Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad föranleder huvudena?
I detta forum diskuterar vi dressyr.
Om sådant som är gäller för tävlingsgrenen dressyr. Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling.
Om man anser att de som placerar sig främst på tävlingar i Sverige och internationellt är fel ute och borde rida på ett annat sätt. Eller om man anser att domare på högre nivå dömer helt fel så är det nog inte den här typen av dressyr man är ute efter. Jag anser då att man inte normalt bör blanda sig i diskussionerna här, då detta forum handlar om den här typen av tävlingsdressyr.
Kanske man i dessa fall passar bättre på något av de andra forumen, exempelvis, Grundutbildning, Fritidsridning, Klassisk Ridkonst eller Western.
Självklart skall man ifrågasätta avarter och sådant som inte är bra inom tävlingsdressyren. Men om man anser att tävlingsdressyren som helhet är fel ute så är Dressyr-forumet fel plats.
-Hoppar bara in lite här ang "den unge tysken"
Matthias Alexander Rath är det.. kan även lämna lite inside-information om killen rider väldigt mjukt och noga även hemma. Ska bli väldigt intressant att följa honom längre fram.
Jag undrar hur man kommer på att gå från B - S
Hoppar bara in lite här ang "den unge tysken"
Matthias Alexander Rath är det.. kan även lämna lite inside-information om killen rider väldigt mjukt och noga även hemma. Ska bli väldigt intressant att följa honom längre fram.
men varför så kategorisk? det ligger ju en (dressyr) poäng i det h*n skriver
Sen tycker jag att jag ser att de holländskt tränade har en annan tygelkontakt, tittar man på tygel-hand så är det mera "spänning" i den än de ryttare som har hästen mera på sätet enligt klassisk modell det är faktiskt en skillnad man ser särskilt i upptagningar av olika slag. Det man ser är det där förhållande med båda händerna en aning bakåt som hon demonstrerar på videon i andra tråden. Hos Anky mer på PB än Salinero, men det beror säkert på häst och att dom inte är lika samspelta än.
Den som det syns absolut allra minst på är Patrik tycker jag, bara en aning då och då, tex efter den ökade traven. Inget man skulle märka om man inte tittade efter det alls.