Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag citerar mig själv:
Vill bara tillägga att Patrick har samma tränare som holländarna. Så man kan inte beskylla träningssystemet för att holländarna har en större tygelkontakt. Det finns förstås individuella skillnader hos ryttare oavsett de tränar likadant eller inte.
Bara en iakttagelse från fredagens GP. Scandic var -i mitt tycke- den häst som hade friast form inne på banan av allihop.
Det var många som hade väldigt höga och hopdragna hästar, men Kittel red just väldigt mjukt och det såg avslappnat ut
Vill bara tillägga att Patrick har samma tränare som holländarna. Så man kan inte beskylla träningssystemet för att holländarna har en större tygelkontakt. Det finns förstås individuella skillnader hos ryttare oavsett de tränar likadant eller inte.
Oj, tolkade lite fel.
Nej, absolut inte. Holländarnas ridning har redan kommenterats här, såg ingen anledning till att skriva ytterligare ett inlägg om det.
Det jag egentligen reagerade på var hur "förlåtande" folk var när det gäller Kittel. Kanske är jag långsint, jag vet inte.
Jag är väl medveten om skillnaderna mellan att rida hemma och "på en fullsatt arena". Jag vidhåller dock att klarar man inte av att rida sin häst utan nosgrimma så är man inte klar för klassen. Funkar det hemma men inte på arena så krävs det mer lydnadsträning.
Nosgrimman är till för att dölja att hästen gapar, så hur kan man försvara den när det handlar om en gren som handlar om "konstnärlig" ridning och lydnad?
Jag är väl medveten om skillnaderna mellan att rida hemma och "på en fullsatt arena". Jag vidhåller dock att klarar man inte av att rida sin häst utan nosgrimma så är man inte klar för klassen. Funkar det hemma men inte på arena så krävs det mer lydnadsträning.
Nosgrimman är till för att dölja att hästen gapar, så hur kan man försvara den när det handlar om en gren som handlar om "konstnärlig" ridning och lydnad?
Jag tycker det är rätt intressant att Kittel tränar för Sjef precis som flera av de andra och ändå visar han upp en helt annan ridning.
Enligt hemsidan har han var hos Klaus martin Rath
och Balkenhol - där han lärde sig mycket ( enligt samma hemsida)