och vad ni gör med dem! :banana:

Sv: Schabrador!!

Jah har en schabradorhane på 8 mån. Vet tyvärr inte heller hur man får in en bild på honom.. nån som kan förklara? Jag brukar iaf. hitta på både det ena och det andra med min hund. Just nu är det träning av skall som är på första plats. Han kan oxå sitt, ligg, kryp, snurra, hopp, give me five, give me ten.. Ja håller på med en massa hjärngympa med andra ord. Han har mycket egen vilja och vi tränar inkallning väldigt ofta. han smiter så fort han ser nåt intressant, men vi jobbar på det. Vi tränar också fot, men det går bara korta sträckor än så länge. Han gör utfall och skäller på andra hundar. Har också hänt att han springer efter folk, cyklar och mopeder som kör förbi. Jag ser det som dominanshandlingar.. kan det stämma? Håller ju på med ledarskapsövningar som att gå först in och ut genom dörren, äta först ur matskålen, stanna när han drar i kopplet och så.. Men det verkar inte hjälpa så mkt. Beror det på åldern kanske? Jaja.. det är iaf s¨vi har det jag och min schabbe :P Vill gärna se bilder på andra schabradorer !!!

Senast ändrad:

Han gör utfall och skäller på andra hundar. Har också hänt att han springer efter folk, cyklar och mopeder som kör förbi. Jag ser det som dominanshandlingar..
Eller så är det en överslagshandling. Att han helt enkelt är rädd och osäker inför folk, cyklar och mopeder.

Träna ledarskap gör Du inte genom att "äta" ur matskålen först. Träna ledarskap kan Du bland annat göra genom att leka och umgås med Din hund. Förbättra Er relation, genom att visa att Du är en kul, trygg och bra ledare som hjälper hunden i alla situationer.

Jag har en schabradorhane på 11 år. Jag gör inget speciellt med honom alls, men han är otroligt lättlärd och kan en del roliga trick. Han kan ge tass med både höger och vänster, han lägger sig ner på sidan och spelar död om jag pekar på honom och låter som en pistol, han kan krypa, sitta fint på bakbenen sen kan han allt det "vanliga obligatoriska" som sitt, ligg, fot etc. Det enda han inte är 100% på är inkallning, men eftersom jag bor i stan och han är lagom hanhundsilsk så har jag honom sällan lös ändå. Och så börjar han bli döv så då är det ännu svårare att kalla in honom. Men han är bäst i alla kategorier! :love: Han t o m gillar ALLA katter! (Fast alla katter gillar definitivt inte honom. Dom som bor här på gatan har vant sig och brukar inte bry sig även om dom inte är jättekompis med honom.)

nalle033.jpg

nalle022.jpg

Tack för tippset om var man kan läsa om hur man lägger in bilder :D
Här kommer 3 bilder på min schabrador:love:

Eddie

{43FB886D-9D19-492B-A934-00DFDCD77CD0}.jpg

{3D2B7CCC-CB71-45C4-AC16-437B42480CFA}.jpg

Eddie 11 veckor
{32DE7F50-CF1B-4689-8536-3E53712AA670}.jpg

Senast ändrad:

Min mormor har en Schabradorhane på 5 eller 6 år :)

Japp.. :love: Han är som en schäfer, har inget från labradoren, inte vad jag märker iaf.
Tyvärr är han urusel på att äta, har haft jätteproblem med det. :crazy:

Vi har en 9 årig schabrador:love: hon påminner väldigt mycket om en långhårig vit schäfer.
Båda hennes föräldrar är schabradorer.
Inget fel varken fysiskt eller psykiskt - hon är i mångas ögon utan att skryta en otroligt vacker hund.
Lugn o go, helt suverän med våra barn och andra hundar.
Jag skulle inte tveka en sekund att skaffa en till!

*kl*

Hjälp vilken gammal tråd! :banana:

Min vovve lever inte längre, han blev sjuk i april -06 och togs bort akut.
Emellanåt saknar jag honom oerhört mycket, men oftast inte alls, vilket känns otroligt underligt. :crazy:
Det känns mest som en lättnad för hans skull, nu mår han inte dåligt och har inte ont. Så här ett år efter hans bortgång så börjar det suga efter en ny vovve, men det får vänta ett tag till.

jag har ingen just nu, men vi hade en Shabbe-tik, Fröken, som blev 12 år gammal...
Den mest underbara hund jag någonsin träffat...

Hon såg ut som en liten, nätt shäfer i kroppen men brunsvart och med "flygplansöron"...

Ska se om jag kan be mamma skicka en bild till mig så skajag lägga in den..

:Jag har en schabrador :love:tik på 2 år som precis fått valpar. Det blev 4 tikar och en hane.:d
4 fick schäferteckning och en ser mer ut som en labrador!!

De är hur söta som helst :)

Här är min darling! Hon sover nu, blev 14 år. Gårdshund i vått o torrt.

Hon har fått 4 kullar valpar, någon som kanske har en schabrador Bordercolliekorsning? Skåne.

Senast ändrad av en moderator:

Har en av denna blandningen, han är 9,5 år. Köpt som omplacering i sthlm.. Han liknar en svart schäfer. Vet endast att pappan var en renrasig schäfer, kan de vara från din då?

:angel:I så fall finns det inget som heter Njuffe heller... inte vavva, rottis eller tollare heller. Jag tror att du menar att det inte finns en ras som heter Schabrador, men det tror jag alla är på det klara med. Schabrador är ett allmänt vedertaget begrepp och är alltså ett ord.:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 166
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka