Sätta in pengar på någon annans konto i olika banker

quarterranchen

Trådstartare
Jag försöker hjälpa en släkting över telefon att göra en banköverföring, från hennes Handelsbanken till ett konto på Avanza (jag har inte Handelsbanken själv). Hon påstår att man inte kan välja Avanza. Någon som vet hur det ser ut i Handelsbanken? Jag tänker att det måste gå att sätta in pengar till ett konto och välja Avanza bank precis som man kan göra i andra banker?
 
Det går alldeles utmärkt.
Så här gör man i appen.

1 Ny överföring
2 Från konto
3 Ny mottagare
Fyll i uppgifter om kontot pengarna ska skickas till.

Släktingen behöver clearingnummer och kontonummer.
Släktingen kryssar inte i rutan om att kontot är i Handelsbanken

Hen ska inte välja vilken bank i någon lista.

Har själv både Handelsbanken och Avanza och har flera gånger fört över pengar mellan bankerna.


Lycka till.
 
Det går alldeles utmärkt.
Så här gör man i appen.

1 Ny överföring
2 Från konto
3 Ny mottagare
Fyll i uppgifter om kontot pengarna ska skickas till.

Släktingen behöver clearingnummer och kontonummer.
Släktingen kryssar inte i rutan om att kontot är i Handelsbanken

Hen ska inte välja vilken bank i någon lista.

Har själv både Handelsbanken och Avanza och har flera gånger fört över pengar mellan bankerna.


Lycka till.
Tack snälla! :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 717
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 745
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp