Scarlet Knight

Sv: Scarlet Knight

Snillen spekulerar....sitter och kollar katalogsidan på din häst och har en idé !!!!!

Elithingsten SUGARCANE HANOVER så klart :idea: :idea: :idea:

Passar jättebra blodsmässigt plus att han är beskriven som lätt och fullblodslik (borde väl passa på en Zootarmärr ?)
Det borde finnas billiga betäckningsrätter att få tag på snart.

Ditt sto har en bror efter S.H som gått en 14 tid och vunnit över 330.000:- och mormor(elitsto) har lämnat Traffic Jam (elitsto) vars bästa avkomma är KRAMER BOY 14 miljoner intjänat och gått 10,1 !!!!
Kramer Boy är efter SUGARCANE HANOVER :idea:

Nackdelarna är väl att han är fransysk ...plus att han är gammal och därmed "tråkig" (blir ju inte så ungt blod med tanke på Zoot Suit också, men vad gör det om det är bra elitblod ? )

...plus att han är gammal och därmed "tråkig" (blir ju inte så ungt blod med tanke på Zoot Suit också, men vad gör det om det är bra elitblod ? )

Riktigt bra blod blir aldrig "gammalt"...:smirk:
Sugarcane har ju lagt många fina (och snygga!) hästar efter sig men är det inte en liten "vekrand" i dem?

Riktigt bra blod blir aldrig "gammalt"...:smirk:
Sugarcane har ju lagt många fina (och snygga!) hästar efter sig men är det inte en liten "vekrand" i dem?

Det kan du har rätt i....jag tänkte mest att det kunde vara kul att komma med ett förslag som passade moderslinjen och som är lite "udda"....känns lite tråkigt att det mest skrivs om samma hingstar i varje avelstråd.

Vi tänker väldigt lika,har oxå funderat på Sugercane :) .Finns det fortfarande svenska betäckningsrätter i honom?
Kunde man ju kanske kunna köpa lite billigare...

Ja, jag är nästan säker på att det finns en hel del betäckningsrätter till salu även i år.
Kan ta reda på numret till en person som jag tror har en om du vill (hade en till salu förra året i alla fall).

Senast ändrad av en moderator:

Beror ju på villkoren (Om man betalar vid levande föl eller vid dräktighet t.ex).
Har du is i magen kan det löna sig att vänta till senare på säsongen, men då gäller det ju att stoet tar sig snabbt.
Väljer man att betala vid dräktighet blir avgiften billigare, men då får man kanske kolla vad en fosterförsäkring kostar. Den brukar vara dyr.

Tänk på att det är fryst och veterinär kostar ca 6.000:- (om du inte har några egna "kontakter").

Finns det ingen hingst med korrekt framställ :confused:

Kom på en hingst..Medans jag mockade i stallet nu på förmiddagen :D :D

Den här Diamond way..hur ser han ut i framstället??

JAg menar, Shockemöhle brukar allt vara ganska petig med sånt..

Vi har haft endast en enda unge efter honom och hon var skolboksexemplar...

AM

Jag vet inte riktigt hur Diamond Way ser ut i framstället, men min 1-års hingst är väldigt korrekt i alla fall.

Daimond way är/har varit ganska anlitad i Italien. Och han har ALLTID någon med i årgångsloppen och storloppen. Har aldrig fått någon artist men säkert prisvärd. Vad kostar han?
gulan

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden